Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر ترامپ از توافق هسته ای ایران خارج شود فقط به ایرانی ها کمک کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزمینر؛ سناتور کریس مورفی گفت اگر ترامپ از توافق هسته ای ایران خارج شود فقط به ایرانی ها کمک کرده است.
سناتور مورفی افزود هیچ دلیلی برای خروج آمریکا از توافق هسته ای وجود ندارد چون ایران هنوز آن را نقض نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد مشاوران خود ترامپ هم نمی خواهند که وی پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکند چون این توافق مانع دستیابی آنها به سلاح هسته ای می شود.

مورفی افزود ممکن است این توافق کامل نباشد و نقص هایی داشته باشد اما بهتر است که ترامپ با وجود این توافق کار کند نه اینکه بخواهد از شر آن خلاص شود. اگر ترامپ بخواهد از توافق هسته ای خارج شود، این اقدام هرآنچه ایرانیان بخواهند را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

مورفی گفت «حتی یک نفر از مشاوران رئیس جمهور به او توصیه نکرده است تا پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکند. هیچ شانسی برای مذاکره مجدد بر سر توافق وجود ندارد. نه ایرانی ها و نه اروپایی ها حاضر به مذاکره مجدد نخواهند بود. اگر همانطور که رئیس جمهور تهدید می کند بخواهیم از توافق خارج شویم ایران هرچه را می خواهد بدست خواهد آورد. آنها می توانند برنامه هسته ای شان را از سر بگیرند چون ما ناقض توافق بوده ایم. در چنین شرایطی آنها قربانی به نظر می رسند.»

وی گفت ایران تاکنون طبق توافق عملکرده است و اقدامی که موجب تایید نشدن پایبندی ایران به توافق باشد، اتخاذ نکرده است. مورفی تاکید کرد «حق با مک مستر مشاور امنیت ملی است، سایت های نظامی بطور منظم مشمول بازرسی ها نیستند اما ما این حق را داریم که در هر زمانی که احساس کنیم فعالیت هسته ای در این سایت ها از سر گرفته شده است برای بازرسی درخواست می دهیم.ما هیچوقت درباره چنین درخواستی مشکل نداشته ایم.»

مورفی گفت شکایت دولت درباره ناموفق بودن توافق بی مورد است چون کنگره این اختیار را دارد که تحریم های جدید علیه ایران وضع کند. او گفت البته دولت تاکنون نخواسته است این تحریم ها اعمال شود. مورفی:« رئیس جمهور این تحریم ها را اجرا نکرده است بنابراین کاخ سفید نمی تواند شکایت کند که ایران هنوز در منطقه همان رفتار را دارد و رئیس جمهور از قدرتی که به او داده ایم برای متوقف کردن این رفتار استفاده نمی کند.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو

سناتور یهودی آمریکایی در پاسخ به اظهارات نتانیاهو که اعتراضات دانشجویی در آمریکا را ضدیهودی خوانده گفت، وقتی ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته و ۷۷ هزار نفر را مجروح کرده‌اید هیچ اعتراضی ضدیهودی نیست.

به گزارش مشرق، سناتور ارشد و دموکرات آمریکایی برنی سندرز به اظهارات نخست وزیر اسرائیل که اعتراضات به سیاستهای تل آویو در جنگ غزه را ضدیهودی خوانده واکنش نشان داد.

سندرز گفت، «نه آقای نتانیاهو، این (اعتراضات) ضدیهودی یا در حمایت از حماس نیست»؛ اگر نگاه کنیم که دولت افراط گرای شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر که ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند را مجروح کرده است.

این سناتور ارشد آمریکایی افزود: وقتی با بمباران بیش از ۲۲۱ هزار منزل مسکونی را در غزه تخریب، بیش از یک میلیون نفر را آواره و همه زیرساختهای مدنی را نابود می‌کنید این ضدیهودی نیست.

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.»

طی روزهای گذشته دانشجویان چندین دانشگاه مختلف آمریکا با تحصن در دانشگاهها خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

پلیس آمریکا تا کنون صدها نفر از دانشجویان حامی فلسطین را بازداشت کرده است.

سندرز که خود از مهاجران یهودی آمریکاست اضافه کرد، «این ضدیهودی نیست که تخریب همه ۱۲ دانشگاه و ۵۶ مدرسه غزه را محکوم کنیم..» این ضدیهودی نیست وقتی که بدانیم دولت شما سیستم درمانی و بهداشتی غزه و ۲۶ بیمارستان این منطقه را از سرویس خارج کرده و بیش از ۴۰۰ پرسنل درمانی را کشته است.

وی در پایان گفته، «شما نمی‌توانید ما را از این جنگ غیراخلاقی منحرف کنید».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه