Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر پشتیبانی هلال‌احمر ایران در عملیات امدادرسانی پناهجویان میانمار در بنگلادش به تشریح جزئیات جدیدی از کمک‌های بین المللی به مسلمانان آواره میانمار پرداخت.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، مهراب شریفی سده با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ از موافقت برای اصلاح و به‌ روز رسانی دستورالعمل امنیتی فدارسیون در کاکس بازار، محل استقرار پناهجویان میانمار خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره جزئیات جلسه هماهنگی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ با هلال‌احمر ایران و بنگلادش در کاکس بازار، عنوان کرد: در این جلسه نماینده فدراسیون در بنگلادش بر این مهم اشاره کرد که اجرای برنامه توزیع پول نقد به‌منظور کمک به آوارگان و برنامه‌ریزی برای این موضوع با توجه به نکات مهمی چون میزان نرخ تورم، افزایش قیمت‌ها و نحوه توزیع پول نقد؛ در حال بررسی است.

وی افزود: در این جلسه همچنین جمعیت ملی بنگلادش اعلام کرد که مراکز توزیع اقلام امدادی در «حکیم پارا» یکی از اردوگاه‌های پناهندگان میانمار در بنگلادش، فضای محدودی دارد و در این زمینه در حال رایزنی با دولت به‌منظور تخصیص فضای بزرگتر؛ هستند؛ به علاوه از آنجا که به مناطقی همچون کاتاپالونگ توجه چندانی نشده؛ پیشنهاد شد تا ارزیابی و کمک‌های بشردوستانه بیشتری به این منطقه ارسال شود.

مسئول دفتر پشتیبانی هلال‌احمر ایران در عملیات امدادرسانی پناهجویان میانمار در بنگلادش همچنین به درخواست فدراسیون به‌منظور اختصاص انبار بزرگتری در چیتاگونگ اشاره و اظهار کرد: مقرر شد تا برای بررسی این موضوع نماینده‌ای از فدراسیون به چیتاگونگ اعزام شود.

وی افزود: به علاوه در این جلسه عنوان شد در بیمارستان صلیب‌سرخ، 48 بیمار ویزیت و یک عمل جراحی انجام شده و فدراسیون در حال افزایش خدمات بهداشتی در اردوگاه‌ها است و اکنون هفت چشمه سرویس بهداشتی صحرایی در ماناگونا از دیگر اردوگاه‌های پناهندگان تکمیل شد.

شریفی سده، نیاز به پتو و زیرانداز را در اردوگاه‌های پناهندگان میانمار در بنگلادش با توجه به نزدیک‌شدن به فصل سرما از دیگر موارد مطرح شده در جلسه فدراسیون عنوان کرد و گفت: همچنین هلال‌احمر ترکیه و صلیب‌سرخ دانمارک برنامه توزیع اقلام امدادی خود را در اختیار فدراسیون بین‌المللی قرار دادند که به زودی برنامه ‌ریزی‌های لازم انجام شده و به اطلاع سایر سازمان‌های بین‌المللی از جمله برنامه جهانی غذا خواهد رسید.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,23,24/CT12 موضوعات مرتبط فاجعه میانمار

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح

وزیر خارجه فرانسه در سخنانی برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به «رفح» در جنوب نوار غزه را ایده مناسبی ندانست.

به گزارش ایسنا، یک منبع دیپلماتیک فرانسوی در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که «استفان سژورنه» وزیر خارجه کشورش در جریان دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: حمله به رفح ایده بدی است و هیچ مشکلی را حل و فصل نخواهد کرد.

سژورنه در دفتر نتانیاهو در قدس اشغالی به وی گفت: انجام این کار (حمله به رفح) ایده بدی است و ابهامات زیادی درباره مسائل بشردوستانه و انسانی در آنجا وجود دارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه بر قطعی بودن حمله زمینی به رفح تاکید کرد و گفت که چه توافقی حاصل شود و چه توافقی به دست نیاید، ارتش رژیم اشغالگر وارد رفح خواهد شد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم پیشتر اعلام کرده بود که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرمان زیرساخت‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال را دارد
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت