Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حجت السلام موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص صرافی های غیر مجاز گفت: صرافی های غیر مجاز بر نوسانات قیمت ارز خیلی می توانند دخیل و تأثیر گذار باشند چون وقتی این ها مجوز ندارند قطعاً تحت مدیریت بانک مرکزی نیستند یعنی اگر جایی نباشد که نظارتی بر عملکرد این گونه صرافی ها داشته باشد می توانند در نوسانات ارز سهیم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: البته بانک مرکزی به همراه نیروی محترم انتظامی موظف است که هر جایی که به عنوان صرافی می خواهد به شروع به فعالیت کند در آن صرافی حضور پیدا کنند و از آن صرافی مجوز رسمی بانک مرکزی را جویا شوند و اگر مجوز نداشتند مانع فعالیت آنها شوند .

نماینده مردم فلاورجان در ارتباط با نقش نظارتی مجلس پیرامون صرافی های غیر مجاز اظهار داشت: بانک مرکزی زیر نظر رئیس جمهور است و مجلس نمی تواند مستقیم ورود کند بلکه تنها می تواند تذکر دهد یا همین بحث ماده 36 که در خصوص موسسات اعتباری است را پیگیری کند و یا سوال از رئیس جمهور را در دستور کار قرار دهد.

او تصریح کرد: قانون بانکداری اسلامی که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و تصویب است به نظرم باید نگاهی هم به صرافی های غیر مجاز داشته باشد چون صرافی های غیر مجاز با ارتباطی که با صرافی های خارج از کشور دارند می توانند ارز را از کشور خارج کنند.

موسوی لارگانی در پایان افزود: وظیفه دولت این است که لایحه بیاورد اما چه در دولت قبل و چه در این دولت علی رغم وعده و عید های داده شده دولت لایحه ای را ارائه نداد و مجلس خودش طرحی را آمده کرده است اما بعید می دانم که تصویب این طرح تا اربعین حسینی عملیاتی شود.

منبع: تسنیم

403

تاثیر صرافی غیرمجاز قانون بانکداری اسلامی نوسانات قیمت ارز عملکرد نیروی انتظامی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین به عربستان رفت

به گزارش خبرنگار مهر رئیس‌کل بانک مرکزی ایران امروز به دلیل حضور در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی راهی عربستان شد.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

کد خبر 6089855 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • فرزین به عربستان رفت
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف