Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:44:42 GMT

سعیدی: مردم باید بدانند به چه کسانی رأی داده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۷۵۸۷۹

سعیدی: مردم باید بدانند به چه کسانی رأی داده‌اند

یک عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید گفت: مردم حوزه‌های انتخابیه باید بدانند منتخبان آن‌ها در مجلس چگونه رفتار می‌کنند و فکر می‌کنم بدنه اجتماعی هم چنین مطالبه‌ای دارد.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار اسامی اعضای فراکسیون امید گفت: یکی از مشکلات فراکسیون امید در طول سال اول مجلس دهم همواره برآورد اشتباه از وزن واقعی فراکسیون در مواقع ضروری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برآورد اشتباه البته بیشتر از سوی رسانه‌ها و بدنه اجتماعی صورت می‌گرفت، اما به دلیل آنکه نقدهای دلسوزانه با برخی شیطنت های جریانات رقیب تبدیل به امواج بلند تخریب‌گر علیه فراکسیون می‌شد باید فکری برای این موضوع می کردیم.

وی افزود:‌ بالاخره ما باید بدانیم چه عده‌ای از صفر تا صد پای کار فراکسیون هستند، نمی‌شود کسی صبحانه را با امید بخورد، نهار در خدمت ولایی‌ها باشد و در مصاحبه‌اش بگوید مستقل هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: البته ما قبول داریم که رأی دادن نمایندگان در موارد مختلف ژله‌ای است. حتی داخل فراکسیون هم در موضوعات مختلف نظرات متفاوت است و در مورد بسیاری از طرح‌ها و لوایح افراد به تشخیص فردی خودشان عمل می‌کنند. این مساله منحصر به فراکسیون امید و مجلس دهم هم نیست. حتی در مجلس ششم که منسجم‌ترین فراکسیون‌ها را شاهد بودیم نیز فراکسیون مانند پادگان اداره نمی‌شد. قرار هم نیست که یک نفر برای مجموعه تعیین تکلیف کند.

این عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس در ادامه با اشاره به اینکه مردم باید بدانند به چه کسانی رأی داده‌اند، گفت: در بزنگاه‌های حساس مثل رأی اعتماد به وزرا و یا رأی‌گیری‌های سیاسی و حیثیتی عقل جمعی فراکسیون با مدیریت قوی باید ملاک عمل قرار گیرد، لذا کسانی که حاضر نیستند در بزنگاه‌ها همراه باشند باید به مردم حوزه انتخابیه خود نیز معرفی شوند تا مردم بدانند منتخبان‌شان در مجلس چگونه رفتار می‌کنند و تصمیم می‌گیرند.

سعیدی در پایان ابراز کرد: با این استدلال‌ها از انتشار اسامی اعضای فراکسیون دفاع کرده و فکر می‌کنم بدنه اجتماعی ما نیز چنین مطالبه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید:
قیمت جدید مسکن در غرب تهران جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229456 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
  • دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست
  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم