Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ایران اسلامی بر تقویت بنیه دفاعی کشور تاکید کرد و گفت: ما نسبت به برجام تا زمانی که حقوق ما تامین می‌شود، تا زمانی که از منافع برجام برخوردار هستیم، متعهد هستیم و در چارچوب منافع ملی همکاری می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از تهران نیوز ، دکتر حسن روحانی لحظاتی قبل در واکنش به سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رسانه ملی اظهار داشت: در سخنان ترامپ جز فحاشی و اتهامات واهی حرف دیگری وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من دعوت می‌کنم رئیس جمهور آمریکا را که هم تاریخ و هم جغرافیا را بهتر بخواند و هم نسبت به تعهدات بین‌المللی و ادب و اخلاق به عرف جهانی و بین المللی را مطالعه کند.

وی گفت: ترامپ ظاهراً خبر ندارد که دولت آمریکا دولت کودتا را روی کار آورد. دولتی بود که با پول و اعمال نفوذ و به کارگیری افراد، حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون کرد.

رئیس جمهور ایران ادامه داد: ترامپ ظاهرا فراموش کرده که در طول مبارزه یکپارچه ملت ایران علیه استکبار و تلاش برای به دست آوردن استقلال، کشوری که بیشترین حمایت را از رژیم دیکتاتور موقت می‌کرد، آمریکا بود.

روحانی یادآور شد: ترامپ ظاهرا فراموش کرده که طراحی آمریکا از همان اول در ایران کودتا بود که این کودتا را در سال ۵۹ هم تکرار کرد.

وی افزود: ترامپ ظاهرا فراموش کرده که در ۸ سال دفاع مظلومانه ایران در برابر تجاوز، آمریکا از متجاوز حمایت می‌کرد. در بمباران مناطق سردشت و حلبچه، آمریکا در رابطه با بیانیه­ای که لازم بود صادر کند،‌ درست بالعکس عمل کرد.

رئیس جمهور ایران هم نوع خودش را به مطالعه دقیق تر تاریخ دعوت کرد و گفت: ما تاریخ را باید دقیق‌تر بخوانیم. آن‌ها باید ببینند که در طول ۶۰ سال گذشته و ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب در ایران چه کرده­اند.

روحانی در پاسخ به استفاده از عنوان جعلی «خلیج عربی» به جای خلیج فارس توسط ترامپ بیان داشت: چه‌طور یک رئیس جمهور اسم خلیج تاریخی معروف فارس را یاد نگرفته است؟ همان خلیجی که آمریکایی‌ها بی‌جهت و مداوم در آن حرکت می‌کنند‌. حداقل از نظامیانش می‌پرسید که اسم این خلیج در نقشه‌شان چیست.

وی هم­چنین در واکنش به مطرح شدن مسائلی همانند خروج آمریکا از برجام یا تغییر قوانین آن تاکید کرد: ترامپ ظاهرا نمی‌داند که برجام، یک سند دوجانبه بین ایران و آمریکا نیست که هرگونه خواست عمل کند. ادب و اخلاق را باید رعایت کنیم. دروغ و اتهامات بی‌اساس نسبت به ملت بزرگ ایران روا نیست.

رئیس جمهور ایران اضافه کرد: آیا ملتی که دموکراسی را توام با فرهنگ و ایمانش مد نظر قرار می‌دهد و به تعهدات بین‌المللی خودش همواره احترام گذاشته یاغی است یا دولتی که همواره به دنبال کودتا بوده است؟

روحانی در ادامه اظهاراتش به کشتارها و جنایات اخیر آمریکا اشاره کرد و ابراز داشت: صدها هزار نفر از ویتنام و آمریکای لاتین گرفته تا جاهای دیگر را بی‌گناه کشتند. کشوری می‌خواهد از فعالیت هسته‌ای جلوگیری کند که تنها کشوری است که از سلاح هسته‌ای آن هم نه یک بار بلکه چند بار استفاده کرده است.

وی تصریح کرد: به نظر من یک بار دیگر برای مردم ما روشن شد که دولت آمریکا دولتی است که علیه مردم منطقه و ملت ایران و ملت‌های مظلوم همواره می‌خواهد خط قبلی خودش را ادامه بدهد.

ملت ایران ملتی نیست که بخواهد در برابر سخنان یک دیکتاتور سر تسلیم فرود بیاورد. این جمله را رئیس جمهور ایران مطرح کرد و گفت: خیلی از کشورها بودند که از صدام حمایت کردند. بسیاری از کشورها به تحریم علیه ایران پیوستند اما آن‌ها ثابت شد که نمی‌توانند ایران را از پا دربیاورند.

روحانی به لزوم حفظ وحدت ملت ایران تاکید کرد و اظهار داشت: امروز ترامپ به این نتیجه رسیده که برجام، مستحکم تر از آن چیزی است که در زمان انتخابات فکرش را می­ کرد. ماه‌ها از حکومت دولت جدید می‌گذرد و هر روز درباره برجام یک نظر می‌دهد. ترامپ می‌گوید که من می‌خواهم به واسطه کنگره یک تبصره بزنم و نمی‌داند که به برجام نه تبصره و نه چیز دیگری اضافه نمی‌شود.

وی تاکید کرد: آمریکا امروز تنهاتر از همیشه در برابر برجام و توطئه‌هایش علیه ملت ایران است. ما در برابر تروریزم در منطقه ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد.

رئیس جمهور ایران به مغایرت اظهارات امشب رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با اظهارات چند ماه گذشته ­اش اشاره کرد و یادآور شد: ترامپ در ایام انتخابات آمریکا اعلام کرد که دولت قبلی آمریکا به وجود آورنده داعش است اما امشب ایران را به عنوان حامی تروریست معرفی کرد. بدانید که سپاه پاسداران تا نابودی تروریست و حامیانش از پای نخواهد نشست.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش به حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تقویت صنعت موشکی پرداخت و ابراز داشت: مردم ایران همواره در کنار سپاه بوده‌اند و سپاه نیز همواره در کنار مردم ایران بوده است.

وی براین اساس مطرح کرد: آیا دولت ایران دیکتاتور است یا دولت‌هایی که مورد حمایت آمریکا هستند و هنوز هم کشورشان را قبیله‌ای اداره می‌کنند و انتخابات در آن جا برگزار نمی‌شود؟

رئیس جمهور ایران افزود: آیا رژیمی که به مردم مظلوم منطقه ظلم کرده و ظلم می‌کند، تروریسم نیست و کشوری که از مظلومان حمایت و با تروریستان مبارزه می‌کند، تروریسم است؟

روحانی مجدد یادآور شد: یادتان رفته که یک هواپیما را در خلیج فارس مورد هدف قرار دادید و سپس از انجام‌دهندگان این کار حمایت کردید؟ یادتان رفته که چه جنگ‌هایی در منطقه راه انداختید؟ یادتان رفته با مردم افغانستان و عراق چه کردید؟

وی در ادامه گفت: شما سکوهای نفتی ایران را مورد تجاوز قرار دادید و تجاوز کار همیشگی‌تان بوده است. صنعت موشک ما برای دفاع ماست. ما همیشه برای دفاع مصمم بوده‌ایم و اکنون مصمم‌تر. ما همیشه برای ساخت سلاح تلاش کرده‌ایم و از این لحظه به بعد بیشتر هم تلاش می‌کنیم. سلاح ما برای دفاع ماست و ما به تقویت نیروی دفاعی خودمان ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور ایران تاکید کرد: ما نسبت به برجام تا زمانی که حقوق ما تامین می‌شود، تا زمانی که از منافع برجام برخوردار هستیم، متعهد هستیم و در چارچوب منافع ملی همکاری می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: ما با آژانس بین‌المللی همکاری می‌کنیم اما اگر روزی منافع ما به خطر بیفتد، بدانید که ایران تعلل نخواهد کرد و پاسخ خواهد داد.

وی ابراز داشت: آن چه که امشب مسئولان آمریکا گفتند، تکرار حرف‌های نادرست و ناروا بود و ما غافلگیر نشدیم چرا که ۴۰ سال می‌باشد که کارشان همین است.

رئیس جمهور ایران خاطرنشان کرد: سخنان امشب رئیس جمهور آمریکا ملت ایران را هوشیارتر و متحدتر کرد. شما نمی‌توانید بین مردم و رهبری اختلاف و جدایی بیندازید. دین از سیاست جدا نیست و حلقه اتصال سیاست و دیانت، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است.

روحانی هم­چنین فرامین رهبری را فرمان قطاع برای ملت ایران دانست و عنوان کرد: همه احزاب و همه اقوام ایرانی در برابر دشمنان کشورشان می‌ایستند. شما اگر از شعار ملت ایران ناراحت هستید، سیاست خصمانه‌تان را تغییر دهید. اگر چنین کردید، مردم ایران هم می‌دانند که چگونه با شما رفتار کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف آمریکا جلوگیری از رشد و رونق اقتصادی است‌. آن‌ها می‌خواهند جلوی سرمایه‌گذاری در کشور ما را بگیرند. ما فرمان رهبرمان مبنی بر اقتصاد مقاومتی را اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه

امیر آشتیانی در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه گفت: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اراده خود را جهت برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورهای آفریقایی به ویژه کشورهای مستقل و انقلابی زیمباوه اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، کنستانتینو چیونگا معاون رئیس جمهور زیمباوه با امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تهران دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیداربا اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور ایران  به حراره و سفر آتی رئیس محترم جمهور زیمباوه به تهران گفت: این تعاملات نشان دهنده اهمیتی است که دو کشور در سطوح عالی برای توسعه روابط فی مابین قائل هستند.

 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سوابق تاریخی روابط ایران و ونزوئلا گفت: حدود 10 سال پیش وزارت دفاع ایران، میزبان جناب آقای مانانگا گوا رئیس جمهور بود که در آن زمان ایشان به عنوان وزیر دفاع به تهران سفر کردند.

آشتیانی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، قاره آفریقا در سیاست خارجی کشور ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است، گفت: این جایگاه متاثر از جوهره انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کشورهای مستقل و انقلابی از یک سو و تلاش کشورهای آفریقایی جهت کسب استقلال از کشورهای استعمارگر و سلطه طلب بوده است.

وی ادامه داد: در میان کشورهای انقلابی، کشور زیمباوه به دلیل رهبران و مردم انقلابی، حفظ روحیه استقلال طلبی، مبارزه با استعمار نقش مثبت و سازنده‌ای که در منطقه جنوب آفریقا ایفا می‌کند، از اهمیت بسزای برخوردار است.

وزیر دفاع تاکید کرد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اراده خود را جهت برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورهای آفریقایی به ویژه کشورهای مستقل و انقلابی زیمباوه اعلام می‌کند.

وی ایران با اشاره به پدیده تروریسم به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات امنیت منطقه و محیط بین الملل اظهار داشت: متاسفانه شاهد استانداردهای دوگانه دنیای غرب در قبال تروریسم هستیم.

آشتیانی با اشاره به  کشتار وحشیانه و قتل عام نزدیک به 40 هزار نفر از مردم و به ویژه کودکان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به سبب حمایت آمریکا و کشورهای غربی و همچنین سکوت نهادها و مجامع بین المللی گفت: بر همه کشورهای آزاد و مستقل لازم است  تا ضمن اعلام انزجار خود از اقدامات این رژیم، اقدامات عملی خود را در خصوص توقف ماشین کشتاررژیم صهیونیستی به کار گیرند.

معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز در این دیدار با ابراز تسلیت بابت شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران در حمله به کنسولگری ایران و محکوم کردن این اقدام توسط رژیم صهیونیستی گفت: حمله اخیر  اسرائیل به فلسطین نیز نشان دهنده سیاستهای دو گانه و یک بام و دو هوای غرب است.

کنستانتینو چیونگا با بیان اینکه ایران و زیمباوه تحت تاثیر تحریم‌های کشورهای غربی هستند، گفت: ایران از شرکای زیمباوه است و آمادگی داریم در زمینه همکاری‌های دفاعی و اقتصادی روابط خود با ایران را توسعه دهیم.

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور زیمباوه به تهران گفت: این سفر نقطه عطفی در توسعه روابط بین ایران و زیمباوه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به ریاست زیمباه بر اتحادیه اقتصادی جنوب غرب آفریقا( سادَک) گفت: این موضوع ظرفیت های زیمباوه را برای توسعه همکاری های اقتصادی با ایران بیشتر می کند.

در پایان این دیدار هر دو طرف با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و دفاعی و امنیتی دو طرف  آمادگی خود را برای تبادل هیئت در زمینه‌های مختلف اعلام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها