Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از تعیین تکلیف شدن دانشجویان بورسیه خبر داد و گفت: جایابی بورسیه ها در دانشگاه ها آغاز شده است.

محمد علی کی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تعیین تکلیف بورسیه ها گفت: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری، هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم گرفت با هماهنگی وزارتین علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و البته بیشتر وزارت علوم، وارد بحث بورسیه ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فراخوانی در این زمینه ارائه شد و ۳۲۴ نفر در این فراخوان شرکت کردند. از این تعداد حدود ۷۴ نفر واجد شرایط معدل ۱۴ برای کارشناسی و معدل ۱۶ برای کارشناسی ارشد و همچنین شرط سن نبودند.

رئیس هیات عالی جذب افزود: ۱۳۲ نفر از ثبت نام کنندگان نیز مورد تایید هیات مرکزی جذب و اداره کل بورس قرار نگرفتند، چون سوابقی نداشتند، به آنها اطلاع داده شد، ۱۳۲ نفر دیگر از ثبت نام کنندگان هم مورد تایید هیات مرکزی جذب و هم شورای بورس قرار گرفتند.

وی ادامه داد: دراین زمینه جلسات متعددی برگزارشد و با روسای دانشگاه هایی که بورسیه ها اعلام کرده بودند در آن دانشگاهها جایابی شده بودند و یا به آن دانشگاه تعهد دارند، تماس گرفته شد.

کی نژاد افزود: برخی از دانشگاه ها مشکلات بودجه ای را برای جذب این بورسیه ها مطرح می کردند که به آنها گفته شد، براساس روال همیشگی برای استخدام افراد جدید همیشه در دانشگاه ها ۱۰ درصد بودجه اختصاص داده می شود برهمین اساس نباید دراین زمینه مشکلی داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین مجلس نیز برای افرادی که جدید جذب می شوند تا آخر سال اعتبار متمرکز در نظر گرفته است.

رئیس هیات عالی جذب افزود: مشکل دیگری که دانشگاه‌ها مطرح می‌کرند، بحث ردیف استخدامی بود، یکی از مصوبات هیات امنا دانشگاه ها این است که می توانند هر پست کارمندی و خدماتی را به هیات علمی تبدیل کنند، برخی کارشناسان هستند که به آنها اجازه داده شده تا دکتری تحصیل کنند و می خواهند هیات علمی شوند، گفته شد با همین پست کارمندی آنها را به هیات علمی تبدیل کنید.

وی ادامه داد: اگر دانشگاهی اعلام کرد نیازی به بورسیه های مذکور ندارد اما در همان رشته هایی که اعلام شده، اقدام به جذب هیات علمی کند، سهمیه اش صفر می شود، چون این دانشگاه موظف بود که فرد معرفی شده را جذب کند.

کی نژاد ادامه داد: گروهی در وزارت علوم برای جایابی بورسیه ها مشخص شده اند و با استقبال سرپرست وزارت علوم قرار شد، جلسات مرتبی برگزار شود، برهمین اساس روسای دانشگاه ها را دعوت کرده ایم تا ۱۳۲ نفر را تعیین تکلیف کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از ۱۳۲ نفر بورسیه واجد شرایط جایابی شده و تعدادی هم درحال جایابی هستند تا مشکلاتشان حل شود.

رئیس هیات عالی جذب افزود: متوسط تعداد بورسیه های سال آینده، ۱۲۰ نفر هستند، بنابراین جذب این ۱۳۲ نفر بورسیه در دانشگاه ها موضوع غیرعادی نیست، امیداریم مشکل این بورسیه ها حل شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا که آغازگر اعتراضات حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا هستند، اعلام کردند که با مسئولان دانشگاه به توافق نرسیده‌اند و مایلند به اعتراضات خود تا زمان رسیدن به خواسته‌هایشان ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، این بیانیه پس از دو روز مذاکرات جدی و در حالی بیان شد که رئیس دانشگاه کلمبیا با انتقادهای جدی از سوی هیات امنای دانشگاه روبرو شده است.  

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعتراضات هیات امنا شامل اساتید و کارمندان دانشگاه‌های سراسر آمریکا به روسای دانشگاه‌ها در استفاده از پلیس علیه معترضان بوده که به درگیری‌های خشونت آمیز، جرح و دستگیری صدها دانشجو منجر شده است.

این تنش‌ها به فشار بر مقام‌های دانشگاهی از کالیفرنیا تا ماساچوست افزوده، آن هم زمانیکه آنها به دنبال حل این درگیری‌ها و اعتراضات هستند چون مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاهیان در ماه مه نزدیک است.

همزمان با افزایش تلفات در جنگ غزه و بدتر شدن اوضاع انسانی، معترضان در دانشگاه‌های سراسر آمریکا می‌خواهند دانشگاه‌ها روابط مالی خود را با رژیم صهیونیستی و شرکت‌هایی که به این درگیری دامن می‌زنند، قطع کنند.

در یکی از سرکوب‌های اعتراضات دانشجویی در حمایت از فلسطین در دنور، پلیس وارد پردیس «Auraria» شد که سه دانشگاه و کالج در آن است. ۴۰ معترض که در آنجا چادر زده بودند، دستگیر شدند.

در دانشگاه کلمبیا دانشجویان مذاکرات کننده با روسای دانشگاه گفتند که پس از نشست‌های روزهای پنجشنبه و جمعه، دانشگاه به درخواست اولیه آنها برای قطع همکاری با رژیم صهیونیستی پاسخی نداده اگرچه درباره شفاف سازی در امور مالی با این رژیم به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده‌اند.

یکی از دانشجویان گفت: «ما تا وقتی که دانشگاه کلمبیا همکاری‌هایش را با اسرائیل قطع نکند، به این روش خود ادامه می‌دهیم.»

این در حالیست که مقام‌های دانشگاه کلمبیا گفته بودند، مذاکرات پیشرفت داشته است.

سخنگوی دانشگاه با بیان اینکه اگر مذاکرات شکست بخورد، دانشگاه گزینه‌های دیگری را مدنظر قرار می‌دهد، گفت: «ما درخواست‌های خود را داریم. آنها هم برای خودشان درخواست‌هایی دارند.»

معترضان در دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا نیز برای پنجمین روز خود را در ساختمان این دانشگاه محبوس کردند و مسئولان تا ساعت ۱۷ روز جمعه به آنها فرصت داده بودند ساختمان را ترک کنند اما این ضرب الاجل تمام شد و هیچ اتفاقی نیفتاد و دانشجویان در ساختمان مانده‌اند.

در دانشگاه آریزونا، معترضان یکسری چادر بر پا کرده بودند که پلیس تعدادی از آنها را برچید و دست کم یک نفر دستگیر شده است.

در جریان درگیری بین پلیس و دانشجویان معترض در دانشگاه ایندینانا نیز ۳۴ نفر دستگیر شدند. همچنین ۳۶ نفر در دانشگاه اوهایو و یکی هم در دانشگاه کنتیکت دستگیر شده است.

رئیس دانشگاه پورتلند اما رویکرد متفاوتی داشت و نشستی را برای رسیدگی به نگرانی‌های دانشجویان معترض اعلام کرد.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که مراسم فارغ التحصیلی ماه مه لغو می‌شود و در همان روز، بیش از ۹۰ معترض دستگیر شدند.

در نیویورک نیز معترضان شب را در چادر گذراندند و در ساختمان «موسسه تکنولوژی مد» در داخل کیسه‌های خواب سپری کردند.

دیگر معترضان تمام شب گذشته را در پردیس دانشگاه جورج واشنگتن گذراندند.

فیلم‌هایی از دانشگاه اموری در آتلانتا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که دو زن که خود را از اساتید دانشگاه مذکور معرفی کردند، توسط پلیس دستگیر شدند.

بیانیه دانشگاه کلمبیا درباره رئیس دانشگاه

در گزارش هیات علمی دانشگاه کلمبیا آمده که «مینوش شفیق» رئیس دانشگاه و مسئولان دانشگاه اقدامات و تصمیماتی گرفته‌اند که به دانشگاه کلمبیا ضربه وارد کرده است. این اقدامات شامل فراخواندن پلیس و صدور مجوز برای دستگیری دانشجویان بدون مشورت با هیات علمی، ناکامی در دفاع از موسسه در مواجهه با فشارهای خارجی، سوءتعبیر و تعلیق گروه‌های دانشجوی معترض و همچنین استخدام بازپرس‌های خصوصی است.

هیات علمی دانشگاه کلمبیا یک کارگروه ایجاد کرد که گفته می‌شود بر «اقدامات اصلاحی» که این هیات از ریاست دانشگاه انتظار دارد، نظارت خواهد کرد.

ممنوع‌الورودی رهبر یک جنبش دانشجویی

دانشگاه کلمبیا همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبر یک جنبش دانشجویی حامی فلسطین را بابت اینکه در فیلمی در ژانویه گفته بود «صهیونیست‌ها مستحق زیستن نیستند» از حضور در پردیس دانشگاهی منع کرده است.

فیلم مذکور روز پنجشنبه بار دیگر در فضای مجازی منتشر شد آن هم در زمانیکه دانشگاه‌های سراسر آمریکا صحنه اعتراضات گسترده علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین هستند.

دانشجوی مذکور «خیامی جیمز» است که در مطلبی در رسانه‌های اجتماعی از تصمیم دانشگاه کلمبیا برای عدم حضورش در پردیس این دانشگاه خبر داد.

او همچنین صهیونیست‌ها را به برتری جویان سفیدپوست و نازی‌ها نسبت داد و گفت: «آنها همه مثل هم هستند. وجود آنها و پروژه‌هایی که ساخته‌اند یعنی اسرائیل، همه در تضاد با صلح است. همه اینها در تضاد با صلح است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند (فیلم)
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم