Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رغم اذعان مسوولان مبنی بر وضعیت مناسب واردات و تلاش برای بهبود اوضاع اما به یکباره نوسان نرخ دلار نگرانی هایی در بازار ایجاد کرد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی معتقد است که با استمرار افزایش نرخ دلار انگیزه افراد برای قاچاق دام بالا می رود که کمبود دام زنده در میادین در کنار کاهش واردات مجددا بازار گوشت را به چالش خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ناگفته نماند که در این میان مرغ تنها محصولی است که با کاهش شدید قیمت روبرو شد به گونه ای که در شرایط کنونی با قیمت کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در حال عرضه است.

حال باید منتظر ماند و دید که قیمت گوشت قرمز و مرغ به عنوان یکی از کالاهای اصلی سبد خانوار به کدام سمت و سو می رود، چرا که با افزایش مجدد قیمت گوشت قرمز و هجوم تقاضا برای خرید گوشت مرغ قیمت این محصول دچار نوساناتی خواهد شد که حقوق های ناچیز کارگری کفاف خرید محصولات پروتئینی را نخواهد داد.

منصور پوریان یک تامین کننده دام و گوشت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،از کاهش واردات گوشت از آسیای میانه خبر داد و گفت: در روزهای اخیر افزایش نرخ دلار ، قیمت تمام شده واردات لاشه گوسفندی از آسیای میانه را بالا برد که با وجود قیمت گذاری فعلی در بازار داخل، واردات صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: با توجه به نوسان نرخ دلار برخی واردکنندگان اقدام به واردات گوشت میش کردند که این امر به سبب عدم تعریف در قیمت گذاری تنظیم بازار موجب شد آنها با جریمه های روبرو شوند.

به گفته پوریان با وجود کاهش زایش دام در کشورها و نوسانات نرخ دلار، افزایش قیمت گوشت دور از انتظار نیست.

این تامین کننده دام و گوشت ادامه داد: تنوع واردات تنها راه حل جلوگیری از نوسان قیمت گوشت در بازار است چرا که در غیر این صورت به سبب تاثیر پذیری نرخ ارز، بازار گوشت آشفته خواهد شد.

وی نرخ تحویل هر کیلو لاشه بره به توزیع کننده را 29 هزار تومان اعلام کرد و گفت: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ 31 هزار و 500 تومان ، گرده ران و ران بسته بندی با نرخ 42 تا 43 هزار تومان و در صورت تنوع واردات هر کیلو گوشت میش با نرخ 28 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

***پر و بال مرغ چیده شد

مهدی یوسف خانی رییس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی از کاهش 100 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 200 تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 5 هزار و 600 تومان، توزیع درب واحد های صنفی 5 هزار و 750 و خرده فروشی 6 هزار و 350 تومان است.

به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر 5 هزار و 350 و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ 6 هزار و 350 تومان است.

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: همچنین نرخ هر کیلو سینه با کتف 12 هزار تومان، سینه بدون کتف 13 و فیله مرغ 14 هزار و 500 تومان است.

رییس اتحادیه پرنده و ماهی کاهش شدید تقاضا در برابر ازدیاد عرضه را دلیل اصلی روند نزولی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

وی قیمت مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار پیش بینی می شود که این روند کماکان ادامه بیابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!

بازار خودرو طی سه ماه اخیر شرایط آشفته‌ای از نظر قیمت پیدا کرده است. گران شدن پژو پارس و رسیدن ۲۰۷ به یک میلیارد و گران شدن ۲۵ درصدی خودرو‌های چینی، شرایط را برای مصرف‌کنندگان واقعی سخت‌تر کرده است. سیاست‌های دولت در رابطه با خودرو نیز تاکنون فقط موجب افزایش قیمت و سخت شدن شرایط خرید برای خریدار واقعی شده است.

به گزارش انتخاب، احسان گائینی، کارشناس خودرو، درباره افزایش قیمت خودرو‌های خارجی طی چند ماه اخیر به خبرنگاران گفت: اگر ما از نیمه‌ی بهمن تا پایان فروردین را به عنوان دو ماه اخیر در نظر بگیریم، در ماشین‌های وارداتی چینی، میانگین ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتیم که در برخی از مدل‌ها تا ۲۵ درصد افزایش را هم مشاهده کردیم. مثلاً فونیکس اف. ایکس از ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون افزایش قیمت را تجربه کرده بود. به هر حال بازار در نوساناتی که با افزایش نرخ ارز داشت، دچار چالش بود و بازار شب عید در اسفند هم مؤثر بود. در فروردین نوسانات ارزی خیلی مؤثر بود. بازار در یک هفته اخیر خیلی داغ نبوده و تعداد خرید و فروش‌ها پایین است. بازار به سمت رکود است و همچنان قیمت‌ها نسبت به آنچه در دی و بهمن داشتیم، بیشتر است؛ و افزود: عرضه‌ی بیشتر و در دسترس بودن خودرو‌های جدید برای خریداری می‌تواند نرخ‌ها را کاهشی کند؛ متأسفانه طی ماه‌های گذشته این عرضه نیز زیاد نبوده و بهتر است اگر می‌خواهیم قیمت‌ها کاهشی باشد، میزان تزریق خودرو به بازار تسهیل شود.

وی درباره سیاست‌های دولت در حوزه ماشین‌های خارجی بیان کرد: با توجه به محقق نشدن وعده‌ای که بابت واردات گسترده با برند‌های متفاوت داده شده بود و همچنان هم ادامه دارد و بوی خوشی از سمت واردات نمی‌آید، مسلماً در ماشین‌های وارداتی و خودرو‌هایی که در گذشته وجود داشت، افزایش قیمت را همچنان خواهیم داشت. بازار در سگمنت خودرو‌های وارداتی بسیار خالیست و به نظر نمی‌رسد امیدی بابت متعادل شدن خودرو‌های وارداتی وجود داشته باشد. خودرو‌های وارداتی عمدتاً بیش از ۵ سال کار کرده‌اند و همچنان قیمت‌های در حال افزایش دارند.

این کارشناس خودرو درباره قیمت غیرواقعی خودرو‌های خارجی در ایران اظهار داشت: قیمت خودرو‌های خارجی در کشور ما گاه ۴ تا ۵ برابر مدل روز خودرو با مدل‌های ۵ سال کارکرده معامله می‌شود. دلیل اصلی عدم وجود خودروی وارداتی صفر با مدل‌های متنوع است. با توجه به واردات محدودی که انجام شد، خودرو‌های وارداتی قیمت‌هایی دارند که نزدیک به سه برابر قیمت واقعی‌شان است. اگر سیاست‌ها به سمت واردات بیشتر برود، تنها راه کاهش قیمت است، در غیراین صورت قیمت‌ها به شدت افزایشی است و واسطه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

ائینی در رابطه با تأثیر واردات خودرو بر کاهش قیمت خودرو داخلی گفت: با توجه به شرایط بازار خودرو در کشور، با برنامه‌ریزی کارشناسی شده و استفاده از اهل فن در حوزه‌ی خودرو، با همکاری دولت، برنامه‌ریزی درست و تصویب قوانینی که واردات را تسهیل کند، در سگمنت خودرو‌های وارداتی بازار بهتری را ایجاد کنیم. در خودرو‌های داخلی نیز زمانیکه خودرو وارداتی زیاد شود، قیمت آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. قیمت خودرو‌های داخلی بسیار بالاست؛ اینکه ۱ میلیارد تومان برای ۲۰۷ هزینه کنیم.

دیگر خبرها

  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید