Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه باید مسئولان ذیربط مانع سواستفاده برخی افراد سودجو از زائران اربعین شوند، گفت: مسئولان نباید از سواستفاده معدود اشخاص سودجو از زائران اربعین حسینی غافل شوند و برخوردهای جدی با این افراد باید صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در حاشیه همایش دست‌اندرکاران مراسم اربعین حسینی(ع) در جمع خبرنگاران درباره فواید زیارت اربعین حسینی و اقدامات انجام شده برای این مراسم اظهار کرد: موضوع زیارت در فرهنگ اهل تشیع یک بحث بسیار مهم و قابل توجه است چرا که با زیارت می‌توانیم از نزدیک با اهل بیت(ع) آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در روایات هم نکات بسیار مهمی وجود دارد که برخی از آنها، مورد غفلت قرار گرفته است؛ باید نسبت به امامان معصوم معرفت داشته باشیم و علت رهسپاری به زیارت آنها را به طور کامل بدانیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امروز دنیا گرفتار یک بحران و سردرگمی خطرناک است، تصریح کرد: نمونه بارز این سردرگمی در سخنان رئیس جمهور امریکا مشاهده می‌شود چرا که این فرد به صورت وقیحانه در برابر یک ملت موضع گرفت و می‌توان پاسخ این توهینها را با همین حماسه اربعین ارائه کرد و خیل عظیم عاشقان حسینی در این مراسم شعار ایستادگی «هیهات منه الظله» را سر دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: امیدواریم که روز به روز فرهنگ سازی در زمینه اربعین حسینی توسعه پیدا کند و دوستان ما در ستاد مرکزی اربعین بتوانند این فرهنگ را توسعه و گسترش دهند؛ امیدواریم در سالهای آینده راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان حرکتی خودجوش برای منسجم کردن آزادی‌خواهان جهان در برابر ظلم و ستم مستکبران تبدیل شود.

وی درباره اینکه دولت چه کمکی برای اربعین حسینی خواهد کرد، گفت: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نقش مستقیمی در این رابطه ندارند؛ ستادی در وزارت کشور زیر نظر وزیر کشور تشکیل شده که برنامه‌ریزیهای لازم برای این ایام را انجام می‌دهند، البته این نکته حائز اهمیت است که باید به تمام جوانب اعم از داشتن بیمه و مدارک قانونی توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به موضوع بیمه زائران اربعین اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال سال گذشته در همین مسئله بیمه هم برخی افراد زبان به شکوه گشودند و این کار را انجام ندادند که متاسفانه طی همان مدت حادثه تروریستی برای تعدادی زائران خوزستانی ایجاد شد و هزینه‌هایی را در پی داشت، بنابراین باید تلاش برای لحاظ شدن چنین هزینه‌های ضروری ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خاطرنشان کرد: اما در این میان نباید از سواستفاده برخی اشخاص سودجو نیز غافل شد که حتماً باید مسئولان ذیربط با آن برخورد کنند و جلوی آن را بگیرند؛ سفر عبادی که مردم با عشق به آن مبادرت می‌کنند نباید وسیله سودجویی معدود افرادی شود.

وی افزود: در بحث روادید برای زائران اربعین حسینی نیز نظر دو دولت از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد؛ در گذشته هم طرفین صحبتهایی را مطرح کرده بودند اما زمینه آن برای طرف مقابل وجود نداشت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر مردمی بودن سفر اربعین حسینی اظهار کرد: نظر مقام معظم رهبری نیز این بوده که نباید اربعین از حالت مردمی بودن خارج شود؛ در کشور عراق نیز حرکت خودجوش مردم را شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: البته مردمی بودن به معنای این نیست که دولت یا مسئولان اجرایی و فرهنگی خود را کنار بکشند؛ این حرکت بزرگی است که سال گذشته بیش از دو میلیون نفر به این سفر مبادرت کردند و قطعاً این حرکت عظیم گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مسئولان ذیربط باید ضمن سازماندهی مناسب، فعالیتها را از حالت مردمی بودن خارج نکند، تصریح کرد: با توجه به این افزایش جمعیت نیازمند سازماندهی مناسب در بحث زائران اربعین هستیم چرا که عدم نظم و ساماندهی می‌تواند مشکلات و حوادثی را ایجاد کند.

انتهای پیام/

R1365/P1010114/S2,23/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس این کمیته و مسئولان کمیته فرهنگی در استان ها امروز سه شنبه(11 اردیبهشت) در تهران برگزار شد.

در این نشست که با محوریت سیاست ها و برنامه های فرهنگی اربعین 1403 و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده روی اربعین برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تاکید کرد و بهره گیری از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه ریزی های آینده ضروری خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شور و شوق مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را گسنرده و وصف ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاههای مختلف در مراسم اربعین پرداخت و درعین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی درجهت خالص سازی انگیزه ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی ها باشد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی گذارند و این بهترین فرصت است که آنها با معارف و مسایل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف آمام حسین(ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آنها منتقل شود. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و برخی از آنها از جمله اخلاق و معنویت ، عدالت و مبارزه با فساد ، استقلال و آزادی ، عزت ملی و سبک زندگی را از محورهایی دانست که می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: بعنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.

وی خطاب به حاضران گفت: شما بعنوان پرچمدار فعالیت های فرهنگی اربعین در سراسر کشور خدمت و فعالانه در این عرصه ها تلاش نمایید ، امام حسین(ع) هم افرادی را که دراین مسیر گام بر می دارند در دنیا دستشان را می گیرد و در آخرت هم مورد توجه سیدالشهداء و فرزندانش خواهد بود.

بر پایه این گزارش، دراین جلسه، حجت السلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گزارشی از برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین 1403 ارائه کرد و افزود: پیشنهادها و توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ریزی ها مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

درپایان این جلسه ، آخرین اقدامات ، برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بحث و بررسی شد و حاضران نقطه نظرات و دیدگاه خود را در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است