Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در مورد نبود فیلم‌هایی با مضمون عاشورا و واقعه کربلا بر پرده سینماهای کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: متأسفانه بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، هنوز در سینما نتوانستیم در مورد موضوعات دینی فیلم بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه فقط با مفاهیم عاشورا و واقعه کربلا بلکه در تمام مضامین دینی کم کاری کرده‌ایم. از طرف دیگر زمانی که این فیلم‌ها ساخته و اکران می‌شوند، با بی‌مهری صاحبان سینما مواجه می‌شوند و کسانی که می‌خواهند فیلم ارزشی بسازند، دلسرد می‌شوند. الان در ماه محرم‌الحرام هستیم، اما روی پرده سینما هیچ فیلمی با موضوع امام حسین (ع) و واقعه عاشورا وجود ندارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «استرداد» ادامه داد: احساس می‌کنم بخشی از این موضوع مربوط به مدیریت کلان کشور است و امیدواریم با برنامه‌ریزی درست، 10 درصد تولیدات سینما به مباحث دینی بپردازد. به عنوان نمونه با موضوع تقوا ما فیلمی نداریم و در کشوری که مدعی فرهنگ اسلامی هستیم، فیلمی با این مضمون وجود ندارد. این آفت سینمای کشور است.

تهیه‌کننده سریال «مریم مقدس» در ادامه افزود: سوژه‌هایی مثل کربلا هم هزینه بالایی دارند و هم حاشیه‌ساز هستند. ما می‌توانستیم امسال با تولید یک فیلم مناسب فرهنگ عاشورا را بر پرده سینما نمایش دهیم. امیدوارم در سال جاری از این تولیدات داشته باشیم.

علی‌اکبری در پایان خاطرنشان کرد: البته در این امر دولت و صاحبان سینما باید به کمک فیلمساز بیایند و در اکران کمک کنند. ما هنرمند دغدغه‌مند در این عرصه زیاد داریم اما حمایت کم است. من با احترام به همه سینماداران می‌گویم که قرار نیست، سراسر سال فیلم‌های کمدی اکران شود. به هرحال زمانی هم سینماداران باید از منافع خود بگذرند و فکر ارزش‌ها باشند. ان شاءالله با همکاری هم این تولیدات را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

اظهار نظر تهیه کننده استرداد درباره کم‌کاری سینمای ایران مضامین عاشورایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا

حجت الاسلام سرائی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: سراسر زندگی استاد مطهری، در راستای احیای مجدد تفکر دینی و حیات بخشیدن به فرهنگ اسلام و مسلمانان سپری شد و او نه تنها به خرافه زدایی و جداسازی پیرایه‌های دروغین از آموزه‌های دینی می‌پرداخت، بلکه فرهنگ بان تیزبینی بود که هر جا می‌دید به آموزه‌ای از آموزه‌های اسلامی ایراد و اشکالی مطرح می‌کنند، آن ایراد را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌داد، وسپس با توجه به مبانی اصیل اسلامی، خطای اشکال کننده را روشن می‌ساخت و غبار از چهره احکام و قوانین اسلامی می‌زدود.

حجت الاسلام سرایی افزود: استاد مطهری یکی از چهره‌هایی است که در احیای تفکر اسلامی، بیش‌ترین نقش را داشت و یکی از پرچم داران این بینش نوین اسلامی و آثار او قطعا جزو آثار بی بدیل وکم نظیریست که در تمامی زمینه‌های فرهنگی واجتماعی راهگشاست.

وی ویژگی بسیار مهم استاد مطهری، را برخورداری از غیرت دینی دانست عنوان کرد؛ پس از آن که او با پشتکار و تلاشِ بی وقفه، با آموزه‌های حیات بخش معارف الهی آشنایی کامل یافت و هرجاکه احساس کرد به اسلام جفا می‌شود، مردانه وارد میدان شد و با رعایت کامل موازین تحقیق و تحلیل علمی، منصفانه از احکام و اصول اسلامی دفاع کرد؛ و تا جان در بدن داشت، در دفاع از دین کوتاه نیامد.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به تهدیدات منافقین در مورد شهید مطهری افزود:وقتی استاد مطهری، با تمام وجود، در دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، در عرصه‌های گوناگون سیاسی و فرهنگی به فعالیّت می‌پرداخت، تهدید‌های بسیاری متوجّه او می‌شد، امّا در برابر این تهدیدها، با خونسردی تمام می‌فرمودند: هر وقت خدا بخواهد ما را می‌برد، حالا اگر از طریق شهادت باشد، خیلی بهتر است.

در ادامه این مراسم از مربیان عقیدتی وهادیان سیاسی نمونه سپاه شبستر تجلیل بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • سرژ گنابری: مقابل رئال مادرید باید موقعیت بسازیم و سپس آن را بکشیم!
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نقش آفرینی «محمد رضا سنگری» در ادبیات پایداری بی بدیل است
  • اهدای جهیزیه به ۲۰۰۰ زوج کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد