Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@08:26:16 GMT

ترامپ در مقابل سد مخالفان لغو برجام

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۸۶۵۶۴

ترامپ در مقابل سد مخالفان لغو برجام

پایگاه «نیویورکر» ضمن اشاره به انتقادات دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای می‌نویسد که حتی تمامی منتقدان تبرجام را برای امنیت منطقه حیاتی می‌دانند اما ترامپ قصد لغو این توافق را دارد.

این پایگاه می‌نویسد: حتی منتقدان سرسخت مانند «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، این توافق را برای امنیت منطقه ضروری توصیف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیویورکر در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: هفته گذشته برخی از منابع به واشنگتن پست گزارش دادند زمانی که ترامپ متوجه شد علاوه بر جیمز متیس، رکس تیلرسون و مقامات امنیت ملی نیز خواستار حفظ توافق هسته‌ای هستند به شدت خشمگین شد و کاخ سفید برای فروکش کردن این خشم تدبیری اتخاذ کرد؛ ترامپ با این بهانه که توافق هسته‌ای در راستای منافع امنیت ملی آمریکا نیست از تأیید آن امتناع کرده اما توافق هسته‌ای را از بین نمی‌برد و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار می‌کند تا درباره اعمال تحریم علیه ایران تصمیم‌گیری کند.

نیویورکر این تصمیم ترامپ مبنی بر واگذار کردن تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌ای به کنگره را خطرناک توصیف کرده و می‎افزاید: اگر در کنگره طرحی در راستای اعمال تحریم علیه ایران به تصویب برسد ممکن است این کشور توافق هسته‌ای را رها کرده، تمام بازرسی‌ها از سایت‌های هسته‌ای را رد و برنامه هسته‌ای خود را دنبال کند.

نیویورکر در پایان درباره عواقب احتمالی این تصمیم ترامپ هشدار داده و می‌نویسد: این اقدام می‌تواند پیامدهای احتمالی زیادی در پی داشته باشد و به خصوص در زمانی که آمریکا درگیر با یک بحران در برابر کره شمالی است ممکن است در یک بحران دیگر نیز وارد شود.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟