Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس «کمیسیون امنیت ملی» مجلس با اشاره به گام‌های ارزشمند فرانسه در توسعه روابط بعد از برجام، گفت: درصورت نقض برجام ازسوی آمریکا، انگیزه‌ای برای ادامه مسیر در جهت اجرای برجام نخواهیم داشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علاءالدین بروجردی امروز دوشنبه، 24 مهرماه با «فرانک ژوله» فرستاده ویژه فرانسه در امور سوریه دیدار و پیرامون همکاری‌های دو جانبه و روابط پارلمانی بحث و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به گسترش روابط ایران و فرانسه گفت: فرانسه به ویژه پس از تحولات برجام گام‌های ارزشمندی در راستای توسعه و گسترش روابط دو کشور برداشته است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس جمهور آمریکا در نقض تعهدات برجام از سوی این کشور عنوان کرد: در صورتی که خروجی کنگره آمریکا بر هم زدن و نقض تعهدات برجام باشد جمهوری اسلامی ایران انگیزه‌ای برای ادامه راه نخواهد داشت و جهان خواهد فهمید که توانمندی جمهوری اسلامی ایران برای حرکت در این مسیر بیش از توانمندی قبل از توافق است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پایبندی به معاهده ان پی تی دارای پشتوانه فتوای مقام معظم رهبری در عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است، خاطر نشان کرد: توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست راهبردی بازدارندگی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

بروجردی در رابطه با تحولات اخیر خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران قویا از تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق حمایت کرده و تنها راه‌حل برون یافت سوریه از بحران موجود را راه‌حل مذاکره سیاسی می‌داند.

رئیس «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» در پایان با اشاره به اینکه همکاری‌های میان دو کشور ایران و فرانسه به ویژه افزایش همکاری‌ها در راستای مبارزه با تروریسم نقش مهمی در حل مشکلات منطقه ایفا می کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در منطقه شاهد کشتار دموکراسی هستیم و انتظار از نمایندگان ملت‌ها از جمله پارلمان فرانسه این است که در مقابل حق کشی ملت‌ها فریاد بلندتری داشته باشند.

نقش سازنده ایران در ایجاد ثبات در منطقه
فرانک ژوله فرستاده ویژه فرانسه در امور سوریه نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های ایران و فرانسه گفت: آنچه برای فرانسه مهم است روابط دو کشور بر اساس احترام، درک و منافع متقابل است و در همین راستا فرانسه از همکاری با ایران در عرصه‌های مختلف استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: فرانسه علاقمند به گسترش روابط دو جانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهتر از ظرفیت های موجود بین دو کشور را خواستاریم.

به گزارش خانه ملت فرانک ژوله ضمن ابراز امیدواری حل مشکلات موجود در منطقه از جمله سوریه خاطرنشان کرد: با توجه به نقش سازنده ایران در برقراری ثبات در منطقه همکاری‌های دو کشور ایران و فرانسه تأثیر بسزایی در برقراری آرامش و ثبات در کل منطقه ایفا خواهد کرد.

فرستاده ویژه فرانسه در امور سوریه در پایان اظهار داشت: فرانسه آمادگی کامل برای گسترش همکاری‌ها و افزایش تبادل نظر مقامات میان دو کشور با حسن نیت کامل طرفین را دارا است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران

در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی از آمادگی این کشور در جهت همکاری‌های همه جانبه معدنی با ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی کشور با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان، از ابتدای هفته جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده و تا امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) دایر است.

در حاشیه این نمایشگاه، اسکات روباد-وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی- در گفت‌وگویی تصویری، نسبت به همکاری‌های همه جانبه معدنی با ایران در زمینه‌های مختلف نظیر ساخت کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی، انتقال دانش فنی و مهندسی و آموزش اعلام آمادگی کرده و گفت: در آفریقای مرکزی ۴۰۰ معدن از آهک تا فلزات مختلف (همچون الماس، کبالت و طلا) و مواد معدنی گوناگون شناسایی شده است که نیاز به انجام کار و فعالیت دارد.

وی افزود: ما برای بهره‌مندی از این معادن، نیاز به شرکای تجاری داریم که هم دانش فنی و تجهیزات داشته باشد تا بتوانیم در همکاری باهم به لحاظ صنعتی از این معادن بهره‌برداری کنیم. توانمندی علمی که ایران دارد، نیازمندی ماست.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی، خاطرنشان کرد: شاید شرکت‌های ایرانی، از کشور ما اطلاعات کاملی نداشته باشند اما با توجه به توانمندی‌های وسیعی که ایران دارد و از تجهیزات، دانش‌ فنی و تجربه‌ای که ایران دارد، می‌توان در بهره‌برداری از مواد معدنی که موجود ندارد اما در کشور ما قابل استخراج است، استفاده کرد. ایران به لحاظ وسعت، دو برابر کشور ماست.

روباد تاکید کرد: حضور شرکت‌های ایرانی و همکاری مشترک در حوزه‌های معدنی، می‌تواند تامین‌کننده بخش عمده‌ی نیاز ما به لحاظ علمی و فنی است. ما آمادگی داریم که دانشجویان خود را برای کسب دانش نیز به ایران بفرستیم تا آموزش دریافت کنند.

گفتنی است که اخیراً دومین اجلاس ایران و آفریقا با بررسی روابط صنعتی و تجاری بصورت برد-برد با آفریقا برگزار شد؛ ضمن اینکه آفریقا در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حضوری پررنگ داشت و در بسیاری حوزه‌ها، زمینه همکاری‌های مشترک فراهم شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است