Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات جمعه شب ترامپ با واکنش گسترده مردم، سیاستمداران، اصحاب هنر و رسانه و نمایندگان مجلس و اقشار مختلف مردم روبرو شد و در یکی از آنها ولایتی نوشت: ملت ایران همچون همیشه در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی خواهد کرد.

علی‌اکبر ولایتی رئیس‌مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام طی یادداشتی به اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: رفتار رئیس‌جمهور بی‌منطق و کاسبکار آمریکا که ظاهرا فرصت مطالعه تاریخی نداشته و صرفا به امور بازرگانی مشغول بوده و هست، برای ملت بزرگ و شریف ایران که سابقه تمدنی چندهزار ساله دارد، موضوع جدیدی نیست و بی‌تردید این ملت همچون همیشه در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی خواهد کرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها مواضع اصولی خود را اعلام کرده و بر آن پایبند خواهد بود. نیروهای نظامی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، متعلق به مردم این سرزمین است و نه تنها اقتدار و امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده که با مقاومت و ایستادگی توانسته در برابر تجزیه‌خواهان و تضعیف‌کنندگان کشورها و دولت‌های قانونی منطقه مقابله نماید و تروریست‌ها و جریان‌های افراطی و تکفیری و حامیان آنها را به قول و ذلت بکشاند.
ولایتی در این یادداشت خود آورده است: جمهوری اسلامی ایران حتما در برابر هر اقدام علیه منافع خویش واکنش مناسب و متناسب نشان خواهد داد و پشت سر رهبر محبوب، شجاع و انقلابی، به مانند تمام روزهای پیروزی و استقرار و ثبات، به گام‌های بلند خود در حفظ و حراست از آرمان‌های جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.
میدان سیاست یا معاملات ملکی؟!
علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی در روسیه و در جمع خبرنگاران با‌اشاره به سخنان اخیر ترامپ درباره ایران، اظهار داشت: در مجموع حرف‌های او خیلی درهم و برهم بود.
وی افزود: معلوم بود که برخی کشورها مانند اسرائیل و عربستان نقش زیادی در نگارش و خط دادن به ترامپ داشتند.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: بخش صحبت‌های ترامپ درباره سپاه پاسداران از حرف‌های گستاخانه‌ او است.
لاریجانی ادامه داد: به نظر من استراتژی ترامپ در مسئله هسته‌ای غوغا سالاری است چرا که او می‌خواهد یک اضطراب در شرایط اقتصادی به وجود بیاورد که کمتر به سمت ایران بیایند. وی در خاتمه عنوان کرد که ترامپ میدان سیاست را با معاملات ملکی عوضی گرفته است.
پیش‌بینی درست رهبر
حجت‌الاسلام سیدناصرموسوی لارگانی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ترامپ با موضع‌گیری اخیر خود ذلت و خواری بیش‌ از پیش سران و اذناب آمریکایی را نشان داد و شاهد آن هستیم که پیش‌بینی مقام معظم رهبری در ارتباط با دولت آمریکا درست بود.
وی افزود: مشاهده می‌شود توافقی که گروه هسته‌ای که مورد تأیید نظام بودند ماه‌ها در جلسات حضور پیدا کردند و ساعات مختلفی مذاکره شد و تمام ظرفیت خود را در آن به کار گرفت، امروز توسط فردی گستاخ زیر سؤال می‌رود.
رئیس‌مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا با یاوه‌گویی به خود اجازه می‌دهد که مجموعه و نهاد انقلابی سپاه پاسداران را زیر سؤال ببرد، گفت: جنایتکارانی که با همکاری اذناب داخلی و خارجی‌شان و با حمایت شجره خبیث آل‌سعود داعش تکفیری را به وجود آوردند به دنبال زدودن غبار ننگین ذلت با هجمه به مجموعه‌هایی هستند که نه‌ تنها در سطح کشور بلکه در عرصه جهانی و ملی هم محبوب مردم‌اند و این قطعاً نشان ضعف آن‌هاست.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ملت ایران در پاسخ به دهن‌کجی‌های رئیس‌جمهور آمریکا  تا پای جان از حریم ولایت دفاع کرده و با درس گرفتن از حادثه‌ عظیم عاشورا پای آرمان‌های خود محکم ایستاده است.
واکنش هیجانی یک کودک!
بسیج اساتید دانشگاه تهران در واکنش به اظهارات ترامپ بیانیه‌ای صادر کرد. در ابتدای این بیانیه آمده است: اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و این حجم از خشم از حکومت و مردم ایران، را باید خشم «حکومت» آمریکا دانست و نه رئیس‌جمهور آمریکا؛ این روندی ا‌ست که آمریکا همواره علیه ایران داشته است؛ چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و چه بعد از آنکه تا به امروز تمام تلاش خود را در تمامی ادوار تاریخ در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و این روند ادامه نیز خواهد داشت. لذا صحبت‌های اخیر ترامپ برای حافظه ایرانیان چیز جدیدی نیست بلکه تنها تفاوت آن در نوع گفتار اوست وگرنه راهبرد آمریکا در زمان تمامی دولت‌های آن علیه ایران یکی بوده است.
در ادامه تاکید شده است: حال چرا آمریکا تا این حد خشمگین است؟ ایالات متحده آمریکا سالهاست تمامی تلاش خود را برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران کرده‌است؛ می‌خواستند حکومت پهلوی را نگه دارند، نشد، صدام را هشت سال کمک کردند، تا ایران را ویران کنند، نشد، منافقین را حمایت کردند، نشد، تمامی تلاش خود را در این 39 سال کردند که جلوی هرگونه پیشرفت را در ایران بگیرند، اما نشد و گروه تکفیری- تروریستی داعش را برای برهم زدن نظم جنوب‌غرب آسیا خلق کردند و فراوان هزینه کردند اما نتیجه‌ای جز شکست برای آنها و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌شان نداشت. در مقابل می‌بینند که ایران روز‌به‌روز قوی‌تر و به‌عنوان یک ناجی قدرتمند در منطقه شناخته می‌شود. لذا بایستی گفت ترامپ سخنگوی این خشم و سرخوردگی از جانب خود و تمام دوستان و همکاران منطقه‌ای خود است.
بسیج اساتید دانشگاه تهران در این بیانیه تصریح کرد: اظهارات ترامپ به مانند واکنش هیجانی کودکی‌ است که از سر خشم و ناراحتی با بکاربردن واژه جعلی برای «خلیج‌فارس» تنها می‌خواهد مردم ایران را عصبانی کند چرا که می‌داند ایرانیان بر تمامی خاک خود تعصب دارند وگرنه در تمامی نقشه‌ها، دانشگاه‌ها و اسناد خود آنها، خلیج‌فارس همیشه خلیج‌فارس بوده است.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم