Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور - ایرنا - مالزی با ارائه پیشنهادی خواستار صدور قطعنامه ای در سازمان ملل شده است که بر اساس آن امکان ایجاد یک منطقه امن در میانمار برای بازگشت آوارگان روهینگیایی به خانه هایشان ایجاد شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه 'استار'، 'احمد زاهد حمیدی' وزیر کشور مالزی که معاونت نخست وزیر را نیز بر عهده دارد در سخنانی گفت نیاز است که این منطقه همچنین توسط ناظران سازمان ملل و یا مقامات امنیتی مورد نظارت قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اقدام از جمله مواردی است که معاون نخست وزیر مالزی در سفر خود به بنگلادش با هدف کمک به روهینگیا خواستار انجام آن شده است.
وی تاکید کرد این نگرانی وجود دارد که اگر اقدامات جدی برای حل این مسئله انجام نشود، این بحران طولانی مدت شود.
از دیگر اقداماتی که مالزی خواستار انجام آن است، می توان به ایجاد یک رایزنی رفاه و کمک های بشردوستانه در کمیساریایی عالی مالزی در 'داکا' پایتخت بنگلادش اشاره کرد که هدف از آن مدیریت تلاش های حمایتی از آوارگان میانماری است.
'زاهد حمیدی' تصریح کرد که این رایزنی تنها برای هماهنگی کمک های فرستاده شده از نقاط مختلف فعالیت نمی کند بلکه کسب اطمینان از توزیع مناسب کمک ها نیز بخشی از وظایف این رایزنی است.
این مقام ارشد مالزیایی تصریح کرد که شورای امنیت سازمان ملل هماهنگ کننده اصلی و مدیریت کننده همه کمک هایی است از طرف مالزی برای پناهجویان و آوارگان ارسال می شود.
به گفته وی، بحران انسانی روهینگیا باید از طریق همکاری های منطقه ای به ویژه در بین کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا حل و فصل شود.
وی تاکید کرد ما قصد دخالت در امور داخلی سایر کشورها را نداریم، اما باید درک شود که مسئله روهینگیا یک مشکل منطقه ای است. نگرانی ما بحران انسانی است که به دلیل پاکسازی نژاد رخ داده و بهتر بود که این رویداد اتفاق نمی افتاد.
بحران روهینگیایی ها از اواخر ماه اوت سال جاری به دلیل حمله نیروهای نظامی میانمار به ساکنان استان راخین آغاز شد که بر اثر آن تاکنون صدها نفر کشته و بیش از 500 هزار نفر نیز مبجور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.
این افراد عمدتا با عبور از مرز آبی مشترک میان میانمار و بنگلادش وارد خاک بنگلادش شده اند و اکنون در ارودگاههای مرزی دو کشور در شرایط بسیار ناگواری اسکان یافته اند.
آساق**241**1599 **1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند