Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، اوایل شهریور ماه سال جاری بود که اتحادیه جهانی کشتی با توجه به برگزاری جلسات هیئت رئیسه این اتحادیه، از تغییر اوزان رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی در رده‌های سنی مختلف و تغییرات صورت گرفته در نحوه برگزاری مسابقات، تغییر اوزان و شرایط وزن‌کشی خبر داد و برگزاری مسابقات با قوانین جدید را برای تمام کشورهای عضو از ابتدای سال میلادی 2018 (10 دی‌ماه جاری) الزامی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله رضایی، مسئول کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون کشتی از برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور و جام تختی با توجه به قوانین جدید خبر داد و گفت: بلافاصله بعد از ابلاغ قوانین جدید توسط اتحادیه جهانی کشتی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا رقابت‌های داخلی نیز بر اساس این قوانین برگزار شود. در حال حاضر مسابقات جوانان با قوانین جدید برگزار شده و در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشور در گروه الف که روزهای 9 تا 12 آذرماه به میزبانی خرم آباد برگزار خواهد شد نیز با قوانین جدید خواهد بود. جام‌های تختی در رشته‌های آزاد و فرنگی در بهمن‌ماه نیز با این قوانین برگزار خواهد شد تا بر همین اساس نفرات برتر برای حضور در تیم‌های ملی انتخاب شوند. حتی به استان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم که مسابقات خود را بر اساس این قوانین برگزار کنند که این کار نیز انجام شده است.

رضایی درباره رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه این مسابقات پیش از سال جدید میلادی و در سال 2017 برگزار می‌شود و چون در سطح بین‌المللی است؛ طبق روال گذشته و همان قوانین قبلی و در ۸ وزن انجام خواهد شد.

قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی به شرح زیر است:

1- تمام رقابت‌‌های داخلی - ملی در رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی در رده‌های سنی مختلف طی 2 روز برای هر وزن برگزار خواهد شد.

2- وزن‌کشی کشتی‌گیران هر روز صبح، 2 ساعت پیش از آغاز مسابقات در روز اول بدون ارفاق، و در روز دوم با 2 کیلو ارفاق وزن (صرفاً در سال 2018 میلادی) انجام می‌گیرد. این موضوع از سال 2019 بدون ارفاق وزن اعمال خواهد شد.

3- اوزان جدید این رشته‌ها به شرح زیر است:

رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان

آزاد: 57- 61- 65- 70- 74- 79- 86- 92- 97- 125 کیلوگرم
فرنگی: 55- 60- 63- 67- 72- 77- 82- 87- 97- 130 کیلوگرم

رده سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان:
خردسالان و نونهالان: 34 تا 38 -41- 44- 48- 52- 57- 62- 68- 75- 85 کیلوگرم
نوجوانان : 41 تا 45- 48-51- 55- 60- 65- 71- 80- 92- 110 کیلوگرم

602

کشتی ایران جام تختی فدراسیون ورزش

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از برگزاری مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمدعلی پهناور اظهار کرد: رئیس فدراسیون تکواندو با برگزاری مسابقات کشوری این فدراسیون در قالب جام صفوی به میزبانی استان اردبیل موافقت کرد.

وی با اعلام حمایت از رشته ورزشی تکواندو افزود: تفاهم‌نامه این مسابقات در سفر خرداد رئیس فدراسیون تکواندو به استان اردبیل به امضا خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، استان اردبیل پیش از این نیز در قالب جام صفوی میزبان مسابقات ملی کشتی فرنگی نوجوانان در سال‌جاری بوده است.

کد خبر 751510

دیگر خبرها

  • ۲۲ اردیبهشت زمان برگزاری مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی مردان
  • رقابت ۵۷۲ تکواندوکار در مسابقات قهرمانی آسیا
  • قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد با حضور ۲ تیم مازندرانی
  • مسابقات اسکواش قهرمانی استان همدان برگزار می‌شود
  • یک «طلا» پایان بوکس ایران را خوش کرد/ زنگ خطر برای برخی اوزان
  • مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود
  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • احتمال برگزاری انتخابی بین یزدانی و قاسمپور/ شروع تمرینات زارع
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور