Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@05:44:13 GMT

۱۲خوراکی سرشار از ویتامین C!

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۸۶۶۴۲

۱۲خوراکی سرشار از ویتامین C!

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ هر بار که یک لیوان آب پرتقال می نوشید، ممکن است باعث بهبودی درعملکرد بدن تان شوید. با این که مطالعات نشان می دهند، مصرف ویتامین C نمی تواند از سرماخوردگی پیشگیری کند، اما افزایش مواد مغذی ای که به بدن می رسانید می تواند مدت زمان و شدت علایم بیماری را کاهش دهد. مرکبات بر خلاف شهرتی که در غنی بودن ویتامین C دارند (69.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلی گرم در یک پرتقال متوسط) میزان ویتامین C آنها نسبت به بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر کمتر است. برای رساندن حداکثر ویتامین C به بدن تان این 12 سوپر فودی که در ادامه مقاله معرفی می نماییم را استفاده کنید.

ویتامین C در فلفل چیلی

نصف لیوان فلفل چیلی خرد شده، 107.8 میلی گرم ویتامین C دارد. به علاوه، محققان دانشگاه بوفالو متوجه شدند که کپسایسین (capsaicin)، ماده ای که باعث تند شدن فلفل چیلی می شود، در کاهش درد عضلانی و مفصلی موثر است.

ویتامین C در فلفل دلمه قرمز

یک لیوان فلفل قرمز خرد شده، حاولی تقریبا سه برابر ویتامین C موجود در پرتقال است، 190 میلی گرم. همچنین فلفل دلمه قرمز منبع غنی ویتامین A است که سلامت چشم را بهبود می دهد.

ویتامین c در فلفل دلمه سبز

یک لیوان فلفل دلمه سبز خرد شده کمتر از خواهر شیرین ترش ویتامین C دارد، 120 میلی گرم. ولی با این وجود، حاوی 200 درصد مقدار مورد نیاز توصیه شده روزانه برای شماست. فلفل دلمه سبز همچنین منبعی غنی از فیبر است.

ویتامین c در کلم کیل

علاوه بر محتوای دو برابر ویتامین E مورد نیاز روزانه و 7 برابر ویتامین K مورد نیاز روزانه، یک لیوان کلم کیل، حاوی 80.4 میلی گرم ویتامین C است. این نیروگاه مواد مغذی مقدار قابل توجهی مواد معدنی و اسیدهای چرب برای بدن تان فراهم می کند.

ویتامین c در کلم بروکلی

این عضو خانواده کلم حاوی 132 میلی گرم ویتامین C به علاوه مقدار زیادی فیبر پر کننده بوده و در هر سرو فقط 30 کالری دارد. به علاوه، تحقیقات نشان داده اند که بروکلی می تواند خواص ضد سرطان داشته باشد.

ویتامین c در پاپایا

تحقیقات نشان می دهند که، پاپایا می تواند به پاک کردن سینوس ها، روشن کردن پوست و تقویت استخوان هایتان کمک کند. یک سرو یک لیوانی از آن، 88.3 میلی گرم ویتامین C دارد.

ویتامین c در توت فرنگی

یک لیوان از آن حاوی 84.7 میلی گرم ویتامین C است، به علاوه، مقدار کافی اسید فولیک و سایر ترکیباتی که برای بهبود سلامت قلب مفید هستند. یکی دیگر از فواید غیرمنتظره توت فرنگی این است که به طور طبیعی دندان هایتان را سفید می کنند.

ویتامین c در گل کلم

چه کبابش کنید، چه بخار پز یا پوره، خوردن یک گل کلم کوچک، 127.7 میلی گرم ویتامین C دارد، به علاوه 5 گرم فیبر و 5 گرم پروتئین.

ویتامین c در کلم بروکسل

این کلم های کوچک سرشار از فیبر و فیتونوترینت (phytonutrients) هایی هستند که از سرطان پیشگیری می کنند و نیازی به ذکر نیست که 74.8 میلی گرم ویتامین C دارند. اگر به خاطر مزه تلخ شان از خوردن آن ها صرف نظر می کنید با کباب کردن شان به صورت طبیعی تلخی شان را از بین ببرید.

ویتامین c در آناناس

علاوه بر 78.9 میلی گرم ویتامین C، آناناس حاوی بروملین (bromelain) است، یک آنزیم گوارشی که به تجزیه خوراکی ها و کاهش نفخ کمک می کند. بروملین به عنوان یک ضد التهاب طبیعی هم کار می کند و می تواند بعد از یک ورزش سنگین به بهبود سریع تر شما کمک کند.

ویتامین c در کیوی

یک سرو کیوی ( حدود 2 عدد )، 137.2 میلی گرم ویتامین C دارد. این میوه غنی از پتاسیم و مس است.

ویتامین c در انبه

با مصرف این میوه گرمسیری، 122.3 میلی گرم ویتامین C به بدن می رسانید. انبه همچنین منبعی غنی از ویتامین A است که مانند ویتامین C نقشی کلیدی در سیستم ایمنی و سلامت چشمان تان بازی می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موندو افشا کرد: ملاقات فلورنتینو پرز با تیم داوری ال‌کلاسیکو پیش از شروع مسابقه

جنجال‌های داوری ال‌کلاسیکو هم‌چنان ادامه دارند

طرفداری | روز یکشنبه و در دیداری حساس از هفته سی و دوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با نتیجه ۲-۳ بارسلونا را شکست داد و فاتح ال‌کلاسیکو شد.

رئال مادرید 3-2 بارسلونا؛ بلینگُل دروازه قهرمانی را در ال‌کلاسیکو باز کرد

این دیدار خالی از حاشیه نبود و در چند صحنه، تحت تاثیر تصمیمات بحث برانگیز داور قرار گرفت. اعلام پنالتی به سود رئال مادرید و عبور احتمالی توپ از خط دروازه این تیم، موضوعاتی بودند که مورد اعتراض شدید طرفداران و بازیکنان بارسلونا قرار گرفتند.

کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد ادعای بزرگ موندو

امروز، موندو دپورتیوو (رسانه نزدیک به باشگاه بارسلونا) مدعی شد که فلورنتینو پرز و دستیارانش پیش از شروع ال‌کلاسیکو، با تیم داوری این دیدار ملاقات کرده‌اند! علاوه بر پرز، مشاور داوری رئال مادرید و یکی از نمایندگان فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز در این ملاقات حاضر بودند.

بر اساس خبرها، پرز و همراهانش جهت روحیه دادن به بازیکنان رئال مادرید در تونل سانتیاگو برنابئو حاضر شده بودند و به جز یک سلام و احوال‌پرسی ساده، گفتگوی خاصی بین آن‌ها و سزار سوتو گرادو (داور ال‌کلاسیکو) صورت نگرفته‌است. علاوه بر متعجب‌شدن بازیکنان بارسلونا از این اقدام رییس رئال مادرید، سران بارسلونا نیز از این رفتار متعجب شده‌اند، چرا که تلویزیون رئال مادرید در ماه‌های اخیر، ویدیوهای زیادی را علیه داوران لالیگا تهیه کرده بارها به آن‌ها حمله کرده‌است، لذا ارتباط خوب پرز با داوران ال‌کلاسیکو، کاری غیرقابل توجیه و عجیب به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، سران بارسلونا معتقدند که فشار واردشده به داوران لالیگا از سوی رئال مادرید باعث می‌شود که آن‌ها در تصمیمات خود برای باشگاه سفیدپوش منعطف‌تر عمل کنند و به عبارت دیگر، از قضاوت علیه این تیم هراس داشته باشند.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد
  • اینتر برای خرید‌های تابستانی ۱۰۰ میلیون یورو خرج میکند
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • (تصاویر) زورخانه پهلوان رستم
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • موندو افشا کرد: ملاقات فلورنتینو پرز با تیم داوری ال‌کلاسیکو پیش از شروع مسابقه