Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد-ايرنا- به دنبال سيطره برق آساي نيروهاي عراق بر کرکوک و چاه هاي نفت، تاسيسات مهم دولتي، پالايشگاه، نيروگاه هاي برق و پايگاه نظامي `کي وان`، حزب دموکرات کردستان عراق به رهبري مسعود بارزاني، حزب اتحاديه ميهني کردستان عراق را متهم به تباني و خيانت کرد.

به گزارش ايرنا، شبکه تلويزيون `الغدير` ارگان خبري سازمان بدر روز دوشنبه در سايت رسمي خود افزوده است که حزب دمکرات کردستان عراق، حزب اتحاديه ميهني را به دليل عقب نشيني نيروهاي پيشمرگه اش، به خيانت متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين شبکه تلويزيوني عراقي به منبع دريافت خبر اشاره نکرده است.
در همين راستا گزارش هاي مختلفي از رسانه هاي مختلف عراق منتشر شده که مدعي است سيطره سريع نيروهاي عراق بر مناطق مهم استان کرکوک در شمال اين کشور، با هماهنگي بين دولت مرکزي و نيروهاي پيشمرگه حزب اتحاديه ميهني کردستان عراق صورت گرفته است.
منابع مستقل هنوز اين اطلاعات را تاييد نکرده اند.
شهر کرکوک به عنوان يکي از مناطق مورد اختلاف، از 2003 تا قبل از حمله داعش در ژوئن 2014 به صورت مشترک بين دولت مرکزي و حزب اتحاديه ميهني کردستان عراق اداره مي شد اما بعد از آن، دولت اقليم کردستان عراق به طور يکجانبه اين منطقه را اداره مي کرد.
گرچه حزب دمکرات کردستان عراق درصدد بازپس گيري اداره اين شهر از حزب اتحاديه ميهني کردستان عراق بود اما توفيقي در اين زمينه نداشت.
`هاشم الهاشمي` کارشناس مسائل امنيتي عراق امروز دوشنبه در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي با اشاره به استيلاي نيروهاي عراق بر پايگاه نظامي `کي وان` نوشته است که سيطره سريع نيروهاي عراق حاصل هماهنگي بين برخي نيروهاي عمل کننده درچارچوب نيروهاي مشترک عراق و `بافل طالباني` فرزند جلال طالباني رييس جمهور فقيد عراق صورت گرفته است.
بافل طالباني يکي از رهبران حزب اتحاديه ميهني کردستان عراق است و از جمله افرادي است که با اصل همه پرسي در 25 سپتامبر 2017 و دنباله روي حزب اتحاديه از خط مشي مسعود بارزاني مخالف کرده است.
هاشم الهاشمي درعين مدعي شده است که تاکنون کل مساحت آزاد شده در کرکوک معادل 10 تا 15 درصد کل استان است.
حزب اتحاديه ميهني کردستان عراق تاکنون نسبت به اين اتهامات واکنش نداشته است.
اين درحاليست که در ابتداي شروع پيشروي نيروهاي عراق به سمت کرکوک، استاندار سابق اين استان (نجم الدين کريم) که از اعضاي برجسته حزب اتحاديه ميهني کردستان عراق است، کرکوک را به مقصد اربيل ترک کرد.
گزارش ها و عکس هاي منتشر شده از پيشروي هاي نيروهاي عراق حاکيست که تاکنون درگيري هاي جدي بين نيروهاي عراق ونيروهاي پيشمرگه کرد در کرکوک رخ نداده است.
در عين حال برخي شبکه هاي کرد زبان عراق امروز دوشنبه، تعدادي از افراد مسلح که در بين آنها تعدادي از زنان نيز ديده مي شوند، را در داخل شهر کرکوک به نمايش گذاشتند و مدعي شدند که اينها عناصر مسلح حزب کارگران کرد ترکيه (پ.ک.ک) هستند.
نخست وزير عراق بارها اعلام کرده است که درصدد درگيري با نيروهاي پيشمرگه کرد نيست اما براساس قانون اساسي عراق بايد مديريت دولت مرکزي بر مناطق مورد اختلاف و کل اقليم کردستان عراق اعمال شود.
خاورم *4*353*1770*380
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟