Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه شاهرود گفت: رفع مشکلات عشایر و روستانشینان در دستور کار مسئولان وقت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس امینی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات عشایر و روستاییان شهرستان شاهرود اظهار داشت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و حفظ جمعیت این قشر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نظام است چراکه این مسئله در تأمین امنیت غذایی و اشتغال کشور اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پوشش بیمه در مناطق روستایی یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده مهاجرت روستانشینان است تصریح کرد: هدف‌گذاری و توجه ویژه به این قشر ره دستیابی به اهداف کلان کشوری را در حوزه توسعه تسهیل می‌کند.

امام‌جمعه شاهرود با اشاره به اینکه عدم امکانات رفاهی و ارائه خدمات دولتی در این مناطق زمینه مهاجرت روستاییان را به مناطق شهری فراهم می‌کند تأکید کرد: توزیع عادلانه امکانات رفاهی و خدماتی بین آحاد مردم در اولویت دولت و مسئولان وقت قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم تحقق مهاجرت معکوس در سراسر مناطق روستایی کشور خاطرنشان کرد: مشکلات درمانی، ادامه تحصیل، کمبود درآمد و اشتغال از مهم‌ترین مشکلات مردم روستا و عشایر است.

امینی با بیان اینکه تراکم جمعیت در مناطق شهری، مناطق روستایی را خالی از سکنه می‌کند یادآور شد: عشایر و روستاها در سراسر کشور به‌عنوان یک قشر مولد و ریشه تشکیل بسیاری از ساختارهای درونی کشور است و باید از این قشر حمایت ویژه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه نابودی روستاها به‌مرور زمینه نابودی و ویرانی کشور را نیز فراهم می‌کند تصریح کرد: دولت موظف است برای ارائه خدمات باکیفیت به مردم روستا برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشد و طرح‌ها جدیدی را تدوین و اجرا کند.

امام‌جمعه شاهرود گفت: با ایجاد خدمات رفاهی و دلگرمی برای مردم روستا نظام جمهوری اسلامی ایران به اهداف عالی خود در حوزه خودکفایی دست می‌یابند.

انتهای پیام/

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان

اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان در دومین جلسه این کمیته در شش ماهه نخست ۱۴۰۳ از پروژه‌های عمرانی فعال در منطقه ۱۳ بازدید کردند که در جریان این بازدید، رفع مشکلات مطرح شده در دستور کار کمیته قرار گرفت.

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازدید اعضای کمیته نظارتی شورای شهر از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۳ اصفهان اظهار کرد: دومین جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان با بازدید از پروژه‌های عمرانی همچون احداث منبع ذخیره آب در باغ بانوان پردیس، احداث مجموعه فرهنگی قائمیه، بازگشایی خیابان دستگرد، پیاده‌روسازی‌های سطح منطقه، احداث مجموعه ورزشی با رویکرد ورزش‌های پهلوانی و آزادسازی خیابان شهید عباسپور برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه مشکلات و موانع با اعضای شورای اسلامی شهر مطرح و رفع آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان در شش ماهه نخست سال جاری در منطقه ۱۳ آقایان محمدرضا فلاح، محمد شریعتی و علی صالحی هستند.

کد خبر 751153

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم