Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: ناپایداری هوا در استان طی امروز و دو روز آینده به صورت وزش باد شدید و کاهش دما بروز خواهد کرد و تا پایان هفته دمای برخی نقاط به زیر صفر نیز می رسد.

مرتضی ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر وجود ناپایداری طی امروز(دوشنبه) و فردا در هوای استان مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی افزود: این ناپایداری عمدتا به صورت وزش باد شدید بروز خواهد کرد و احتمال وقوع طوفان های لحظه ای طی امروز و افزایش سرعت باد در برخی مناطق استان به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: به سبب وزش باد، وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی نیز در استان پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: چنانچه در پیش بینی هواشناسی استان در روزهای گذشته نیز عنوان شد، کاهش دما طی روزهای سه شنبه تا پنج شنبه هفته جاری دمای برخی مناطق استان را احتمالا به زیر صفر نیز خواهد رساند.

ذوالفقاری ادامه داد: امروز (دوشنبه) هوای استان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک است و طی روز سه شنبه نیز هوا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید در مناطق جنوبی استان و کاهش دما خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: در روز چهارشنبه هفته جاری نیز وزش باد و کاهش دما در استان پدیده غالب خواهد بود و این روند کاهش دما تا پایان هفته ادامه دارد.

وی گفت: طی ۲۴ساعت گذشته ساوه با دمای ۲۷درجه سانتی گراد و کمیجان با دمای چهار درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان مرکزی بوده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی اظهار کرد: وزش باد لحظه‌ای نسبتاً شدید و فعالیت سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: وزش باد لحظه‌ای نسبتاً شدید، بارش باران، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق، در نقاط مستعد با احتمال تگرگ و مه قابل پیش‌بینی است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: زمان شروع این هشدار ظهر سه شنبه و زمان پایان آن پنجشنبه صبح خواهد بود.

داداشی لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و کاهش محسوس ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه قابل انتظار است.

کد خبر 6095560

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای لرستان/ بارش رگباری در راه است
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • تهران تا فردا ظهر بارانی است/ احتمال وقوع تندر و آذرخش
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • وزش تندبادهای موقتی در اردبیل پیش بینی می شود
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • آسمان قزوین فردا بارانی است
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی