Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - معاون قضایی دادگستری استان اصفهان از آمادگی تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به مسایل و مشکلات ایرانیان مقیم خارج در زیر مجموعه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، پروفسور جعفر جعفری در چهارمین جلسه کارگروه جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور کمیسیون سیاست گذری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان با ارایه طرح شناخت سالیانه برگزیدگان و آیندگان به این کارگروه اظهار داشت: در سراسر جهان ایرانیانی هستند که موقعیت های عالی در حرفه مربوط به دست آوردند و به عنوان ایرانیان برگزیده شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هزاران ایرانی در خارج به دنیا آمدند که هیچگاه ایران را ندیدند ولی در بهترین دانشگاه های سراسر جهان مشغول تحصیل اند و برخی در رشته تحصیلی خود در بالاترین سطح قرار دارند. این ظرفیت می تواند به جذب سرمایه های مالی و معنوی ایران کمک کند.

دانشمند و صاحب نظر حوزه گردشگری اظهار داشت: آمد و شد ایرانیان برگزیده و جوانان توانمند به ایران می تواند تبلیغات منفی رسانه های غربی علیه ایران را بی اثر و به صورت غیر مستقیم سفیر ایران در تمام جهان تلقی شوند.

وی با اشاره به تجربه کشور مراکش در جذب مراکشی های موفق در خارج از کشور گفت: این کشور با برگزاری تورهای بازدید از مراکش برای مراکشی های خارج از کشور زمینه علاقه مندی آنان را به رفت و آمد و همچنین سرمایه گذاری در کشورشان فراهم کرد.

جعفری پیشنهاد کرد: اتاق بازرگانی با همکاری سایر نهادهای شهر و دولتی هر ساله ایرانیان موفق و جوان را در ایام نوروز به ایران دعوت و تورهای سیاحتی و اقتصادی برای آنان تعریف کند.

مصطفی رناسی، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به موج دوم سفر هیات های تجاری و سرمایه گذری خارجی به ایران گفت: قراردادهای بزرگ نفتی با شرکت های چند ملیتی در حال اجراست و سایر قراردادها بین شرکت های ایرانی و خارجی در حال تنظیم است.

وی اضافه کرد: نسیم امیدوارکننده ای از فضای اقتصادی ایران وزیدن گرفته و بخش خصوصی با همکاری بخش دولتی می تواند در سرعت بخشی به توسعه اقتصادی نقش موثری ایفا کنند.

سید رشید صلاح الدین حسینی، معاون قضایی دادگستری استان اصفهان در این جلسه گفت: دستورالعمل رییس قوه قضاییه در ارائه بسته قضایی حمایت از اقتصاد مقاومتی در دادگستری نشان از توجه ویژه به این موضوع است.

وی از آمادگی تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به مسایل و مشکلات ایرانیان مقیم خارج در زیر مجموعه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان خبر داد و گفت: دادگستری اصفهان می تواند در این زمینه مسایل حقوقی و قضایی مورد بررسی قرار داده و برای حضور ایرانیان مقیم خارج بسترسازی حقوقی انجام دهد.

حسینی تاکید کرد: کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان هر ماهه با حضور رییس کل دادگستری، دادستان و سایر مسئولان استان با هدف ارائه حمایت های قضایی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برگزار می شود.

علی نادری، مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: حضور ایرانیان موفق مقیم خارج در قالب تورهای ۱۰ نفره در ایران می تواند به این پروژه جذب ایرانیان مقیم خارج کمک کند.

وی افزود: جوانان ایرانی دانشجو دانشگاه های تحصیل کرده ظرفیت موثری برای اصلاح نگاه نادرست به ایران است.

کامران پورجوهری، رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار ایجاد امنیت قضایی برای ورود و خروج ایرانیان دو تابعیتی شد و گفت: تسهیل شرایط حضور ایرانیان مقیم در داخل کشور نیاز به زمینه سازی امنیتی و قضایی دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: چین بزرگترین مهاجرفرست علمی و فناوری است ولی نگاه چین به این قصه این است کسی که از کشور چین به کشور دیگر می رود سفیر علم و فناوری است طرف که از دین و وطن پرستی خارج نشده است. کسی که از ایران خارج می شود با من نوعی مشکل دارد با وطن و ایران که مشکل ندارد. وطن پرستی یک شاخصه عمومی است. قسمت بزرگی از دستاوردهای امروز چینی ها و هندی‌‎ها به لطف محققانی از این کشورهاست که به کشورهای دیگر رفته اند. باید نگاه به کلمه فرار مغزها یا فرار از کشور را باید برداشت. هر کسی که از کشور خارج می شود و یا کسی که وارد کشور می شود یک سرمایه است. باید آمار واقعی از مهاجرت داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم. بنیاد نخبگان و فراجا توافق کردند تا اطلاعات خروج افراد خاص را دریافت کنند نه اینکه جلوی خروج افراد را بگیریم. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟