Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه اتحادیه فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی از دردسر ساز شدن تقاضای سازمان امور مالیاتی و دارایی مبنی بر دریافت ارزش افزوده از بازرگانان فرآورده های نفتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رفیعی فرد عضو هیأت رdیسه اتحادیه فرآوردهای نفت، گاز و پتروشیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با ارائه بخش نامه امور مالیاتی و دارایی مبنی بر اینکه تولیدکنندگانی که اظهارنامه صادراتی به نام خود داشته باشند از معافیت مالیاتی برخوردارند ضمن اینکه مشوقی برای این قشر از افراد شد، اما برای بازرگانانی که مس,ول فروش این تولیدات بوده اند، دچار دردسر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت رییسه اتحادیه فرآوردهای نفت، گاز و پتروشیمی ادامه داد: دارایی با تقاضای ارزش افزوده بابت کالاهایی که صادر و از کشور خارج شده و یا در خارج کشور خرید و فروش انجام می شود، برای بازرگانان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: این موضوع ضمن به خطر انداختن شفافیت در دفاتر مالی بازرگانی به سازمان دارایی و ارزش افزوده ضرر وارد می‌کند.

رفیعی فرد با تاکید بر موافقیت اتحادیه مبنی بر تک نرخی شدن ارز گفت: تحقق این موضوع باعث حذف رقابت های ناسالم و رانت ها می شود، از این‌رو بخش خصوصی می‌تواند در فضایی یکسان قابلیت‌های خود را بیش از پیش به نمایش بگذارد.

عضو هیأت رییسه اتحادیه فرآوردهای نفت، گاز و پتروشیمی درباره نرخ خوراک واحدها گفت:پالایشگاه ها، پالایشگاههای پایین دستی صنعت قیر و پتروشیمی ها با نرخ ارز مبادله ای خوراک خود را تحویل می‌گیرند، اما برخی واحدهای کوچک پارافینی و واحدهای کوره سازی از این موضوع مبرا هستند.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با شرکت بورس کالای ایران و پیشنهاد اتحادیه برای اصلاح آیین نامه اجرایی در بورس گفت: هم اکنون آیین نامه یک طرفه و به نفع عرضه کنندگان است، در حالیکه باید منافع آن دسته از خریدارانی که خود تولیدکننده هستند، رعایت شود.

رفیعی فرد در پایان گفت: سازمان بورس برای ارتقای شفافیت و تهییه خوراک برای واحدهای پایین دست، به منظور ایجاد شرایط رقابتی یکسان باید به اصلاح آیین نامه اجرایی خود بپردازند.

قیر تهاتری عراق به اسم ایران تمام می شود

وحید شیخی رییس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه این نشست اظهار کرد: قیر تهاتری و ترانزیت قیر از کشور عراق به اسم قیر ایران صورت می‌گیرد که با توجه به پایین بودن کیفیت قیر عراق از ایران، این موضوع به نام قیر ایران آسیب وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه ۷۵ شرکت بزرگ قیر عضو این اتحادیه هستند، در مورد مشکلات این کمیسیون توضیح داد: یکی از مشکلات کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان، قیر تهاتری و ترانزیت قیر از کشور عراق به اسم قیر ایران است.

شیخی افزود: این موضوع به نام قیر ایران آسیب وارد می‌کند، زیرا کیفیت قیر عراق بسیار پایین‌تر از قیر ایران است.

رییس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه در سال گذشته سه میلیون تن قیر به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار صادر شد، افزود: برای رعایت استاندارد قیر کارگروه فنی تشکیل شده و پایش انجام می‌شود. با این حال به دلیل عرضه قیر تقلبی به نام ایران و عدم تعادل نرخ فروش قیر داخلی و صادراتی مشکلاتی پیش آمده است.

شیخی در خاتمه گفت: قیر داخلی ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بالاتر از قیر صادراتی است، چراکه بورس کالا نباید به عنوان محلی برای فروش بر این موضوع نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه