Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون سياسي دبيرکل سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به وضعيت آوارگان روهينگيايي، از ميانمار که اجازه ارسال کمک هاي انسان دوستانه به اين آوارگان را نداده است، انتقاد کرد.
العالم ـ آسيا
نماينده سازمان ملل سفر پنج روزه خود به ميانمار را در حالي به پايان رساند که دولت اين کشور از باز کردن راه امداد رساني به ساکنين استان راخين سر باز زده است و به نمايندگان سازمان ملل اجازه بازديد مستقيم از تمامي مناطق ناآرام نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جفري فلتمن معاون امور سياسي دبيرکل سازمان ملل متحد، هفته گذشته به اين کشور سفر کرد تا به وضعيت آوارگان رسيدگي کند.
با وجود ملاقات با مقامات ارشد دولت ميانمار، وي نتوانست مقامات ميانمار را راضي کند که به نيروهاي بين المللي اجازه دسترسي و ارسال کمک هاي انساني به آوارگان روهينگيايي بدهند و از مقامات سازمان ملل خواست رايزني با دولت ميانمار را ادامه دهند.
وي در گزارش خود نسبت به وضعيت اسف بار آوارگان روهينگيا در بنگلادش هشدار داد و از دولت ميانمار خواست امنيت عمومي و اجراي قانون را در دستور کار خود قرار دهد.
معاون امور سياسي دبيرکل سازمان ملل متحد گفت تعداد آوارگان روهينگيا در اين هفته به 582 هزار نفر رسيده است.
بنا به گزارش آژانس امور پناهندگان سازمان ملل از روز يکشنبه 50 هزار نفر ديگر به بنگلادش رسيده اند. اين افراد کساني بودند که قصد ترک روستاهايشان را نداشته اند و به علت حمله هاي هفته اخير و به آتش کشيده شدن خانه هايشان مجبور شدند به بنگلادش پناه ببرند.
فلتمن اظهار کرد که تلاش براي بازگشت امن آوارگان به روستاها و شهرهايشان بايد ادامه پيدا کند و هر چه سريعتر به امدادگران سازمان ملل اجازه دسترسي به اين مناطق داده شود.
به گزارش ايرنا، استفان دوژاريک سخنگوي دبير کل سازمان ملل هم در کنفرانس خبري امروزش گفت: به علت اينکه به آقاي فلتمن اجازه دسترسي به بسياري از مناطق داده نشده و به ايشان فقط اجازه بازديد هوايي داده اند، آمار مشخصي از تعداد کشته شدگان در ميانمار به دست نيامده است.
وي گفت: يونيسف با ابراز نگراني از وضعيت امدادرساني به مسلمانان روهينگيا اعلام کرده است تنها هفت درصد منابع مالي لازم براي کمک به کودکان روهينگيا را در اختيار دارد.
به گزارش يونيسف بيش از 15 هزار کودک در کمپ هاي آوارگان ميانماري از فقر شديد غذايي رنج مي برند و اگر سريعتر منابع مالي تامين نشود اين سازمان قادر به ادامه کمک رساني به اين کودکان نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی۱۶هزار میلیارد تومان ملک برای مولد‌سازی در هرمزگان

استاندار هرمزگان از شناسایی ۱۶هزار میلیارد تومان ملک برای مولد‌سازی در هرمزگان خبر داد و محدود کردن مدیران استانی را مانع تراشی وزارتخانه‌ها در مسیر مولدسازی دانست.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست کارگروه مولد‌سازی دارایی‌های دولت که شامگاه سه شنبه با حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور برگزار شد، اظهار داشت: قرار دادن سقف ۲۰۰ میلیارد تومانی برای مولد‌سازی منجر به ایجاد مانع در مولد سازی شده است و کار را در استان‌ها با مشکل روبرو کرده است از این رو درخواست داریم این سقف در سازمان خصوصی‌سازی حذف شود.

وی با گلایه از مانع‌ تراشی برخی از وزارتخانه‌ها در مسیر مولد‌ سازی و ایجاد محدودیت برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، افزود: بسته بزرگی در حوزه مولد‌سازی آماده کرده‌ایم و تلاش داریم با منابع حاصله از این تصمیم ماندگار دولت، پروژه‌های مهم استان را در ۴ اولویت (آب، آموزش، راه و درمان) تکمیل کنیم.

دوستی مولد سازی را بهترین و تنها مسیر پرکردن خلأ های جدی موجود دانست و عنوان‌کرد: تاکنون حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولد‌سازی شناسایی و تعیین شده کدام ملک برای تکمیل کدام پروژه‌ هزینه خواهد شد و اگر بتوانیم ۲۰ درصد از املاک در نظر گرفته شده را طی سال جاری  مولد کرده و به فروش برسانیم بسیاری از مشکلات پروژه‌های اساسی استان حل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شناسایی۱۶هزار میلیارد تومان ملک برای مولد‌سازی در هرمزگان
  • وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در رفح زیر آتش+ عکس
  • «رفح» زیر آتش؛ وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی+ عکس
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان