Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@23:14:15 GMT

2 خبر از شهرستان بانه

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۷۱۸۰۳

2 خبر از شهرستان بانه

رئیس شبکه بهداشت و درمان بانه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آب شرب بانه صد درصد سالم است و هیچگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی ندارد.
حامد منصوری افزود: با آزمایش ها و نمونه گیری های که از آب شرب بانه گرفته شده نشان داده که آب شرب بانه هیچگونه آلودگی ندارد و کاملا سالم است.
وی اظهار کرد: کارشناسان شبکه بهداشت بانه در نقاط مختلف شهر نمونه های آب را آزمایش کردند که این نمونه به لحاظ میزان کلر استاندارد و آلودگی های میکروبی و ویروسی سالم است و آب شرب بانه به لحاظ آشامیدنی هیچگونه مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منصوری یادآور شد: در بانه هر ساله در نیمه دوم سال ذخیره آب سد بانه کم می شود و میکروب های شروع به رشد می کنند و رنگ، طعم و بوی آب تغییر می کند که امسال هم با این مشکل مواجه شدیم.
وی گفت: روزانه 6 نمونه آب در نقاط مختلف شهر آزمایش می شود و برای آلودگی شیمیایی آن در آزمایشگاه های استان بررسی می شود که تاکنون در نمونه گیری های انجام شده هیپونه آلودگی میکروبی و شیمیایی مشاهده نشده است.

**سومین فصل مردم شناسی در بانه آغاز شد
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه گفت: سومین فصل مردم شناسی به منظور شناسایی و ثبت آداب رسوم فرهنگی بانه آغاز شد.
سعدالله رحیمی خواه افزود: سومین فصل بررسی مردم شناسی بانه توسط کارشناسان امور فرهنگی و مردم شناسی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان به منظور شناسایی ثبت آداب و رسوم فرهنگی، نوع پوشش، آیین های سنتی، اعیاد اسلامی، گویش ها، بازی های محلی، طب سنتی، گیاهان داروی وساخت و سازهای بومی انجام می شود.
وی اظهار کرد: بعضی از مراسم های فرهنگی، آداب و رسوم در صورتی که شاخص باشند به عنوان یک اثر ملی و فرهنگی ثبت می شوند.
رحیمی خواه افزود: تاکنون آیین گلازنی به عنوان اثر ملی ثبت شده و با اتمام بررسی کارشناسان تعداد دیگری از آیین ها و آداب رسوم بانه ثبت ملی وی شوند.
در بانه پنج منطقه نمونه گردشگری دوکانان، دشت سورین، آرمرده، بوئین و نجنه وجود دارد.
بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
7469/ 3020

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان با اشاره به افزایش بازدید گردشگران از باغ فین گفت: ۵۵ هزار نفر در دو روز پنج‌شنبه و جمعه از مجموعه جهانی باغ فین بازدید کردند.

احمد دانائی‌نیا افزود: خانه تاریخی بروجردی با بیش از ۹ هزار نفر و محوطه باستانی سیلک با بیش از ۳ هزار نفر در رتبه‌های بعدی این آمار قرار دارند.

وی گفت: جاذبه‌های تاریخی منطقه فرهنگی کاشان همه ساله با آغاز فصل بهار و موسم گل و گلاب در شهرستان کاشان در هم می‌آمیزد و به تناوب تا اواخر خردادماه در بیشتر نقاط شهرستان کاشان پذیرای خیل عزیمی از گردشگران می‌شود.
باغ فین کاشان پانزدهم آذر سال ۱۳۱۴ خورشیدی با شماره ۲۳۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت و در زمستان ۱۳۸۹ به همراه چند باغ ایرانی دیگر، به ثبت جهانی رسید.

دیگر خبرها

  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه
  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر