Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:44:02 GMT

بنیه اعتقادی ضعیف زیربنای آسیب های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۱۵۰۸۸

بنیه اعتقادی ضعیف زیربنای آسیب های اجتماعی است

جیرفت - رئیس دادگستری جیرفت با اشاره به اینکه افراد متدین کمتر دچار انحراف و آسیب های اجتماعی می شوند، گفت: بنیه اعتقادی ضعیف زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدعلی انجم‌روز ظهر چهارشنبه در جمع مشاوران مدارس آموزش و پرورش شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه پیشگیری رشد مدار می تواند بسیار مفید و حائز اهمیت باشد، اظهار داشت: توجه به پیشگیری رشد مدار برای نجات کودکان و نوجوانان اقدامی هوشمندانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری پایدار در زمینه پیشگیری رشد مدار، می توان از خردسالی سنگ بنای برنامه های پیشگیرانه را برای کل عمر یک انسان تامین کرد.

انجم روز با اشاره به اینکه مسئولیت ساختار افکار محیط یک جامعه بر عهده آموزش و پرورش است بیان داشت: آموزش و پرورش در قدم برداشتن دانش آموزان در مسیر سالم و ناسالم نقش حائز اهمیتی دارد.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت تصریح کرد: معلمان در سلامت جامعه نقش بسزایی برای حرکت دانش آموزان در مسیر سالم دارند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه آموزش و پرورش بسیار سنگین و ارزشمند است، گفت: شخصیت افراد در مدرسه و خانواده شکل می گیرد و باید برای داشتن جامعه پویا و رو به رشد به مسدله آموزش و از آن مهمتر پرورش و تربیت توجه ویژه شود.

انجم روز زیر بنای آسیب های اجتماعی را مسائل اعتقادی دانست و اظهار کرد: مشاوران می توانند با مراجعه به زندان ها علل انحراف جوانان را ریشه یابی و بررسی کنند و تحلیل های به دست آمده در این زمینه را در مدارس بکار گیرند تا از این طریف به کاهش جمعیت کیفری کمک شود.

وی بیان داشت: انسان معتقد و مومن به حق الناس اعتقاد دارد بنابراین حاضر است از گرسنگی بمیرد ولی دزدی نکند در حالی که جرم شناسان فقر را یکی از مولف های جرم می دانند و انسان چه فقیر و چه غنی باشد اگر مسائل دینی را رعایت نکند دچار آسیب های اجتماعی می شود.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت تصریح کرد: معمولا ساختار و بنیه اعتقادی افرادی که در پرونده های کیفری و جزائی با دادگستری و مراکز انتظامی سرو کار دارند ضعیف است و این ساختار و بنیه اعتقادی در آموزش و پرورش و خانواده شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که ایمان کمی دارند دچار آسیب های اجتماعی می شوند، افزود: حدود ۹۹ درصد افرادی که با مساجد و علماء و مسائل دینی سرو کار دارند دچار انحراف و آسیب های اجتماعی نخواهند شد و در دادگستری و مراجع انتظامی دیده نمی شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان از کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان در یک سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علیرضا باوی با اشاره به روز ایمنی و حمل و نقل، اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام شده است، اما هنوز ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز وجود دارد.

 وی با بیان اینکه در استان خوزستان 19 نقطه حادثه‌خیز توسط پلیس راهور کشور و وزارت راه و شهرسازی احصا و به استان خوزستان نیز ابلاغ شد، افزود: در سال 1402 تعداد 9 نقطه که در تعهد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بود، رفع شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان خوزستان گفت: منطقه غره در محور رامهرمز - بهبهان، شهرک دانش در محور اندیمشک - شوش، شهرک مدنی در محور ماهشهر - هندیجان، تقاطع ظلم‌آباد در محور گتوند - لالی، کیلومتر 20 محور خرمشهر - اهواز، قلعه چنعان محور کمربندی - صنایع فولاد، تدین در محور ملاثانی- اهواز، کارخانه قند محور شوش- دزفول و خارستان در محور بهبهان - رامهرمز، نقاطی است که رفع نقص آن‌ها انجام و ایمن‌سازی شده است. در معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان خوزستان، جلسات متعددی برگزار و مصوبات از دستگاه‌های مسئول با توجه به تکالیف و امور محوله، پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای فرهنگ رانندگی صحیح بین مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این معاونت در سال گذشته تهیه محتوای پیشگیرانه و انتشار از طریق رسانه‌های جمعی و ارسال پیامک به رانندگان پر خطر بوده است.

باوی افزود: مواردی همچون نصب و به روزرسانی سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای (درون و برون شهری)، رصد آخرین وضعیت دوربین‌های هوشمند در استان خوزستان و نصب سامانه‌های نظارتی جهت اعمال نظارت بر نقاط حادثه خیز، می‌تواند در کاهش تلفات جانی و خسارت های مالی موثر باشد و باید در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی