Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اردوهای دانش آموزی را شاخص توسعه آموزش و پرورش دانست و گفت: این اردوها با رخ دادن حادثه ای تلخ و ناگوار همچون واژگونی اتوبوس اردوی دانش آموزان هرمزگانی در 30 کیلومتری شهرستان داراب متوقف نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی فیض روز دوشنبه در گردهمایی سالیانه معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح اظهار کرد: اردوهای دانش آموزی جز لاینفک برنامه های پرورشی و فرهنگی و فرصتی تربیتی است که دانش آموزان باید از این فرصت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: شایسته نیست که رخ دادن حادثه ای تلخ و ناگوار همچون واژگونی اتوبوس اردوی دانش آموزان هرمزگانی در 30 کیلومتری شهرستان داراب، مانع برگزاری اردوهای دانش آموزی باشد بلکه باید به جوانب ایمنی توجه کنیم و براساس دستور وزیر آموزش و پرورش تا ابلاغ شیوه نامه جدید حرکت اتوبوس اردوهای دانش آموزی در شب از ساعت 23 تا 5 صبح ممنوع است و شیوه نامه قبلی اردوهای دانش آموزی در حال حاضر محفوظ است.
فیض علت حادثه واژگونی اتوبوس اردوی دانش آموزان در 30 کیلومتری شهرستان داراب را خواب آلودگی راننده عنوان کرد و افزود: 2 مربی پرورشی خانم در این اتوبوس حضور داشتند و تنها مرد حاضر در اتوبوس، راننده بود که یکی از مربیان خواب آلودگی راننده را به صورت پیامک به خانواده اش اطلاع داده بود، مربی خانم نمی توانست به راننده مرد تذکر جدی بدهد و راننده در پاسخ به این مربی می گوید که در هنگام رسیدم به داراب نیروی کمکی به او ملحق می شود که در 30 کیلومتری داراب این حادثه رخ می دهد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در اتوبوسی که دانش آموزان دختر هستند، باید یک مرد دیگر هم حضور پیدا می کرد، گفت: این حادثه به ما درس داد که مربی باید خواب آلودگی رانندگی را جدی گرفته و به او تذکر می داد و موضوع را به سرپرست اردو اطلاع داده می شد.
فیض با بیان اینکه برخی علت حادثه اتوبوس اردوی دانش آموزان هرمزگانی را حرکت در شب عنوان کردند، اظهار کرد: علت حادثه واژگونی اتوبوس، حرکت در شب نیست و اکنون بیش از 90 درصد اتوبوس های جاده ای در شب حرکت می کنند.
وی با اشاره به اینکه بعد از حادثه اتوبوس اردوی دانش آموزان هرمزگانی، اتوبوسی در جاجرود دچار حادثه شد و 11 نفر کشته شدند، گفت: در مورد این حادثه زیاد سخن گفته نشد اما حادثه اتوبوس دانش آموزی سریالی شده و مدام مسئولان استان احضار می شوند که این احضارها باعث می شود که مسئولان جرات برگزاری اردوهای دانش آموزی را پیدا نکنند.
فیض با بیان اینکه چندی پیش یک خبرنگار از من پرسید که آیا تضمین می کنید هیچ حادثه ای برای دانش آموزان اعزامی به اردو رخ نمی دهد،گفت : نمی توان تضمین کنیم که حادثه در اردوهای دانش آموزی به صفر برسد، ما خدا نیستیم، ما وظیفه مان این است که ساز و کار اردوهای دانش آموزی و سیستم آی تی و در آیین نامه آن تجدید نظر کنیم، ما ریسک اردو را پذیرفتیم و براین اساس شیوه نامه آن را نوشتیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کمبود بودجه نباید دلیلی بر اجرایی نکردن برنامه های پرورشی و تربیتی در سطح مدارس باشد، اظهار کرد: وجود یک انسان تربیت یافته با خصوصیات اخلاقی شایسته می تواند عامل هدایت و تربیت در مدرسه باشد که این امر موکول و متوقف بر بودجه و هزینه نیست.
وی با بیان اینکه برخی خلاهای وجودی و کمبودهای خود در کار پرورشی و تربیتی را با کمبود بودجه توجیه می کنند، افزود: مربیان تربیتی در مدارس باید حضرت محمد(ص) و اخلاق شایسته را الگوی خود قرار دهند تا دانش آموزان به آنان تعلق روحی و عاطفی پیدا کنند و سخنان او را بپذیرند که این امر نیازی به بودجه ندارد.
فیض با اشاره به اینکه من به عنوان مسئول پیگیر مشکلات و کمبودها از جمله بودجه هستم، گفت: منتظر بودجه بودن ما را از منافع و فرصت های در دسترس دور می کند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برگ برنده در دست مربیان تربیتی است، اظهار کرد: برچسب تربیتی مسئولیت دارد و نباید با بهانه های مختلف از تاثیرگذاری غافل شد و مدیران تربیتی خدمت بزرگی به جامعه اسلامی می کنند و در مسیر پرورش باید صبوری کرد و توقف نکرد.
وی با اشاره به جایگاه سازمان دانش آموزی گفت: از زمان مسئولیت در این سمت، تلاش کردم که بین معاونت پرورشی و سازمان دانش آموزی اتحاد برقرار کنم، سازمان دانش آموزی یک نهاد عمومی غیردولتی تحت نظارت معاونت پرورشی است این سازمان مجری طرح هایی است که ماهیت برون مدرسه ای دارد و احساس دوگانگی بین این سازمان و معاونت پرورشی نباید وجود داشته باشد.
فیض با اشاره به ایجاد ساختار جدید در آموزش و پرورش با عنوان «اندیشکده» در استان های کشور اظهار کرد: این اندیشکده ها بدون تعریف پست سازمانی جدید ایجاد می شوند که به عنوان یک اتاق فکر دائمی برای بررسی موضوع های تخصصی در حوزه آموزش و پرورش فعالیت خواهند کرد و ایده های آنها می تواند مورد استفاده سایر استان ها قرار گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: به عنوان مثال استان خورستان مسئول ایجاد اندیشکده اردوهای دانش آموزی راهیان نور بوده و یکی از استان های اهل سنت اندیشکده تقریب مذاهب دانش آموزی را ایجاد خواهد کرد.

*وظیفه مدیران تربیتی توانمندسازی خانواده ها است
عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این گردهمایی یکی از وظایف مدیران تربیتی را توانمندسازی خانواده ها دانست و گفت: با آموزش های به هنگام می توانیم به حوزه پرورشی مبتنی بر آموزه های دینی تازگی بخشیده و آنها را با رویکرد و روش جدید ارائه کنیم.
وی افزود: خوب شنیدن، ایجاد زمینه برای رشد و پرورش افراد دیگر و احیای اتاق های فکر از دیگر ویژگی های یک مدیر تربیتی موفق است که امیدواریم با کمک مدیران تربیتی بتوانیم تحولات مثبتی در حوزه پرورشی شهر تهران ایجاد کنیم.
کریمی با بیان اهمیت اردوهای دانش آموزی اظهار کرد: حوزه پرورشی با اردو و کنار هم زیستن دانش آموزان زنده است و ما بر ادامه اردوها با متمم هایی در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی تاکید داریم که اردوهای بیرون از استان بین ساعات 23تا 5 صبح ممنوع است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به فعالیت 13 مرکز مشاوره در این شهر گفت: امسال در شهر تهران تلاش می کنیم که هیچ منطقه ای بدون مرکز مشاوره نباشد.
گردهمایی سالیانه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورشی شهر تهران با هدف تبیین برنامه عملیاتی سال تحصیلی 97-96 روز دوشنبه با حضور مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان و معاونان پرورشی شهر تهران در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند

ایسنا/کردستان مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از بازگشت ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش طی سال گذشته خبر داد.

 نادر کریمی بیرانوند، امروز شنبه(۸ اردیبهشت) در نشست خبری در سنندج با اشاره به اجرای طرح شهید محمودوند در راستای بازگشت دانش آموزان به چرخه تحصیل، اظهار کرد: یکی از بحث های جدی در حوزه متوسطه نظری، پوشش تحصیلی است که با توجه به ردیف سنی در این دوره، تعدادی جذب بازار کار شده و ترک تحصیل می کنند.

وی، با اشاره به اینکه بازگشت حتی یک دانش آموز به چرخه آموزش، کار بسیار مشکلی است،‌ بیان کرد: سال گذشته در قالب این طرح و بر اساس کد ملی، دانش آموزانی که در سامانه سیدا ثبت نام نکرده بودند شناسایی و بر مبنای آن به استان‌ها اعلام شد تا علت ترک تحصیل آنان بررسی و برای بازگشت به آموزش تلاش شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یکی از راهکارهای مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، را مهارت‌آموزی دانش‌آموزان ذکر کرد و ادامه داد: براساس این امر، هر دانش‌آموز تا پایان تحصیل خود باید یک مهارت منتج به یک شغل را فرا گیرد.

کریمی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید وارد بازار کار شوند، گفت: با وجود مخالفت‌های فراوان، مهارت آموزی دانش‌آموزان در هیات دولت تصویب شد و براساس قانون باید ردیف اعتباری نیز برای آن در نظر گرفته شود.

به گفته وی، یکی از مشکلات موجود در حوزه مهارت، ساعات درسی است که در آموزش و پرورش وجود دارد که این مساله یک مانع است براین اساس قرار شد تغییر ساختار آموزشی در متوسطه انجام شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با این تغییر ساختار جایی برای مهارت‌آموزی در برنامه ساعتی دانش‌آموزان مشخص می شود و براساس آن دانش آموزان دوره متوسطه در طول سه سال باید ۳۰۰ ساعت(هر سال ۱۰ ساعت) مهارت بیاموزند، البته مهارتی که به یک شغل در پایان تحصیل تبدیل شود.

مدارس شبانه روزی ظرفیت مهمی برای مهارت آموزی دانش آموزان است

کریمی بیرانوند، مدارس شبانه روزی را یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مهم برای مهارت آموزی به ذکر کرد و افزود که در این مدارس فضا و زمان کافی برای این مهم وجود داد، براین اساس دوره توانمندسازی مدیران این مدارس برگزار می شود و هم اکنون استان کردستان میزبان این دوره در غرب کشور است.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه به موضوع کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری تلاش شده است که این کمبودها از راههای مختلف جبران شود.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه این کمبود نیرو فقط مختص استان خاصی نیست و تمام استان‌های کشور را در بر می گیرد، اضافه کرد: سال گذشته استان کردستان در حوزه متوسطه ۹ هزار ساعت بصورت غیرموظف از بازنشستگان، نیروهای شاغل و دانشجو معلمان ترم هفت به بالا برای جبران این کمبود بهره برد و در سایر استان‌ها نیز از این روش استفاده شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری