Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- «جمال عبدالسلام» رئیس حزب 'جبهه الجزائر الجدیده' در خصوص موضع گیری اخیر رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران گفت: این نوع موضع گیری ثابت کرد که آمریکا چیزی به نام عهد و پیمان نمی شناسد و به توافق ها و پیمان های خود احترام نمی گذارد.

رئیس حزب جبهه الجزائر الجدیده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که آمریکا هر کسی را که بخواهد آزاد و مستقل باشد، جزو محور شر و خارج از قانون و تروریست می داند، افزود: آمریکا طبق تمایلات و منافع خود، کشورها را دسته بندی می کند و هر کشوری را که نخواهد وابسته به آن باشد، متهم به تلاش برای بر هم زدن امنیت و ثبات منطقه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شخصیت حزبی الجزایری در ادامه گفت: تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خارج شدن از توافق هسته ای تایید کننده این نکته است که آمریکا نه عهدی می شناسد و نه پیمانی ، چرا که خودش توافقنامه امضا می کند و وقتی می بیند منافعش را تامین نمی کند، عهد و پیمان خود را می شکند و توافق را نقض می کند.
وی افزود: آمریکا ثابت کرد که برای هیچ یک از معاهدات بین المللی که خود نیز آن را امضا کرده است، ارزشی قائل نیست و این تنها توافق هسته ای با ایران نیست که زیر پا می گذارد؛ بلکه برای مثال این کشور پیشتر از توافقنامه آب و هوایی پاریس نیز خارج شد، و اکنون برای همگان ثابت شده است که تنها چیزی که برای کاخ سفید اهمیت دارد، خود آمریکا و اسراییل است.
جمال عبدالسلام در ادامه تصریح کرد: توافق هسته ای حاصل مذاکرات طولانی ایران و چندین کشور دیگر و از جمله آمریکا است، سازمان بین المللی انرژی اتمی نیز صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تایید و تاکید کرده که ایران به تعهدات خود در این خصوص عمل کرده است، حال این اقدام آمریکا می تواند اعتبار توافقنامه های بین الملی و به تبع آن اعتبار نهادهای بین المللی را از بین ببرد. آمریکا با نقض توافق هسته ای، دیگر فرصتی برای احترام به توافقنامه های دیگر باقی نمی گذارد. این اقدام آمریکا باعث می شود کشورهای دیگر و از جمله کره شمالی نیز تمایلی به امضای توافقنامه با طرف های بین المللی و آمریکا نداشته باشند.
این مقام حزبی الجزایری همچنین گفت: قلدری ها و زورگویی های آمریکا به حد نهایی خود رسیده و آمریکا دیگر نمی تواند سیاست های جنون آمیز خود را بر جهان تحمیل کند. آمریکا باید بداند شرایط کنونی در جهان همانند دوره پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و جهان تک قطبی نیست، اکنون توازن قوا تغییر کرده است و همانند گذشته نمی تواند خواسته های خود را بر دیگران تحمیل کند.
رئیس حزب جبهه الجزائر الجدیده در خصوص علت دشمنی ترامپ با سپاه پاسداران ایران نیز گفت: دلیل این است که سپاه پاسداران ایران، طرح ها و برنامه های آمریکا را در عراق و سوریه خنثی کرده و اجاره نداده است واشنگتن از طریق تروریست ها، طرح های خود را در منطقه به راحتی پیش ببرد.
وی در پایان گفت: آمریکا خود دست به اعمال تروریستی می زند و بعد دیگران را به انجام آن متهم می کند، اکنون سیاست های آمریکا به گونه ای شده که خود تبدیل به کشوری حامی تروریسم شده است.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب و برغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و به رغم تلاش های جامعه جهانی به ویژه اروپا از تایید آن امتناع کرد.
این رویکرد جدید ترامپ با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقامات بین المللی و محافل سیاسی مواجه شده است.
پس از اظهارات ترامپ سرنوشت توافق به دست کنگره سپرده می شود که 60 روز فرصت دارند تا در مورد اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران تصمیم بگیرد.
خاورم **2041**1144خبرنگار: سید شاهپور حسینی* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟