Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: مجمع خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان که در سال 1395 پروانه تأسیس و فعالیت آن توسط استانداری هرمزگان صادر شد، به‌عنوان اولین مجمع خیرین کشور در این حوزه است.

‌به گزارش ایسنا،‌ امید ذاکری با اعلام این خبر افزود: خیر اندیشان هرمزگان تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های جنگل‌کاری و عملیات آبخیزداری که تا چندی قبل تنها توسط دولت اجرا و هزینه می‌شود، سرمایه‌گذاری کرده‌اند که حاصل آن بیش 80 هکتار جنگل‌کاری و اجرای 65 سازه آبخیزداری با ظرفیت استحصال 21 میلیون مترمکعب رواناب سطحی در سال است و در سال جاری نیز تاکنون اجرای 20 هکتار جنگل‌کاری و 9 پروژه آبخیزداری مطالعات آن انجام و توسط خیرین هرمزگانی عملیات اجرایی آن آغازشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خاطرنشان کرد: هفتمین صندوق حمایت از منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در شهریور سال جاری در استان با سرمایه بیش از 10 میلیارد ریال با مشارکت 17 تشکل مردمی تأمین شد.

وی اضافه کرد: این صندوق می‌تواند با اقتصادی کردن طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری باعث تقویت معیشت بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی شده و ایجاد اشتغال و تولید را به همراه خواهد داشت که ثمره آن حفاظت،احیا و توسعه منابع طبیعی استان خواهد بود.

ذاکری تصریح کرد: به‌منظور گسترش فعالیت مجمع خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیگیر تصویب مشوق‌های مالی و قانونی مشابه خیرین حوزه علمی و فناوری و آموزش‌وپرورش هستیم.

وی ادامه داد: برای تقویت سرمایه صندوق حمایت از منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در حال برنامه‌ریزی و پیگیری برای جذب سایر تشکل‌ها و شرکت تعاونی‌های فراگیر منابع طبیعی برای عضویت در صندوق، افزایش سهم دولت، استفاده از تجربه سایر صندوق‌ها و جذب تسهیلات هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان عنوان کرد: با عنایت به تأسیس این دو تشکل مهم و تأثیرگذار در حوزه عملکردی این اداره کل و تبادل تفاهم‌نامه‌هایی کارآمد با اداره کل تعاون و رفاه، کمیته امداد و بهزیستی ضمن توانمندسازی بهره‌برداران و جوامع محلی برای تقویت معیشت، ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات دامی، گیاهان دارویی، صنعتی و گامی مهم و عملیاتی برای کاهش بخشی از فعالیت‌های تصدی‌گری دولت در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان برداشته‌ شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت:در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای، ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک وجود دارد.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان استانی است که عمده کاربری اراضی آن در چهارچوب جنگل و مرتع تعریف شده و ۷۵ درصد سطح آن را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه نتوانسته‌ایم این منابع را در سطح استان و کشور مدیریت کنیم علیرغم اینکه تلاش‌های زیادی شده اما باید یک راهبرد منسجم و اجماع شده را اتخاذ کنیم.

میرزایی بیان کرد: لرستان استانی آبخیز بوده و برای مهار سیلاب نیاز است عملیات‌های آبخیزداری و آبخوانداری انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: لرستان دارای شیب بالایی است و میزان فرسایش در آن نسبت به میانگین کشوری زیاد است به گونه‌ای که در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای، ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک وجود دارد.

وی افزود: فرسایش خاک در هر هکتار در کشور ۱۶ تن بوده اما در لرستان این رقم ۲۵ تن در هکتار گزارش شده است.

میرزایی بر ایجاد اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در استان نظیر لرستان تاکید داشت و گفت: مدیریت بحران اعتبارات استانی خوبی را به این مسئله اختصاص داده است اما باید اعتبارات ملی بیشتری برای انجام آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان