Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اولویت‌های پرداخت تسهیلات مسکن برای مددجویان این نهاد را تشریح کرد.

ابراهیم بازیان بابیان اینکه در سال‌های اخیر مسکن به‌عنوان یکی از خدمات‌ راهبردی با رویکرد توانمندسازی مددجویان در دستور کار این نهاد قرارگرفته است گفت: طی برنامه ششم، کمیته امداد موظف شده است برای تأمین ۱۵۰هزار خانوار فاقد مسکن و مقاوم‌سازی، بهسازی و تعمیر ۳۰۰ هزار مسکن مددجویان خود مالکی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای تأمین مسکن نیازمندان منابع دولتی و کمیته امداد به‌تنهایی پاسخگو نیست افزود: باید از مشارکت مردم، خیران و آورده مددجویان برای تأمین مسکن استفاده کرد تا این امر در تحقق اهداف این نهاد در برنامه ششم مؤثر باشد.

بازیان درباره اولویت‌بندی مسکن مددجویان گفت: اولویت نخست این نهاد تعمیر مسکن خود مالکی مددجویان شهری و روستایی ، اولویت دوم تأمین مسکن برای مددجویان فاقد مسکن شهری و روستایی و اولویت سوم مقاوم‌سازی مسکن خود مالکی مددجویان تحت حمایت است.

مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد سرانه خدمات تعمیر مسکن برای هر خانوار مددجو را حداکثر چهار میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تعمیر مسکن به صورت کلی یا جزئی و یا شامل انشعابات گاز و حصارکشی است.

وی بابیان اینکه حدود ۸۰ درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد دارای یک یا دو عضو هستند گفت: این افراد در اولویت تأمین مسکن قرار ندارند اما مشمول دریافت تسهیلات از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت می‌شوند و این در حالیست که بر اساس سیاست‌های کمیته امداد اولویت با خانوارهای بیش از دو عائله است.

بازیان درباره پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای مسکن مددجویان توضیح داد: امسال برای نخستین بار کمک‌هزینه تأمین مسکن برای خرید، ساخت، بهسازی و مقاوم‌سازی از محل صندوق امداد ولایت برای خانوارهای یک الی دو نفر و شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه این صندوق امداد ولایت به این خانوارها ۲۰ میلیو ن تسهیلات خرید یا ساخت مسکن می‌دهد گفت: البته به این افراد پنج میلیون تومان نیز به عنوان کمک‌بلاعوض داده می‌شود.

مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال ساخت، خریداری، تعمیر و مقاوم‌سازی ۷۵ هزار منزل مسکونی در کشور برای مددجویان در دست اجرا است افزود: ۳۰ هزار مورد از این خدمات عمرانی مربوط به ساخت منازل شهری و روستایی است.

وی با اعلام اینکه ۱۵۰ هزار خانوار مددجوی تحت حمایت فاقد مسکن هستند افزود: در مدت اجرای برنامه ششم برای حدود ۳۰هزار تا ۳۵ هزار خانوار دارای بیش از دو عضو مسکن مناسب تأمین خواهد شد البته در این زمینه اولویت نخست با خانوارهای بیش از دو عائله سپس با خانوارهای کمتر از دو عائله است.

بازیان بابیان اینکه با استفاده از ظرفیت مسکن مهر، ۲۰ هزار خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد صاحب‌خانه شده‌اند گفت: تأمین مسکن مددجویان با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی و همچنین متناسب با تعداد اعضای خانوار متفاوت خواهد بود.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فخرایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از ابلاغ تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام (ره) جهت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور که سهمیه استان بوشهر هزار واحد خواهد بود، خبر داد و افزود: در این تفاهم‌نامه مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن روستایی ارزان قیمت با نرخ سود پنج درصد و ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی جهت ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۷۷۲ واحد در قالب سه تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد امام (ره) در حال پیگیری و اجرا است که با ابلاغ این تفاهم‌نامه تعداد هزار و ۷۷۲ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد در سال جاری ساخته خواهد شد و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

فخرایی به سایر تفاهم‌نامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت تأمین مسکن محرومان استان همزمان تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در حال اجرا دارد که به متقاضیان علاوه بر تسهیلات ساخت مسکن، کمک‌های بلاعوض و مصالح رایگان نیز اعطا می‌گردد

کد خبر 6091989

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند