Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص طرح "هر روستا یک دامپزشک" گفت: حضور دامپزشک در روستا مانند طرح پزشک خانواده است در واقع این طرح بیشتر به جنبه سلامتی افراد تاکید دارد.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است حوزه بهداشتی ما از مبدا که روستا و عشایر هستند، تضمین و محصولات به صورت ارگانیک و پاک در اختیار مصرف کنندگان در شهر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در حال حاضر حوزه عشایری ما قریب به 25 درصد فراورده‌های خام دامی کشور را تولید می‌کند. زمانی که در این حوزه یک دامپزشک حضور داشته باشد، سلامت محصول به شکل صد درصد از مبدا به مقصد تامین خواهد شد و حالا قرار است این تولید با نگاه بهداشتی به صورت تمام وقت در روستا توسط یک دامپزشک صورت گیرد که به قطع یقین با کیفیت بالا و کمترین هزینه بیماری ها و مشکلات مرتبط با حوزه عوامل بیماری زا مواجه خواهیم شد.

تولید مقرون به صرفه با اجرای طرح "هر روستا یک دامپزشک"

رفیعی پور اضافه کرد: با اجرای این طرح، تولید برای روستا هم مقرون به صرفه می شود و با کیفیت در دسترس مردم می‌رسد ما باید ارزش افزوده به این محصولات بدهیم. محصولی که در شرایط روستا تولید و با کیفیت در طبیعت تغذیه می‌شوند. دام و شرایط آن به شکلی است که هیچ گونه افزودنی در آن نیست و باز به همان حوزه سلامت جامعه کمک می‌کند.

وی گفت: حضور یک دامپزشک در این مکان ضروری است و خروجی آن یک تولید پایدار و یک محصول با کیفیت برای مصرف کنندگان است. این طرح را کمسیون کشاورزی مجلس پیگیرمی‌کند ودر صورت تصویب قوه مققنه آن را اجرایی می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت هوای کلانشهر مشهد؛ یک شنبه ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز شنبه ۱۶ اردیسهشت  با ۷۲‌ای کیو آی سالم و در وضع  قابل قبول است.

هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای   ۶۲‌ای کیو آی،  هم  اکنون سالم  و در وضع قابل قبول است.

مقایسه عدد شاخص کلی ۲۴ ساعته هوای امروز مشهد با  عدد ۸۷ دیروز نشانگر ۱۵ درجه کاهش حجم آلاینده‌ها در هوای این کلانشهر است.

به شهروندان توصیه شده است:
با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در حفظ سلامت هوای شهر بکوشند.

رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.

شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد.
شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

دیگر خبرها

  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • حضور متولدین ۲۱ اردیبهشت ۸۵ در پای صندوق‌های رای قائم‌شهر
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • کیفیت خودروهای برقی چینی تأیید و تضمین می شود؟
  • اجرای طرح شناسایی معلمان فداکار در اصفهان
  • سلامت هوای کلانشهر مشهد؛ یک شنبه ۱۶ اردیبهشت