Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:06:28 GMT

صید میگو در صیدگاه دوم استان هرمزگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۴۱۵۰

صید میگو در صیدگاه دوم استان هرمزگان آغاز شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات هرمزگان از آغاز صید میگو در صیدگاه دوم استان از امروز ۲۳ مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبندرعباس، مسعود بارانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: صیدگاه دوم صید میگو در هرمزگان از غرب جزیره هرمز تا منطقه طولای قشم می‌باشد که پیش ‌ینی صید حدود یک هزار و 130 تن میگو در این صیدگاه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صید میگو در صیدگاه اول هرمزگان (از سیریک تا هرمز) از یازدهم مهرماه آغاز شده خاطرنشان کرد: صید میگو به مدت 40 تا 45 روز در مناطق مشخص شده ادامه دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات هرمزگان میزان میگوی صید شده در سال گذشته را یک هزار و 600 تن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه نیمه نخست امسال 14 هزار انواع آبزیان به صورت غیرمجاز در هرمزگان صید شد، افزود: به منظور پیشگیری از فشار به منابع آبزیان به ویژه میگو، امسال برای نخستین بار قبل از آغاز صید این آبزی، طرح دریابست به مدت 10 روز از یکم تا دهم مهرماه در آب‌های هرمزگان به اجرا درآمد.

به گزارش تسنیم طرح دریابست که در مدت آن حق صید از صیادان سلب می‌شود با هدف تقویت منابع آبزی از امسال از سوی استان‌‌های هرمزگان و بوشهر قبل از شروع صید میگو از یکم تا دهم مهرماه در تمام صیدگاه‌های هرمزگان اجرا شد.

نیروی دریایی ارتش، سپاه و دریابانی هرمزگان در اجرای این طرح همکاری داشتند.

اصطلاح دریابست در واقع به حالت تعلیق در آوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص جهت حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است.

فصل صید میگو در هرمزگان هرساله از اواسط مهر آغاز می شود و به مدت 40 روز ادامه دارد.

هرمزگان با صید سالانه بیش از 240 هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را در اختیار دارد.

طبق آمار شیلات هرمزگان، در حال حاضر بیش از پنج هزار فروند شناور غیر مجاز در نوار ساحلی استان صید می‌کنند و این در حالی که تعداد قایق‌های صیادی مجاز در این استان 4 هزار و 300 فروند است.

اکنون 45 نیروی یگان حفاظت از منابع آبزیان در نوار ساحلی استان هرمزگان فعالیت می‌کنند که برای رسیدن به استاندارد‌ها باید این تعداد سه برابر شود.

حدود چهار هزار و 200 فروند شناور مجاز و 30 هزار نفر صیاد در هرمزگان مشغول به‌کار صید و صیادی هستند و این استان با اختصاص حدود 40 درصد از صید آب‌های جنوب کشور، یکی از مهمترین قطبهای صید و صیادی کشور است.

انتهای پیام/

R7720/P1357/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط بمنظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تأمین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید و ادامه‌داد: با توجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچ گونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضا شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

گفتنی است این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت ۴ ماه احداث و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6089059

دیگر خبرها

  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان