Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که بیماری هاری قابل انتقال بین انسان و دام است دامپزشکی وظیفه آموزش، ترویج، آگاه سازی دامداران و بهره برداران، مراقبت از بیماری هاری در دام های اهلی و واکسیناسیون دام های منطقه را برعهده دارد.
وی با بیان اینکه انجام واکسیناسیون هاری در سیستان و بلوچستان امسال نسبت به پارسال رشد افزون بر 2 برابری داشته است گفت: با توجه به حساسیت بیماری هاری در این مدت علاوه بر واکسیناسیون دام ها توسط اداره دامپزشکی این استان برنامه های واکسیناسیون هاری توسط بخش های خصوصی نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: پیشگیری از هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به عنوان یک بیماری کشنده در بزاق حیوان پنهان شده و معمولا توسط گازگرفتن حیوان آلوده به فرد سالم منتقل می شود.
وی اجرای برنامه های آموزشی- ترویجی، طراحی و اجرای برنامه مراقبت از بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی دام های مشکوک و گزارش به موقع موارد مشکوک دامی به ادارات را از جمله اقدامات اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان به منظور کنترل و نظارت بر بیماری هاری در منطقه ذکر کرد.
به گفته معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل از ابتدای امسال تاکنون افزون بر هزار و 201 نفر حیوان گزیدگی توسط سگ های ولگرد در منطقه سیستان رخ داده است.
جواد اکبری زاده اظهار داشت: هفت نفر از ابتدای امسال تاکنون بر اثر ابتلا به بیماری هاری در شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان فوت کرده اند.
به گزارش ایرنا سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی به اتمام رسید و مرحله دوم آن نیز از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خردادماه به اجرا در می‌آید.
جهان‌بخش یوسفی یادآور شد: این طرح، از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت با هدف ریشه‌کن‌کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد اتباع واکسیناسیون شدند.

دیگر خبرها

  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود