Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آيا دلتان مي خواهد در شرايط نوري کم سلفي هاي بهتري بگيريد؟ آيا مي خواهيد در اين زمينه خلاق تر باشيد و دوربين DSLR خود را با يک ديوايس اندرويدي جايگزين کنيد؟
هر کاري که بخواهيد در اين زمينه انجام دهيد يک ابزار کمکي براي آن وجود دارد. اينجا هستيم تا به شما اپليکيشن هايي را معرفي کنيم که ويژگي هاي جديدي را به دوربين تلفن هوشمند شما اضافه مي کنند و باعث بهبود تجربه عکاسي در اندرويد مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


1. Open Cameraمناسب براي: عکاسي با فرمت RAW
اگر در خصوص عکاسي با دوربين تلفن هوشمند خود جدي هستيد، بهترين روش عکاسي ثبت تصاوير با فرمت RAW است. اين فرمت پردازش نشده به شما اطمينان مي دهد که بهترين کيفيت را از دوربين خود دريافت خواهيد کرد. پس از آن قادر هستيد انواع پردازش ها را روي تصويري که گرفته ايد، اعمال نماييد.
اکثر تلفن هاي اندرويدي مدرن از قابليت تصويربرداري با فرمت RAW پشتيباني مي کنند. اين در حالي است که اپليکيشن هاي دوربين پيش فرض کمي قادر به انجام اين کار هستند. اين بدان معناست که براي دسترسي به اين قابليت بايد به استفاده از اپ هاي شخص ثالث روي آوريد.

Open Camera يکي از بهترين برنامه هايي است که در اين زمينه مي شناسيم. اين اپليکيشن رايگان بوده، استفاده از آن آسان است و داراي ويژگي هايي است که مي تواند جايگزين دوربين پيش فرض تلفن همراه شما شود. همچنين به اپليکيشني همچون Snapseed براي پردازش تصاوير RAW نياز خواهيد داشت.
دانلود: Open Camera (رايگان)
2. A Better Cameraمناسب براي: عکاسي HDR
عکاسي HDR (يا محدوده ديناميکي بالا) بهترين راه براي غلبه بر محدوديت هاي دوربين تلفن هوشمندتان است. در شرايط عمومي HDR به منظور ايجاد Exposure بسيار بيشتر سايه ها را روشن تر و هايلايت ها را تيره تر مي کند.
اين قابليت قادر است مشکلاتي که بيشتر در صحنه هايي با کنتراست بالا ديده مي شوند (جاهايي که مناطق روشن تر به عنوان بلوک هاي سفيد يا سايه ها به عنوان بلوک هاي سياه بدون وجود جزئيات در هر يک از آن ها رندر مي شوند) را رفع کند.

حالت HDR در A Better Camera تصاوير فوق العاده با محدوده ديناميکي بالا توليد مي کند. اين مورد در اپليکيشن فوق به هيچ پيکربندي خاصي نياز ندارد.
به عبارت ديگر A Better Camera سه تصوير با تنظيمات Exposure مختلف ثبت کرده و آن ها را با يکديگر مخلوط مي نمايد. فقط حواستان باشد که دوربين را به هنگام عکاسي ثابت نگه داريد.
دانلود: A Better Camera (رايگان)
3. Motion Stillsمناسب براي: ساخت گيف از ويديوهاي خود
با توجه به اين که گيف ها در سراسر وب همه گير شده اند، ايجاد آن ها نيز مي تواند بسيار چالش برانگيز و در عين حال جذاب باشد. اپليکيشن Motion Stills هر آنچه که براي اين کار به آن نياز داريد را براي شما فراهم مي کند.
از اين برنامه مي توانيد براي ضبط ويديوهاي کوتاه تا حداکثر 3 ثانيه استفاده نموده، فوراً آن ها را به گيف تبديل کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذاريد. امکان ذخيره اصل ويديوها و به اشتراک گذاري آن ها نيز در اختيار کاربران قرار داده شده است.

علاوه بر آن به لطف اپليکيشن قدرتمند Motion Stills امکان ضبط ويديوهاي طولاني تر به سبک ويديوهاي ايجاد شده توسط هايپرلپس اينستاگرام براي کاربران فراهم شده است.
دانلود: Motion Stills (رايگان)
4. Alfredمناسب براي: تبديل تلفن هاي قديمي به يک دوربين امنيتي
راه هاي زيادي براي استفاده کاربردي و مفيد از تلفن هاي هوشمند و يا تبلت هاي قديمي وجود دارد. يکي از اين کار ها تبديل دوربين ديوايس هاي قديمي به يک دوربين امنيتي است.
تنها کاري که بايد انجام دهيد نصب اپليکيشن روي يک تلفن قديمي، اتصال آن به شبکه واي فاي و قرار دادن ديوايس در موقعيت مکاني دلخواه است. پس از آن مجدداً اپليکيشن فوق را به منظور دريافت ويديوهاي ضبط شده روي تلفن هوشمند فعلي خود نصب کنيد. در صورت نياز نيز مي توانيد از نسخه وب اين اپليکيشن استفاده نماييد.

Alfred ويژگي هاي فراواني دارد که قابليت تشخيص حرکت يکي از اين ويژگي هاست؛ اپليکيشن فوق به کمک اين ويژگي در صورت شناسايي هرچيزي هشداري را براي کاربر ارسال کرده و بدين سبب وي را از امنيت محل زندگي خود با خبرمي سازد. ويژگي گفتگو از راه دور نيز مي تواند مراقبت از افراد سالخورده و ناتوان را بهبود بخشد.
دانلود: Alfred (رايگان)
5. Selfie Masterمناسب براي: سلفي گرفتن در محيط هاي کم نور
همه کاربران سلفي هاي خوب را دوست دارند اما همانطور که مي دانيد ثبت سلفي هاي خوب و بي نقص اصلاً کار آساني نيست. هنوز که هنوزه دوربين جلوي تلفن هاي هوشمند از نظر کيفيتي پشت سر دوربين اصلي اين ديوايس ها قرار دارد.
نبود فلش و کوچکتر بودن ديافراگم در اين دوربين ها سلفي گرفتن در شرايط نوري ضعيف را با مشکل مواجه مي سازد.

برخي توليد کنندگان سعي کرده اند با اضافه کردن يک فلش نرم افزاري به اپليکيشن هاي دوربين خود اين مشکل را تا حدودي مرتفع سازند. اگر اپ پيش فرض دوربين تلفن هوشمند شما از چنين قابليتي برخوردار نيست مي توانيد از اپليکيشن Selfie Master استفاده نماييد.
نحوه انجام اين کار نيز بسيار ساده است؛ با ضربه زدن روي دکمه شاتر يک صفحه سفيد بسيار روشن نمايان مي شود؛ پديدار شدن اين صفحه کمک مي کند تا صورت شما در شرايط نوري ضعيف روشن تر شده و سلفي هاي بي نقص تري به ثبت برسد.
دانلود: Selfie Master (رايگان)
6. Framelapseمناسب براي: ايجاد ويديوهاي تايم لپس
تصوير برداري تايم لپس شيوه‌ اي است که در آن فرکانس ضبط فريم‌ ها در يک سکانس، کمتر از فرکانس مشاهده آن ها در همان سکانس است. زماني که نتيجه کار با سرعت عادي پخش مي‌ شود، به نظر مي‌ رسد که زمان با سرعت بيشتري مي‌ گذرد. اين امر به شما کمک مي کند تا ويديوهاي خلاقانه تري بسازيد.
اين فرآيند به خودي خود طولاني است مگر آن که از يک ابزار خودکار استفاده کنيد. در رابطه با همين موضوع اپليکيشن Framelapse را به شما پيشنهاد مي کنيم.

براي ضبط ويديوهاي تايم لپس دوربين خود را تنظيم و همچنين فاصله هر شات و مدت زماني که مي خواهيد به ضبط ويديو بپردازيد را انتخاب نماييد کنيد. پس از آن کافيست ديوايس خود را در نقطه اي ثابت کرده و اجازه دهيد تا کارش را انجام دهد. اين برنامه براي خلق ويديوها هاي جذاب و هيجان انگيز يکي از بهترين هاست.
دانلود: Framelapse (رايگان)
7. Panorama 360 Cameraمناسب براي: ثبت تصاوير پانوراماي 360 درجه
اپليکيشن پيش فرض دوربين بسياري از تلفن هاي هوشمند از حالت پانوراما پشتيباني مي کنند. با اين حال برخي از آن ها اجازه ثبت تصاوير 360 درجه کامل را به کاربر نمي دهند.

نحوه کار کرد Panorama 360 Camera نيز همچون ديگر ابزاري است که داراي قابليت ثبت تصاوير پانوراما هستند. دوربين خود را ثابت نگه داريد، سپس در امتداد يک خط مستقيم دستگاه را حرکت دهيد تا کل محيط را پوشش دهد. در پايان مي توانيد تصوير ثبت شده را مشاهده نماييد.
با سوايپ کردن به طرفين امکان ديدن کامل تصوير فراهم مي شود و همچنين به اشتراک گذاري تصاوير ثبت شده به کمک اين اپ بسيار آسان است. در پايان بگوييم که با ساخت يک دستگاه VR دست ساز قادر هستيد تجربه لذت بخش و فوق العاده اي را از اين تصاوير تجربه نماييد.
دانلود: Panorama 360 Camera (رايگان)
8. Bacon Cameraمناسب براي: کنترل دستي کامل دوربين
اگر جزو عکاساني حرفه اي و نيمه حرفه اي هستيد که اغلب با تنظيمات دستي عکاسي مي کنند با استفاده از اپليکيشن Bacon Camera مي توانيد همان تنظيمات را روي تلفن هوشمند خود نيز اعمال کرده و به گرفتن عکس بپردازيد.
با استفاده از اپليکيشن Bacon Camera مي توانيد سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفيد را تنظيم و به صورت دستي فوکوس نماييد. رابط کاربري آن نيز حس يک دوربين DSLR را به کاربر منتقل مي کند.

تنها نکته منفي آن است که قابليت هاي اين برنامه تنها روي ديوايس هايي که از آن پشتيباني مي کنند، کار خواهد کرد. با اين حال Bacon Camera بايد روي تمام تلفن هاي هوشمند مدرن که داراي پردازنده اسنپدراگون هستند کار کند.
دانلود: Bacon Camera (رايگان)
9. AfterFocusمناسب براي: ايجاد افکت بوکه
همانطور که مي دانيد دوربين هاي دوگانه در حال فراگير شدن هستند. اين دوربين ها ويژگي هاي مختلفي را ارائه مي دهند که از جمله آن ها مي توان به توانايي ايجاد افکت بوکه روي تصاوير اشاره کرد. براي دسترسي به اين افکت معمولاً بايد از دوربين هاي حرفه اي استفاده کنيد و هزينه هاي هنگفت خريد لنزهاي مناسب به جان بخريد.
اگر از موبايلي استفاده مي کنيد که دوربين دوگانه ندارد نيازي به نگراني نيست. AfterFocus قادر است کار مشابهي را براي شما انجام دهد. کافيست تصوير خود را به کمک اين ابزار ثبت کرده و پس از آن اطراف سوژه خود را به کمک خط از ديگر بخش ها متمايز نماييد. با اين کار بخش هايي که در ناحيه فوکوس نيستند به طور خودکار تار مي شود.

رسيدن به نتايج دقيق کمي زمان بر است اما پس از آن مي توانيد از تصاوير ايجاد شده توسط آن لذت ببريد.
دانلود: AfterFocus (رايگان)
چه اپليکيشن هايي را مي شناسيد که قابليت هاي دوربين تلفن هوشمندتان را ارتقاء مي دهد؟ آيا تا به حال از چنين ابزاري استفاده کرده ايد؟ تجربيات خود را در اين زمينه با ما و ديگر کاربران ديجياتو در بخش نظرات به اشتراک بگذاريد.
در بخش تکنولوژي ديجياتو بخوانيد:

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود

حجت الاسلام میرعباس سالمیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: امروز به عینه شاهد تغییرات در جنگ و تقابل دشمنان می‌باشیم.
 
معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز مهم‌ترین اسلحه در دست کشورهای مستکبر و زورگو جنگ ترکیبی علیه مخالفین خویش است.
 
این استاد حوزه تصریح کرد: دشمن با جنگ ترکیبی می‌خواهد که عملاً طرف مقابل را فلج نماید بنابراین شایسته است که همه کشورها به ویژه جهان اسلام با جنگ ترکیبی دشمنان به خوبی آشنا شوند.
 
حجت الاسلام سالمیان با اشاره به اینکه یکی از ‌هدف های جنگ ترکیبی دشمنان علیه جهان اسلام از بین بردن وحدت مسلمین است، یادآور شد: تا زمانی که وحدت در بین مسلمین باشد جهان غرب و استکبار هرگز نمی‌تواند بر مسلمانان مستولی شود بنابراین با جنگ ترکیبی که خود زیرمجموعه‌های بسیاری دارد می‌خواهد جهان اسلام را عملاً از هم بپاشاند.
 
معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم فراگیری روش‌های جنگ نرم و جنگ ترکیبی دشمنان، خاطرنشان کرد: امروز بر همه ما واجب است که با انواع و اقسام جنگ‌های دشمنان چه در فضای مجازی و چه در فضای فیزیکی به صورت کامل و عملی آشنا شویم تا خدای ناکرده دچار شبیخون نگردیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)