Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- مالکان خودروهای گاز سوز در استان بوشهر می گویند: کمبود جایگاه های سوخت سی ان جی و تعطیلی شماری از آنها در این استان به علت رعایت نکردن استانداردها باعث تشکیل صف های طولانی و کلافگی آنها در این جایگاه شده است.

به گزارش ایرنا، آنان افزودند: فشار نداشتن نازل های جایگاه های سوخت سی ان جی در این استان، تعداد کم نازل ها و خراب بودن شماری از آنها در هر جایگاه سوخت سی ان جی، نبود نازل اختصاصی برای تاکسی های درون شهری و بین شهری از دیگر مشکلاتی دارندگان خودروهای گاز سوز در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دارندگان خودرهای گاز سوز در استان بوشهر، خواستار افزایش جایگاه های سی ان جی و تعداد نازل ها متناسب با شمار خودروهای گاز سوز موجود در استان، استانداردسازی جایگاه ها و نازل ها، جلوگیری از تعطیلی جایگاه های سی ان جی در این استان شدند.
آنان، همچنین بر ضرورت برخورد با رانندگانی که در کوچه و محلات اقدام به سوخت گیری با سیلندرهای گاز مایع خانگی می کنند، تاکید کردند.
یک راننده تاکسی در شهر بوشهر گفت: با توجه به اینکه در طول روز نیاز به سوخت سی ان جی داریم انتظار یک ساعته و ماندن در صف در جایگاه های سی ان جی طاقت فرسا و خسته کننده است.
علی مهرزاده افزود: در شهر بوشهر چهار جایگاه سی ان جی وجود دارد که این شمار برای بوشهر به عنوان مرکز استان بسیار اندک است، با این وجود شماری از نازل های موجود در این جایگاه ها نیز خراب و از کار افتاده است.
وی یادآور شد: علاوه براین از چهار جایگاه موجود 2 جایگاه آن به دلیل نداشتن استانداردهای لازم در ماه های اخیر مهر و موم شده که این امر باعث شلوغی بیشتر جایگاه های فعال سی ان جی در این شهر است.
مهرزاده ادامه داد: اختصاص یک نازل در هر جایگاه سوخت سی ان جی برای تاکسی ها ضروری است تا در نحوه خدمات دهی آنها خللی ایجاد نشود.
راننده خودرو گاز سوز شخصی در بوشهر گفت: علاوه بر نیاز ضروری استانداردسازی جایگاه های سی ان جی بوشهر و بازگشایی همه آنها باید در محله های بهمنی و جفره نیز جایگاه های سی ان جی نصب و راه اندازی شود.
احمد حیدری افزود: به دلیل تعطیلی نیمی از جایگاه های شهر بوشهر و بازگشایی مدارس، وقت زیادی از مردم و دارندگان خودروهای گاز سوز در صف انتطار سوخت گیری که گاهی به یک ساعت نیز می رسد، تلف می شود.
علی مرادی راننده دیگری گفت: فشار نازل های سوخت گیری در جایگاه های سی ان جی بوشهر پایین است طوریکه پس از یک ساعت معطلی در صف فقط نیمی از مخزن گاز خودرو پر می شود.
حمیدرضا خشنوده راننده دیگری اظهار کرد: برخی از جایگاه ها نیز که از نازل های کافی برخوردار هستند نیروی کافی ندارند که در بسیاری از مواقع شهروندان با مشکل تاخیر در سوخت گیری روبرو می شوند.
وی گفت: مهر و موم کردن جایگاه های سی ان جی غیراستاندارد مشکلات را بیشتر می کند و باید تدابیری اندیشیده شود تا جایگاه به محض غیراستاندارد شناخته شدن نسبت به استاندارد سازی اقدام کند.
خشنوده یادآور شد: برخی از جایگاه های سوخت سی ان جی در استان بوشهر بصورت مکرر مهر و موم و بازگشایی می شوند که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای دارندگان خودروهای گاز سوز است.
یک شهروند بوشهری گفت: با وجود فعالیت جایگاه های سی ان جی در شهر بوشهر برخی مواقع در محله ها و کوچه ها شاهد سوخت گیری رانندگان خودروها با سیلندر گاز مایع خانگی هستیم که بسیار خطرناک است..
محمد رزمی افزود: با توجه به مخاطره انگیز بودن این نوع سوخت گیری باید با متخلفان برخورد شود.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: در اجرای طرح نظارت بر استاندارد جایگاه سوخت سی ان جی اکنون 10 جایگاه فاقد ایمنی در این استان مهر و موم شده است.
محمد رحیم بهره مند افزود: پنج جایگاه دیگر استان بوشهر نیز در وضعیت بحرانی هستند که در صورت برطرف نکردن نقص های موجود، بزودی مهر و موم می شوند.
وی در ارتباط با 10 جایگاه مهروموم شده اظهار داشت: پس از این اقدام مالکان آنها روند ایمن سازی جایگاه ها را بطور جدی دنبال می کنند که پیش بینی شده ظرف یک ماه آینده زمینه بازگشایی آنها فراهم شود.
بهره مند یادآور شد: در استان بوشهر 34 جایگاه سی ان جی وجود دارد که از این شمار سه جایگاه آن غیرفعال است و از 31 جایگاه فعال نیز 10 جایگاه آن اکنون مهروموم هستند.
وی افزود: برای هر جایگاه سوخت سی ان جی به لحاظ ایمنی شاخص هایی در نظر گرفته شده است که 16مورد از این شاخص ها از حداقل ها برای فعالیت یک جایگاه سوخت محسوب می شوند.
بهره مند اظهارداشت: باتوجه به اینکه جایگاه های غیر ایمن جان شهروندان را به مخاطره می اندازد در اجرای رسالت استاندارد تذکرهای لازم به مالکان آنها داد شد که به علت برطرف نکردن بموقع کاستی ها نسبت به پلمب آنها اقدام شد.
وی با اشاره به واقع شدن استان بوشهر در منطقه مرطوب اظهارداشت: پوسیدگی و زنگ زدگی از موضوعات مهم در غیرایمن شدن جایگاه های سوخت است و با این شرایط برخی از مخازن و اتصالات دچار پوسیدگی و نشتی می شوند.
وی در ارتباط با ضرورت رعایت ایمنی در گاز رسانی به خودروها گفت: فشار مورد استفاده در مخازن سی ان جی 12 هزار برابر بیشتر از اجاق گاز خانگی است و همین امر ایجاب می کند از دستکاری مخازن این سوخت خودداری شود.
بهره مند بیان کرد: برخی هنگام مسافرت اقدام به جدا کردن مخزن سی ان جی از خودرو برای دسترسی به فضای بیشتر در خودرو کرده و پس از مسافرت خود به نصب مجدد مخزن اقدام می کنند که نشت گاز و آسیب دیدگی قطعات در این مورد بسیار خطرآفرین است.
وی یادآور شد: تجهیز خودرو به سیستم گاز طبیعی فشرده شده سی ان جی، باید در کارگاه های تبدیل مجاز و مورد تایید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران انجام شود.
بهره مند گفت:همچنین رانندگان برای حصول اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات نصب شده روی خودرو مراجعه به مراکز مجاز برای بازدید دوره ای خودرو دوگانه سوز به صورت سالاانه اقدام کنند.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر یادآور شد: به منظور پیشگیری از خطرهای احتمالی استفاده از سیلندر گاز مایع ( ال پی جی) برای سوخت خودرو ممنوع شده است.
بهره مند افزود: استفاده از سیلندرهای گاز مایع همواره خطرهایی را در بر داشته که در این ارتباط اداره کل استاندارد متولی ساماندهی آن شده است.
وی بیان کرد: در این ارتباط اگر مراکز ارائه سیلندر گاز مایع اقدام به سوخت گیری خودروها با گاز (ال پی جی) کنند براساس قانون با آنها برخورد می شود.
بهره مند افزود: در مرحله نخست ارتکاب چنین تخلفی تذکر داده می شود و در صورت تکرار متوالی تخلف به ترتیب متحمل جریمه نقدی و حبس می شوند.
وی تاکید کرد: گازمایع سیلندر فقط برای سوخت لوازم خانگی گازسوز است و هر نوع استفاده مستقیم و یا غیر مستقیم (تخلیه گاز سیلندر در مخزن خودرو از طریق واژگون کردن) غیرقانونی است.
بهره مند یادآور شد: استفاده از سیلندر گاز مایع به عنوان سوخت خودرو غیرایمن و تهدیدی جدی برای مصرف‌‌کنندگان، سرنشینان و شهروندان است.
سوختگیری خودرو از طریق سیلندرهای گاز توسط عامل های موجود به علت انتشار بوی گاز همواره باعث نگرانی شهروندان همجوار مراکز عرضه سیلندرهای گاز مایع است.
مدیرروابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان بوشهر گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان 10 جایگاه سی ان جی استان به دلیل نداشتن استانداردهای لازم اکنون مهروموم هستند.
مهرداد بیوکی در گفت وگو با ایرنا افزود: تعطیلی این جایگاه ها برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده و آغاز به کار مجدد آنها نیازمند به روز شدن امکانات، برطرف کردن مشکلات و گرفتن تائیدیه استاندارد است.
وی بیان کرد: برای برطرف کردن مشکل سوخت رسانی خودروها در استان بوشهر باید صاحبان جایگاه های سوخت نسبت به برطرف کردن مشکلات آنها اقدام کنند.
بیوکی اظهار کرد: این حق مردم است که از این سبد سوخت استفاده کنند ولی متولیان جایگاه ها در برطرف کردن این مشکلات و گرفتن تائیدیه استاندارد سستی می کنند.
وی با تاکید براینکه مصرف سی ان جی کمکی به مصرف بنزین در استان است گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی نسبت به راه اندازی تعدادی از جایگاه های سی ان جی اقدام و آنها را در اختیار شهرداری ها قرار داده است ولی برطرف کردن مشکلات آنها بعد از سالها برعهده شهرداری هاست.
وی بیان کرد: در زمان حاضر مصرف روزانه سوخت سی ان جی در استان 170 هزار مترمکعب و ماهانه پنج میلیون مترمکعب است.
بیوکی اظهار کرد: پراکندگی نامناسب جایگاه های عرضه سوخت سی ان جی از جمله مشکلات این مصرف کنندگان سوخت سی ان جی در استان بوشهر است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی صبح یکشنبه در همایش روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید جایگاه شوراها جایگاهی شرعی و قانونی است و خداوند در قرآن رجوع به خرد جمعی را در کنار نماز قرار داده است و این نشان از جایگاه شور و مشورت است.

وی افزود: در قانون اساسی در خصوص وظایف شوراها به صراحت اشاره شده است و قانون اساسی فنداسیون و چهارچوب این مملکت است که در هفت اصل به موضوع شوراها پرداخته و این مهم بیانگر اهمیت جایگاه شوراها است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خاطر نشان کرد: متأسفانه در عمل آنگونه که باید جایگاه شوراها در کشور ما نمود پیدا نمی‌کند چرا شورا برآمده از بطن و متن مردم است از این رو توجه به آنها ضروری است.

وی اعلام کرد: وظایف شوراها و دفاع از موکلین آنها که مردم هستند هم حق و هم تکلیف است و اگر انجام نشود مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه دفاع از مردم حق و وظیفه شوراهاست، گفت: مایه خوشحالی است که شوراها از موکلین و حق آنها دفاع می‌کنند شاید در این مسیر مشکلاتی هم برای شوراها پیش بیاید اما نباید هرگز از انجام این رسالت مهم کوتاه بیایند.

رضایی با تاکید براینکه مشکلاتی در شهر و روستاها وجود دارد که رفع آنها نیاز به ایجاد ارتباطات بیشتر بین شوراها به عنوان نمایندگان مردم و مسولان دارد، اضافه کرد: ارتباط و تعامل تنگاتنگ بین اعضای شورا و مسؤولان نقش بسزایی در پاسخ به مطالبات مردم دارد چرا که بستر را برای رساندن مطالبات مردم به گوش مسؤولان و تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌های درست فراهم می‌سازد.

کد خبر 6090681

دیگر خبرها

  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود