Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-06@20:20:06 GMT

آینده توافق هسته‌ای در هاله‌ای از ابهام است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۰۲۶۲

یک روزنامه فرانسوی در گزارشی نوشت: آینده توافق هسته‌ای در هاله‌ای از ابهام است.

«فرانسوآ نیکولو» سفیر سابق فرانسه در ایران با انتشار مقاله‌ای در روزنامه فرانسوی «لوموند» پیرامون شرایط حاکم بر توافق هسته‌ای(برجام) نوشت: آینده توافق هسته‌ای در هاله‌ای از ابهام است.
دونالد ترامپ با عدم تأیید توافق هسته‌ای منعقده در سال 2015 میان ایران و گروه 1+5، کنگره آمریکا را در خط مقدم تصمیم‌گیری درباره بقای این توافق قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مقاله آمده است: کنگره آمریکا هم‌اکنون به دنبال آن است که به همراه دولت و متحدانش تغییرات و اصلاحاتی در برجام به وجود آورد اما چنانچه این امر محقق نشود، ترامپ کار خروج از برجام را آغاز خواهد کرد.
به گزارش فارس، لوموند افزود: توافق هسته‌ای در تهران به سختی مورد پذیرش و قبول مخالفان دولت قرار گرفته و دولت ایران نمی‌خواهد این جعبه پاندورا را مجددا باز کند و در بحث مربوط به محدود کردن برنامه موشک‌های بالستیک مورد تقاضا و خواست آمریکایی‌ها و اروپائی‌ها عمل کند. ایران چنین چیزی را نخواهد پذیرفت.
برخلاف مذاکرات هسته‌ای که مبتنی بر برنامه هسته‌ای غیرنظامیست، برنامه موشک‌های بالستیک ایران یک برنامه دفاعیست. ایرانی‌ها معتقدند که مجبور به پذیرش الزاماتی که تنها علیه آنها اعمال شده نیستند و ضرورتی ندارد که الزاماتی را که علیه همسایگانشان اعمال نشده، بپذیرند.
در نهایت به موازات اقدام دونالد ترامپ در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران برای مجازات آن به بهانه رفتار و رویکردش در زمینه تروریسم و حقوق بشر، تهران نیز به مثابه زمانی که هدف حمله و تجاوز قرار گیرد، از خود دفاع خواهد کرد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب با اعلام اینکه قصد ندارد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کند، پرونده برجام را به کنگره فرستاد و گفت تلاش می‌کند تا برخی مفاد برجام از جمله تاریخ انقضای محدودیت‌های هسته‌ای را اصلاح کند و به دنبال آن وزارت خزانه‌داری آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشورمان را به فهرست تحریم‌های خود افزود.
معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین با بیان اینکه استراتژی جدید واشنگتن علیه ایران 4 هدف دارد، تاکید کرد دیگر ارگان‌های دولتی ایران را نیز هدف تحریم قرار خواهند داد.
رایزنی با روس اتم
بهروز کمالوندی سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات روسیه و شرکت در سمینار ٢٥ سال همکاری ایران و روسیه در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در راس هیئتی به مسکو سفر کرده در ادامه رایزنی‌هایش با مقامات روس با لیخاچوف رئیس روس اتم و مسئولان این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار طرفین در خصوص موضوعات مختلف مرتبط با همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای مذاکره کردند.
قرار است لیخاچوف یک روز قبل از سفر ولادیمیر پوتین به بوشهر سفر کرده و ضمن مذاکره با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم آغاز عملیات ساختمانی نیروگاه‌های جدید بوشهر شرکت کند.
غیرقابل اجرا
«ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله‌ای با عنوان «آمریکا به تنهایی نمی‌تواند استراتژی خود در قبال ایران را پیش برد» در نشریه «پراجکت سیندیکیت» تأکید کرده است، دولت آمریکا با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، در حقیقت خود را منزوی خواهد کرد.
این مقاله می‌افزاید: پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین مقامات ارشد آمریکا از جمله «جیمز متیس» وزیر دفاع این کشور تأیید کرده‌اند. اینکه برخی در آمریکا می‌گویند ایران به روح برجام پایبند نبوده، در حقیقت عبارتی است که هیچ پشتوانه حقوقی ندارد و هر چند می‌توان اینطور استدلال کرد که آنچه ایران در منطقه انجام می‌دهد جای نگرانی دارد، اما نمی‌تواند دلیل مناسبی برای معرفی مجدد تحریم‌ها تحت این توافق باشد.
هاس در ادامه نوشت:‌ مذاکره مجدد درباره برجام به منظور افزایش مدت زمان برخی محدودیت‌های آن، انجام بازرسی‌های شدیدتر و همچنین پوشش برنامه موشکی ایران ذیل این توافق، جذاب به نظر می‌رسد اما در عمل غیرقابل اجرا است چرا که ایران و دیگر امضاکنندگان این توافق چنین درخواست‌هایی را نخواهند پذیرفت و در نهایت نیز اگر آمریکا تهدید کند که در صورت عدم اجرای این موارد از توافق کنار خواهد کشید، یا تهدیدی توخالی خواهد شد و یا اگر هم عملی شود، ضربه‌ای به خود آمریکاست.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق وست هم با خولن لوپتگی

چکش ها جانشین مویس را پیدا کردند

طرفداری | خولن لوپتگی، سرمربی اسپانیایی آماده هدایت وست هم از فصل آینده است.

به گزارش فابریتزیو رومانو، وست هم با خولن لوپتگی به توافق رسید و این مربی 57 ساله جانشین دیوید مویس خواهد شد. پس از حل و فصل آخرین جزئیات، لوپتگی قراردادش را امضا می کند و از فصل آینده روی نیمکت چکش‌ها خواهد نشست. لوپتگی که به تیم های میلان و بایرن مونیخ نیز لینک شده بود، در باشگاه هایی مثل پورتو، وولورهمپتون، سویا و رئال مادرید سابقه کار دارد و تاکنون در حرفه مربیگری خود برنده 3 جام شده است (2 جام با تیم های ملی زیر 19 و زیر 21 سال اسپانیا و 1 جام با سویا در لیگ اروپا).

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • توافق وست هم با خولن لوپتگی
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق