Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست ایران در پردیس کشاورزی کرج آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، این همایش با حضور کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست کشور و جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها برگزار و موضوع ادغام دو سازمان حفاظت محیط‌زیست و جنگل‌ها و مراتع در این همایش بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این همایش گفت: برای رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، علاوه بر کمبود منابع آب، فرسایش خاک و فرستیش ژنتیکی را نیز در کشور تجربه کرده‌ایم که همه اینها به نوعی رفتار غلط در مدیریت منابع موجود کشور بوده است، چرا که منابع طبیعی امانتی است در دست ما که باید برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

کلانتری، افزود: وجود تکنولوژی دلیل نمی‌شود که هر طور میل و دلخواهمان بود، به منابع طبیعی آسیب بزنیم که البته مفهومش این است که نسل خودخواهی هستیم و به فکر آیندگان نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه پایدار هیچ منافاتی با حفظ محیط زیست ندارد، خاطرنشان کرد: مسئولان و عالمان ما باید تصمیم بگیرند که چگونه منابع طبیعی را مدیریت کنند و البته نباید ساختار مدیریتی طوری باشد که مورد هجمه قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به خاطر شرایط مدیریتی تالاب‌ها، دریاچه ها، رودخانه‌ها، مراتع و جنگل‌ها با چالش جدی مواجه هستند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  از زمانی که بسته بندی‌های پلاستیکی جای کاغذ و شیشه را گرفت معضل آلوگی‌های غذایی آغاز شد.

ظروف یکبار مصرف و استفاده از پلاستیک در بسته بندی غذایی موجب سمی شدن محصولات غذایی می‌شود که در طولانی مدت موجب آلودگی محیط زیست انسانی و جانوری و طبیعی خواهد شد.

در راستای پاکسازی و حفظ منابع طبیعی با کارشناسان محیط زیست همچون دکتر تجریشی، کلانتری و معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست صحبت‌هایی انجام شده و همچنین با شرکت‌هایی که سعی در جمع آوری پلاستیک و استفاده از بسته بندی‌های پارچه ای، شیشه‌ای و کاغذی را دارند آشنا می‌شویم.
این مستند ۵۵ دقیقه‌ای به همت شبکه مستند سیما تولید شده و پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و باز پخش آن جمعه ساعت ۱۰ خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است