Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:06:00 GMT

25 روستای شهرستان همدان دارای تنش آبی است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۰۳۸۲

فرماندار همدان با تأکید بر مدیریت منابع آب در روستاها، گفت: 25 روستای شهرستان همدان دارای تنش آبی است در حالیکه این روستاها آب شرب کافی وجود دارد اما مشکل بر سر مدیریت منابع آبی است.

به گزارش ایسنا، علی تعالی یکشنبه 23 مهر در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان، با اشاره به اینکه مدیریت مصرف آب در روستاها وجود ندارد، اظهار کرد: منابع آب در روستاها مدیریت نمی‌شود و اگر می‌خواهیم تنش آبی بیشتر نشود باید سازوکار آن توسط آب و فاضلاب روستایی ارائه داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر مدیریت منابع آب صورت بگیرد آب شرب برای شرب کافی است، افزود: توانستیم 75 درصد روستاهای شهرستان همدان را از نظر وضعیت آب به نتیجه برسانیم.

اعتبار 12 میلیاردی برای رفع تنش آبی 25 روستای همدان نیاز است

تعالی خاطرنشان کرد: 12 میلیارد تومان اعتبار برای رفع تنش آبی 25 روستای شهرستان نیاز است به طوریکه باید 14 حلقه چاه جدید در شهرستان حفر، 16 حلقه چاه نیز تجهیز، 55 کیلومتر خط انتقال و 21 کیلومتر شبکه توزیع احداث شود.

وی یادآور شد: برخی از روستاهای شهرستان فقط یک ساعت در شبانه‌روز آب دارند که باید فکری برای این موضوع شود که البته 3 مجتمع آبرسانی درنظر گرفته شده و برخی هم مطالعات انجام شده که اعتبارات کلانی نیاز دارد.

وی ادامه داد: مشکل تأمین آب روستاهای ارزانفود و ورکانه از طریق خط انتقال 7 کیلومتری از چشمه بالادست این روستا حل شده و در زمینه حل مشکل آب روستای باغچه نیز ورود پیدا کردیم.

تعالی بیان کرد: در روستای گنبد چای نیز چاه حفر شده و فقط باید شبکه اجرا شود و همچنین در روستای قرخلر و سنگستان و کنجینه نیز چاه زده شده و مشکل این روستاها حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورتی‌که منابع آب روستاها مدیریت شود وضعیت آب خوب خواهد بود، گفت: بخشداران و دهیاران باید در این زمینه همکاری کنند و مردم نیز این فرهنگ را داشته باشند که آب شرب را در آبیاری باغچه و سبزی‌کاری استفاده نکنند چرا که این‌گونه استفاده از آب شرب در شرایط کم‌آبی قابل تحمل نیست.

وی با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی روستای ارزانفود و ورکانه آماده شده است، تصریح کرد: پروژه احداث پارک ورکانه حل و انتخاب پیمانکار انجام شده و 150 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص داده شده است.

تعالی افزود: 3000 مترمربع زمین برای فضای سبز و ایجاد مجتمع رفاهی برای گردشگران در روستای ورکانه واگذار شده است.

شهرداری لایروبی و ساماندهی قنوات را در دستور کار خود قرار دهد

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه در شهر همدان با مشکل قنوات مواجه هستیم از شهرداری خواست تا لایروبی و ساماندهی قنوات را در دستور کار خود قرار دهد و ادامه داد: در بسیاری از نقاط شهر همدان به علت تخریب قنوات آب در برخی از منازل و ادارات بالا آمده و مشکلاتی را ایجاد کرده که براساس ماده 55 قانون شهری ساماندهی و لایروبی قنوات بر عهده شهرداری‌هاست.

وی با اشاره به ماده 4 قانون درباره واگذاری انشعابات به ساخت‌وسازهای غیرمجاز حاشیه شهر، گفت: این قانون با توجه به همه ملاحظات و مشکلات تصویب شده و باید این قانون اجرا شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم قانون را معطل کنیم، اظهار کرد: باید دهیاران و بخشداران به مردم تذکر بدهند که به علت واگذاری انشعابات، ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرها و روستاها زیاد نشود.

شهرداری باید از توسعه ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری کند

تعالی با تأکید بر اینکه شهرداری باید از توسعه ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری کند، گفت: قبل از اینکه مردم از این قانون مطلع شوند، دلالان متوجه این قانون می‌شوند که این مسأله کار ما را سخت خواهد کرد چرا که شروع به ترغیب و تشویق مردم برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز خواهد کرد.

فرماندار همدان تأکید کرد: شهرداری باید از توسعه ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری کند تا در آینده با ساخت‌وسازهای حدید مواجه نشویم و هدف قانونگذار از تصویب این قانون مناطقی بوده که سال‌هاست احداث شده و انشعابات وجود دارد اما در مناطقی که ساخت‌وساز ممنوع است، انشعاب تعلق نمی‌گیرد.

دستگاه‌های خدمات‌رسان قانون واگذاری انشعابات در مناطق حاشیه شهر و روستا را اجرا کنند

وی از شرکت گاز و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان همدان خواست تا اجرای قانون واگذاری انشعابات را در مناطق حاشیه‌ای مشمول این قانون را آغاز کند و ادامه داد: شرکت گاز به صورت هفتگی گزارشی از اقدامات خود در زمینه واگذاری انشعابات ارائه دهد و موانع موجود را اعلام کند.

تعالی یادآور شد: در شرایط حاضر واگذاری انشعابات در نقاطی که در جوار شهر و روستا وجود دارد، شروع شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان موارد استثنا را کنار بگذارند.

وی افزود: اگر بدون ضابطه انشعاب واگذار شود در آینده با رشد غیرقابل کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز مواجه خواهیم شد به طوریکه با واگذاری امکانات تخریب آنها امکان‌پذیر نیست.

تخصیص یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جاده برگشت امامزاده محسن(ع)

وی از تخصیص یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جاده برگشت امامزاده محسن(ع) خبر داد و گفت: با توجه به ترافیک موجود در این مسیر تصمیم بر ایجاد جاده برگشت به صورت یکطرفه گرفته شد و عمده زیرسازی جاده برگشت نیز انجام شده است.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه در روستای یلفان نیز نقطه‌ای برای مسافران آماده خواهد شد، اظهار کرد: امسال شاهد حضور گردشگران زیادی در روستای ورکانه بودیم که نیازمند امکانات رفاهی است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن سد خاکی روستای نوده شهرستان زیرکوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، بر اثر شدت بارش ها، شکسته شدن سد خاکی و طغیان رودخانه ها، وضعیت محورهای منتهی به روستای نوده شهرستان زیرکوه مساعد نیست. 

شکسته شدن سد خاکی روستای نوده موجب شده تا آب اطراف شهر آبیز را فرا بگیرد 

ادوات کشاورزی و بولدوزر برای کمک رسانی در این منطقه بسیج شده است. 

دیگر خبرها

  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • فیلم/ شکسته شدن ۲ سد خاکی در شهرستان زیرکوه
  • شکسته شدن سد خاکی روستای نوده شهرستان زیرکوه