Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@11:06:42 GMT

11 روش براي بهبود عمر باتري در iOS 11

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۰۵۳۱۴

11 روش براي بهبود عمر باتري در iOS 11

خبرگزاري آريا - وب سايت جي اس ام - ساناز محمدي: با نکته‌ها و ترفندهايي که در اين مقاله به شما معرفي مي‌کنيم، مي‌توانيد با يک بار شارژ کامل، مدت زمان بيشتري از آيفون خود استفاده کنيد.

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار شاهد انتشار نسخه جديد iOS بوديم، نسخه‌اي که هر چند ويژگي‌ها و قابليت‌هاي متعددي را براي کاربران آيفون به ارمغان آورده اما دردسرهاي خاص خودش را هم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادي از کاربراني که آيفون خود را به نسخه جديد iOS به‌روز رساني کرده‌اند، از مشکلات به وجود آمده براي باتري گوشي‌هاي خود حسابي شاکي هستند. آن‌ها ادعا کرده‌اند که آيفون‌هايشان خيلي سريع‌تر از قبل باتري خالي مي‌کند.
مي‌توان به‌روز رساني به iOS 11 را معجوني از هيجان، شادي و البته کمي دلخوري و نااميدي دانست. چرا که مشکلات ريز و درشت پيش آمده براي کاربران مختلف پس از نصب iOS 11‌، کمي کام آن‌ها را تلخ کرد و آب سردي به روي احساسات داغ اوليه آن‌ها ريخت. با اين حال اگر آيفون شما هم پس از نصب iOS 11 مانند قبل شارژ نگه نمي‌دارد، در اين مقاله به معرفي 11 روش مي‌پردازيم که به کمک آن‌ها مي‌توانيد زمان سرپا بودن آيفون خود را افزايش دهيد.
1- ميزان استفاده از باتري تمامي اپليکيشن‌هاي خود را بررسي کنيد
آيفون شما فهرستي از اپليکيشن‌هاي قاتل باتري را هميشه در خود ذخيره مي‌کند. براي مشاهده اين فهرست به مسير Settings > Battery برويد و فهرستي از اپليکيشن‌هايي را که بيشترين توان را در 24 ساعت و 7 روز گذشته مصرف کرده‌اند، ببينيد. (همان طور که در تصوير زير مشاهده مي‌کنيد، به جاي 7 روز، 2 روز گذشته را نشان مي‌دهد، چرا که تنها 2 روز از نصب iOS 11 روي اين آيفون سپري شده است.)

2- روشنايي صفحه نمايش را کم کنيد
روشنايي صفحه نمايش به تنهايي بيشترين توان ممکن را مصرف مي‌کند. با جابجا کردن نوار لغزنده روشنايي در کنترل سنتر مي‌توانيد روشنايي نمايشگر را کم کنيد. علاوه بر اين مي‌توانيد قابليت روشنايي خودکار يا Auto-Brightness را فعال کنيد که قادر است روشنايي صفحه نمايش را بر اساس نور محيط تنظيم کند. توصيه مي‌شود وقتي از اين قابليت استفاده کنيد که بيشتر در شب با آيفون خود کار مي‌کنيد تا روز يا دست کم در طول روز بيشتر در فضاهاي داخلي حضور داريد.
واضح است که در محيط‌هاي روشن، قابليت روشنايي خودکار نمايشگر شما را در پرنورترين حالت ممکن قرار مي‌دهد و همين باعث تسريع در تخليه باتري مي‌شود. در iOS 11 تنظيمات اين قابليت جابجا شده است. ديگر نمي‌توان همچون گذشته در قسمت تنظيمات و در صفحه Display & Brightness به اين قابليت دسترسي پيدا کرد و بايد به قسمت Accessibility settings از مسير Settings > General > Accessibility > Display Accommodations مراجعه کنيد.

3- ميزان روشنايي چراغ فلش آيفون خود را کم کنيد
مانند صفحه نمايش، چراغ فلش مي‌تواند بزرگ‌ترين قاتل باتري باشد. در iOS 11 چهار سطح روشنايي براي نور فلش در نظر گرفته شده است. اگر شما به طور مکرر از چراغ فلش استفاده مي‌کنيد، پايين‌ترين سطح روشنايي را انتخاب کنيد تا هم از نور کافي فلش بهره‌مند شويد و هم طول عمر باتري خود را افزايش دهيد. با سوايپ به سمت بالا به کنترل سنتر رفته و گزينه flashlight را لمس کرده و نگه داريد تا بتوانيد سطح نوردهي فلش را تنظيم کنيد.

4- حالت کم مصرف يا همان Low Power را فعال کنيد
حالت کم مصرف، قابليت جديدي نيست اما بسيار مفيد و به درد بخور است. اين قابليت قادر است ساير قابليت‌ها از قبيل دريافت ايميل، «Hey Siri»، اپليکيشن‌هاي پس زمينه، دانلودهاي خودکار و برخي جلوه‌هاي تصويري را کاهش دهد يا غيرفعال کند. همچنين مي‌تواند زمان قفل خودکار صفحه نمايش را به 30 ثانيه کاهش مي‌دهد. زماني که شارژ باتري شما به 20 درصد مي‌رسد، iOS به طور خودکار به شما پيشنهاد مي‌کند که اين قابليت را فعال کنيد، اما مي‌توانيد با رفتن به Settings > Battery اين ميزان را به دلخواه کم يا زياد کنيد. علاوه بر اين مي‌توانيد با گفتن عبارت « turn on Low Power Mode» به سيري از تنظيمات دستي بي‌نياز شويد يا هم که دکمه‌اي براي تنظيم اين مورد به کنترل سنتر آيفون خود اضافه کنيد.

5- قابليت‌هاي «پوش» و «واکشي (fetch)» را غيرفعال کنيد
اين روزها معمولا از پيامک براي ارسال پيام‌هاي فوري استفاده مي‌شود، بنابراين نيازي نيست که قابليت «پوش ايميل» يا دريافت ايميل به طور مداوم را فعال کنيد. به بخش تنظيمات مربوط به ايميل خود برويد و مطمئن شويد که قابليت «پوش» را غيرفعال کرده‌ايد. همچنين قابليت دريافت يا fetch خودکار را براي اپليکيشن‌ها از حالت خودکار به دستي تغيير دهيد يا هم اگر احساس مي‌کنيد ممکن است رخداد مهمي را از دست بدهيد، fetch را روي حالت ساعتي يا Hourly قرار دهيد. با دنبال کردن مسير Settings > Accounts & Passwords > Fetch New Data مي‌توانيد قابليت Push and Fetch را تنظيم کنيد. براي مثال، با تنظيم اين قابليت به حالت دستي، اپليکيشن Mail تا زماني که شما آن را باز نکرده باشيد، ايميل‌هاي جديد را دريافت نمي‌کند.

6- سيري را غيرفعال کنيد
بحث‌هاي زيادي در مورد قدرت شنيداري قابليت «Hey Siri» وجود دارد. بسياري از کاربران به خاطر نگراني در مورد مسائل حريم خصوصي کلا بي‌خيال اين قابليت مي‌شوند، چرا که اگر اين قابليت فعال باشد، آيفون هميشه گوش به زنگ منتظر اداي عبارات و کلمات تعريف شده براي سيري از زبان شما مي‌ماند. از آنجا که اين قابليت با فعال کردن حالت کم مصرف، غيرفعال مي‌شود بنابراين مي‌شود حدس زد که توان زيادي مصرف مي‌کند. براي غيرفعال کردن سيري به مسير Settings > Siri & Search برويد و Listen را براي قابليت «Hey Siri» خاموش کنيد.

7- دانلودهاي خودکار و قابليت رفرش اپليکيشن‌هاي پس زمينه را محدود کنيد
برخي از اپليکيشن‌ها محتواي خود را حتي زماني که شما از آن‌ها استفاده نمي‌کنيد، رفرش مي‌کنند، بنابراين وقتي که دوباره به آن اپليکيشن‌ها سر مي‌زنيد، با محتواي جديدي روبرو مي‌شويد که شما را از اختصاص وقت براي بارگذاري محتواي جديد بي‌نياز مي‌کند. قابليت رفرش اپليکيشن‌هاي پس زمينه قطعا باعث راحتي شما مي‌شود اما کاهش عمر باتري را هم در پي دارد. مي‌توانيد به مسير Settings > General > Background App Refresh برويد و قابليت Background App Refresh را به طور کامل غيرفعال کنيد يا اپليکيشن‌هايي را که متمايليد در پس زمينه به طور خودکار رفرش شوند، انتخاب کنيد.
اپليکيشن‌ها مشابه رفرش در پس زمينه، به طور خودکار به‌روز رساني مي‌شوند که خود باعث مصرف شارژ گوشي مي‌شود. مي‌توانيد اين قابليت را هم غيرفعال کنيد و اپليکيشن‌ها را با مراجعه مستقيم به اپ استور به طور دستي به‌روز رساني کنيد. براي انجام اين کار به مسير Settings > iTunes & App Store برويد و دکمه Updates را در بخش Automatic Downloads روي حالت خاموش قرار دهيد.

8- برخي از جلوه‌هاي بصري را غيرفعال کنيد
جلوه‌هاي بصري، انيميشن‌ها و تصاوير متحرکي هستند که هنگام روشن کردن يا باز و بسته کردن اپليکيشن‌ها ظاهر مي‌شوند. از آنجا که اين جلوه‌هاي بصري در حالت کم مصرف يا Low Power تقريبا يا به طور کامل غيرفعال مي‌شوند، بنابراين مي‌توان گفت که غيرفعال کردن آن‌ها مي‌تواند به افزايش عمر باتري کمک کند. براي غيرفعال کردن اين جلوه‌ها به مسير Settings > General > Accessibility > Reduce Motion برويد و Reduce Motion را فعال کنيد. سپس به صفحه Accessibility برگرديد و خط بالاي Reduce Motion را که Increase Contrast نام دارد لمس و Reduce Transparency را فعال کنيد.

9- زمان قفل خودکار نمايشگر را کاهش دهيد
اگر بپذيريم که نمايشگر بزرگ‌ترين قاتل باتري است، پس بهتر است که زمان روشن ماندن آن را در زمان عدم استفاده کاهش بدهيم. قابليت Auto-Lock صفحه نمايش آيفون را پس از مدت زماني مشخصي که از آن استفاده‌اي نشود، غيرفعال مي‌کند. مي‌توانيد زمان قفل خودکار را تا 30 ثانيه کاهش دهيد. براي تنظيم اين قابليت به مسير Settings > Display & Brightness > Auto-Lock برويد.

10- اپليکيشن‌هاي ردياب موقعيت را پيدا کنيد
اپليکيشن‌ها به طور مداوم موقعيت مکاني يا location را از شما مي‌پرسند که طبيعتا باعث مصرف شارژ گوشي مي‌شود. خوشبختانه iOS 11 براي اين مورد چاره‌اي انديشيده و ابزارهاي بيشتري براي کنترل اپليکيشن‌هايي که مي‌خواهند به موقعيت مکاني شما دسترسي پيدا کنند، در نظر گرفته است. از اين پس ديگر توسعه دهندگان همانند گذشته نمي‌توانند تنها دو گزينه «هميشه» و «هرگز» را براي گزينه رديابي سرويس‌هاي مبتني بر موقعيت مکاني در اختيار کاربران قرار دهند. اکنون در iOS 11 شما مي‌توانيد با انتخاب گزينه « While Using the App» تنها در زماني که از اپليکيشن استفاده مي‌کنيد، به آن اجازه دهيد که به موقعيت مکاني شما دسترسي داشته باشد. با دنبال کردن مسير Head to Settings > Privacy > Location Services مي‌توانيد اين تنظيمات را براي تمامي اپليکيشن‌هايي که از سرويس‌هاي موقعيت مکاني استفاده مي‌کنند، فعال کنيد.
براي ديدن تصوير در سايز بزرگ تر بر روي آن کليک کنيد.

11- نوتيفيکيشن‌ها را محدود کنيد
نوتيفيکيشن‌هاي بيش از حد هم باعث دردسر مي‌شوند و هم تخليه سريع‌تر باتري شما را به دنبال دارند، چرا که اين نوتيفيکيشن‌ها مي‌توانند آيفون را از حالت غيرفعال خارج کرده و صفحه نمايش را روشن کنند. به مسير Settings > Notifications برويد و اپليکيشن‌هايي را متمايليد نوتيفيکيشن براي شما ارسال کنند، انتخاب کنيد. همچنين در اين قسمت مي‌توانيد نمايش نوتيفيکيشن‌ها روي صفحه قفل را غيرفعال کنيد. براي نمايش مروري نوتيفيکيشن‌ها در بالاي صفحه آيفون مي‌توانيد گزينه When Unlocked را انتخاب کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمبرداری ماکرو آیفون 15 پرو مکس از یک سوسک تیره (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • فیلمبرداری ماکرو آیفون 15 پرو مکس از یک سوسک تیره (فیلم)