Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص طرح "هر روستا یک دامپزشک" گفت: حضور دامپزشک در روستا مانند طرح پزشک خانواده است در واقع این طرح بیشتر به جنبه سلامتی افراد تاکید دارد.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است حوزه بهداشتی ما از مبدا که روستا و عشایر هستند، تضمین و محصولات به صورت ارگانیک و پاک در اختیار مصرف کنندگان در شهر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در حال حاضر حوزه عشایری ما قریب به 25 درصد فراورده‌های خام دامی کشور را تولید می‌کند. زمانی که در این حوزه یک دامپزشک حضور داشته باشد، سلامت محصول به شکل صد درصد از مبدا به مقصد تامین خواهد شد و حالا قرار است این تولید با نگاه بهداشتی به صورت تمام وقت در روستا توسط یک دامپزشک صورت گیرد که به قطع یقین با کیفیت بالا و کمترین هزینه بیماری ها و مشکلات مرتبط با حوزه عوامل بیماری زا مواجه خواهیم شد.

تولید مقرون به صرفه با اجرای طرح "هر روستا یک دامپزشک"

رفیعی پور اضافه کرد: با اجرای این طرح، تولید برای روستا هم مقرون به صرفه می شود و با کیفیت در دسترس مردم می‌رسد ما باید ارزش افزوده به این محصولات بدهیم. محصولی که در شرایط روستا تولید و با کیفیت در طبیعت تغذیه می‌شوند. دام و شرایط آن به شکلی است که هیچ گونه افزودنی در آن نیست و باز به همان حوزه سلامت جامعه کمک می‌کند.

وی گفت: حضور یک دامپزشک در این مکان ضروری است و خروجی آن یک تولید پایدار و یک محصول با کیفیت برای مصرف کنندگان است. این طرح را کمسیون کشاورزی مجلس پیگیرمی‌کند ودر صورت تصویب قوه مققنه آن را اجرایی می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد

عصر امروز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد به همراه رئیس شبکه بهداشت، رئیس اداره صمت و رئیس اداره محیط زیست از روند تولید رب گوجه فرنگی در ۳ کارخانه بازرسی کرد.

حامد عمرانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد گفت: این بازدید با هدف حفظ و حراست از حقوق عامه و نظارت بر رعایت سلامت و بهداشت در روند تولید رب گوجه فرنگی در این ۳ کارخانه صورت گرفت.

وی افزود: در این بازدید با بررسی میدانی که صورت گرفت، خوشبختانه وضعیت سلامت و بهداشت تولید محصول رب گوجه در ۲ کارخانه، نسبتا مناسب بود؛ اما یک کارخانه دارای نواقص بهداشتی بود که به صورت حضوری در همین بازدید اخطار رفع آن نواقص، کتبا به تولید کننده ابلاغ شد.

عمرانی تاکید کرد: نظارت بر سلامت و بهداشت عمومی در عرصه تولید از اولویت های دستگاه قضایی است و با کسانی که اقداماتشان حسب گزارش کارشناسی ادارات متولی، تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی محسوب شود، برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود