Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه تمام آسیب‌ها و خطراتی که متوجه خانواده است به دلیل عدم مسئولیت پذیری و یا عمل نکردن به مسئولیت‌ها است گفت: پایبند نبودن زوجین به مسئولیت‌ها از عوامل افزایش طلاق است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، آیت‌الله سید احمد میر عمادی صبح امروز در همایش ائمه جمعه استانهای خوزستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و لرستان که در سالن اجتماعات کمیته امداد استان لرستان برگزار شد در راستای تبیین مسئولیت ها در خانواده اظهار داشت: ائمه جمعه دو اقدام در رابطه با خانواده می‌توانند انجام دهند که می‌توان به مسئله فرهنگ‌سازی، تبیین و روشنگری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام آسیب‌ها و خطراتی که متوجه خانواده است به دلیل عدم مسئولیت پذیری و یا عمل نکردن به مسئولیت‌ها است بنابراین خانواده موفق، خانواده ای است که تمام اعضای آن نسبت به مسئولیتی که دارند نقش ایفا کنند و تمام تلاش خانواده به سمت مسئولیت پذیری باشد ولی متاسفانه امروز تلاش خانواده ها به سمت مشغولیت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: یکی از عوامل بالارفتن سن ازدواج عدم مسئولیت‌پذیری جوانان است و از طرفی یکی از عوامل افزایش طلاق پایبند نبودن زوجین به مسئولیت‌ها است و بسیاری از افراد در هنگام ازدواج به عمق مسئولیت خانواده توجه ندارند.

وی بابیان اینکه در منابع دینی بر اهمیت مسئولیت ها در خانواده توجه فراوان شده است و امام علی(ع) می فرمایند هر کدام از شما مسئول خانواده خود هستید و رسول اکرم(ص) می‌فرمایند هر مرد مسئول خانواده خود است و در روز قیامت از خانواده پرسش می‌شود افزود مسئولیت دیگر همسرداری و پذیرش همسر بودن است، همسر بودن یعنی به بلوغ فکری و عقلی رسیدن برای اداره یک خانواده و به تنهایی تصمیم نگرفتن و احترام به حقوق دیگران است.

میرعمادی بابیان اینکه مسئولیت همسرداری و همسر بودن، مسئولیت بسیار سنگینی است خاطرنشان کرد: آیات و روایات بسیاری در راستای همسرداری وجود دارد؛ در تحکیم نظام خانواده قوامیت بسیار مهم است، مسئولیت تکیه گاه بودن و سرپرستی امور خانواده و تامین نیازها بر عهده مرد است بنابراین نباید مرد صفت زنانه و زن صفت مردانه داشته باشد که اگر چنین باشد این خانواده اسلامی نیست.

وی گفت: مسئولیت تامین معیشت و اقتصاد خانواده از جمله مسئولیت‌های مرد است، خداوند به دنبال قوامیت مرد بر زن می فرماید شما را قوام خانواده قرار دادیم به دلیل اینکه باید اقتصاد خانواده را تامین کنید.

نماینده ولایت فقیه در لرستان با بیان اینکه توسعه در زندگی مورد تاکید است اظهار داشت: تامین اقتصاد خانواده از سوی مرد وظیفه ولی تامین اقتصاد خانواده از سوی زن منت است چرا که مرد تکیه گاه خانواده است.

وی در راستای مسئولیت فرزندآوری افزود: فلسفه اصلی تشکیل نظام خانواده و داشتن یک خانواده با نشاط و مفید فرزند آوری است و از فرزند به عنوان میراث الله یاد شده است و در اسلام هویت زن صالحه با فرزند آوری شناخته میشود.

میرعمادی با بیان اینکه فرزند آوری سبب استحکام خانواده است عنوان کرد: تربیت فرزند یک بخش از فرزند پروری است و نخستین آموزشگاه برای فرزند خانواده است؛ تعلیم علوم و فنون نیز بخشی از فرزند پروری است.

وی با اشاره به اینکه مادر سرچشمه همه فضیلت ها است بیان کرد: مادر قلب خانواده است که با هیچ مسئولیتی قابل تعویض نیست و برخی صفات و حالات برای انتقال به فرزند فقط از طریق مادر انجام میشود و آمارها نشان می دهد بیشترین کودکان کار، کودکانی هستند که بدون پدر و مادر و یا بد سرپرست هستند.

نماینده ولی فقیه درلرستان به مسئولیت تزویج خانواده‌ها اشاره و تصریح کرد: زن دادن پسر و شوهر دادن دختر امری بسیار مهم است و در روایات آمده است هر کس فرزند خود را زن دهد خداوند به او نظر می کند و در سایه عرش الهی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در روایات آمده است که بهترین وساطت، وساطت در امر ازدواج است خاطرنشان کرد: در روایت است که هرکس فرزندش به سن ازدواج برسد و امکانات در اختیار داشته باشد و بتواند او را زن دهد ولی این کار را نکند اگر فرزندش گناه کند، گناهش بر گردن پدر و مادر است.
انتهای پیام/

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است