Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امروز دوشنبه 24 مهرماه تعداد 20 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شیر پگاه آذربایجان شرقی با نماد «غپآذر1» به روی تابلو معاملات رفت که با حضور 129 هزار و 460 خریدار، هر سهم این شرکت 3 هزار و 355 ریال کشف قیمت شد و این در حالی است که دامنه قیمتی این عرضه در روش ثبت سفارش از 3 هزار و 50 ریال تا 3 هزار و 355 ریال تعیین شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان حداکثر تعداد سهامی که هر شخص حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه روز جاری مجاز به خرید آن بود 200 سهم اعلام شده که به هر کد معاملاتی 155 سهم تخصیص یافت.
شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی هفتمین شرکت از مجموعه صنایع شیر ایران به شمار می‌رود که وارد بازار سرمایه شده و چهارمین شرکتی است که قدم به معاملات فرابورس ایران گذاشته است. پیش از این بخشی از سهام شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه فارس، پگاه گلستان و پگاه گلپایگان در سال‌های 94 و 95 در فرابورس ایران عرضه اولیه شدند.
مطابق گفته‌های مدیرعامل این شرکت در سی‌اُمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه»، میزان تولیدات «غپاذر» که طیفی از انواع شیر پاستوریزه و استریل، ماست، پنیر، دوغ، خامه، محصولات پودری و شیر فله را دربرمی‌گیرد در 6 ماهه نخست امسال به 47 هزار و 417 تن رسیده در حالی که ظرفیت اسمی و عملی آن به ترتیب حدود 100 و 86 هزار تن است و این موضوع نشان می‌دهد سقف تولیدات شرکت از پیش‌بینی صورت گرفته می‌تواند فراتر رود.
به گفته کریم محمودشایان جمع کل فروش شرکت نیز در سال 95 بیش از یک‌هزار و 848 میلیارد ریال بوده که در عملکرد 6 ماه نخست امسال این رقم یک‌هزار و 291 میلیارد ریال ثبت شده و این در حالی است که برای کل سال 96 جمع کل فروش بیش از 2 هزار و 427 میلیارد ریال برآورد شده است.
لازم به ذکر است، سود هر سهم شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی برای سال 94 و 95 به ترتیب 231 و 267 ریال بوده که این رقم در بودجه سال جاری 332 ریال پیش‌بینی شده است و شرکت توانسته در سه ماهه منتهی به پایان خردادماه 70 ریال معادل 21 درصد از آن را محقق کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حاشیه این نشست با بیان این که نشستِ حاضر به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه، ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان هاست که اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و جینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل می‌شود و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه هاست، به نمایش گذاشته می‌شود.

حمزه زاده افزود: نمایش این آثار نفیس به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.

به گفته وی، در روز جهانی موزه ها، بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

وی همچنین گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی