Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@15:57:54 GMT

بازگشت سيماي خانواده با حرف‌هاي تازه

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۲۲۵۵

بازگشت سيماي خانواده با حرف‌هاي تازه

خبرگزاري آريا - بعد از دو دهه، تماشاي برنامه «سيماي خانواده» براي بسياري از مخاطبان تلويزيون به يک عادت هر روزه بدل شده است و چالش بزرگ اين برنامه دقيقا در همين جاست؛ از سويي هر برنامه‌اي نياز به نو شدن دارد و سيماي خانواده هم راهي جز پرهيز از ملال و تکرار ندارد، از سوي ديگر هر تغييري در چنين برنامه‌اي مي‌تواند براي مخاطبان خرق عادت محسوب شود و ناخوشايند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از 18 مهرماه امسال توليد برنامه «سيماي خانواده» که پيش از اين براي مدتي با نام «خانواده يک» پخش مي‌شد، به يک گروه جديد سپرده شده است. احسان نيلي که تهيه‌کنندگي برنامه‌اي چون «صبح به خير ايران» را در کارنامه دارد، سکان برنامه «سيماي خانواده» را به دست گرفته و امين نبي‌اللهي و موژان احمدي را دعوت کرده تا در کنار هرمز شجاعي‌مهر بخش‌هاي مختلف برنامه را اجرا کنند. اين برنامه هر روز غير از جمعه‌ها از ساعت 12تا 13 و 30 دقيقه از طريق شبکه يک سيما مهمان خانه‌ها مي‌شود.
تغييرات مويرگي
شايد محسوس‌ترين تغيير در مهم‌ترين برنامه خانوادگي شبکه يک تا اين لحظه، حضور دو مجري جديد و تغيير رنگ ديوارهاي دکور باشد ولي احسان نيلي براي اين برنامه ايده‌هايي دارد که قرار است بسيار ظريف و مويرگي تزريق شوند.
اين تهيه‌کننده به جام‌جم توضيح مي‌دهد: برنامه‌هايي از جنس «سيماي خانواده» را نمي‌توان يکباره تغيير داد و زير و رو کرد. بنابراين مهم‌ترين تغييري که در برنامه خواهيد ديد، نو شدن و به‌روز شدن محتواي آن است.
بر اساس توضيحات نيلي، شکل و ساختار فعلي اين برنامه به مرور و بر اساس نياز و خواسته‌هاي مخاطبان شکل گرفته و قرار نيست او و همکارانش اين مسير طي شده را دوباره طي کنند بلکه بايد در همين چارچوب دست به نوآوري بزنند.
نيلي مهم‌ترين تغيير اين برنامه را بر مبناي نظر مخاطبان ايجاد کرده و اسم برنامه را بار ديگر از «خانواده يک» به همان نام قديمي يعني «سيماي خانواده» بازگردانده است. او در اين باره مي‌گويد: من کمتر مي‌ديدم کسي بگويد خانواده يک! مردم هميشه اين برنامه را «سيماي خانواده» يا برنامه خانواده شبکه‌يک خطاب کرده و مي‌کنند.
نوآوري براي مخاطب فراگير
قرار است «سيماي خانواده» با همان شمايل هميشگي، حرف‌هاي تازه بزند و اطلاعات مفيد و کاربردي را در اختيار مخاطبانش قرار دهد.
احسان نيلي درباره تغيير بخش‌هاي مختلف و کارشناسان برنامه توضيح مي‌دهد: در انتخاب کارشناسان، مهمانان و هنرهايي که قرار است آموزش بدهيم به نيازهاي روز جامعه توجه بيشتري خواهيم داشت. سعي مي‌کنيم آيتم‌ها جذاب‌تر، ريتم برنامه مناسب‌تر و بخش‌هاي توليدي متنوع‌تر شوند.
بر اساس توضيحات اين تهيه‌کننده، آيتم‌هاي توليدي بيش از گذشته در شهرها و روستاهاي دور و نزديک ساخته خواهد شد. نيلي مي‌گويد: سعي داريم مخاطب فراگير برنامه را حفظ کنيم و دوربين برنامه را به شهرها و روستاهاي بيشتري از کشور ببريم. حتي در آينده نزديک مهماناني از سراسر ايران در برنامه خواهيم داشت.
از ديگر برنامه‌هاي اين تهيه‌کننده براي «سيماي خانواده» مي‌توان به تغيير در بخش‌هاي کارشناسي اشاره کرد. نيلي توضيح مي‌دهد: بر اساس درخواست مخاطبان از حضور روان‌شناسان، مشاوران خانواده و متخصصان امور تربيتي بيشتر از قبل استفاده مي‌کنيم. همچنين به تغذيه و معرفي هنرهاي کاربردي که براي خانواده‌هاي امروزي جذابيت داشته باشد توجه خواهيم کرد.
کودکان در اين فصل از «سيماي خانواده» سهم جدي دارند؛ علاوه بر مباحث تربيتي که هميشه در اين برنامه مد نظر بوده است، نمايش تصاويري از مهدکودک‌ها، حضور پرنشاط کودکان مقابل دوربين اين برنامه و نمايش شيريني‌هاي کودکانه، حضور و نقش کودک را در اين برنامه پررنگ مي‌کند.
تاثيرپذيري مخاطب از سيماي خانواده
تا امروز تهيه‌کنندگان متعددي مسئوليت توليد برنامه «سيماي خانواده» را برعهده گرفته‌اند و مجريان مختلفي را به اين برنامه دعوت کرده‌اند، اما هرمز شجاعي‌مهر از روز اول همراه اين برنامه بوده و شايد بهتر از هر کسي بتواند درباره تاثيرگذاري «سيماي خانواده» طي اين سال‌هاي متمادي اظهار نظر کند. اين مجري کهنه‌کار راديو و تلويزيون معتقد است درصد قابل توجهي از مردم از «سيماي خانواده» تاثير مي‌گيرند و درصد زيادي از رشد و ارتقاي خانواده‌هاي ايران مديون اين برنامه است. او در اين باره توضيح مي‌دهد: برنامه «سيماي خانواده» عضو خانه‌هاي ماست. شايد خانواده‌هاي پايتخت‌نشين به تفريحات متعدد از جمله تئاتر، سينما و امثال آن دسترسي داشته باشند و کمتر تلويزيون تماشا کنند اما در شهرستان‌هاي کشور، تماشاي تلويزيون و بخصوص «سيماي خانواده» از تفريحات و برنامه‌ريزي‌‌هاي جدي خانواده‌ها به‌حساب مي‌آيد. شجاعي‌مهر به قدري برنامه «سيماي خانواده» را مهم و تاثيرگذار مي‌داند که معتقد است در شرايط ايده‌آل، مجري اين برنامه بايد در زمينه مهارت‌هاي اجتماعي، روابط بين‌فردي و علوم انساني يک پروفسور و فيلسوف تمام‌عيار باشد.
او تلاش مي‌کند به لحاظ علمي در جايگاه قابل قبولي بماند و در اين باره توضيح مي‌دهد: در حوزه روان‌شناسي مطالعه مي‌کنم، به شعر و ادبيات علاقه دارم و حتما کتاب‌هايي در اين باره مي‌خوانم. ضمن اين‌که به طور طبيعي براي مجله‌اي که منتشر مي‌کنم بايد هر روز حداقل 25 تا 30 صفحه مطلب مرتبط با موضوع خانواده را بخوانم. شجاعي‌مهر برنامه «سيماي خانواده» را مثل خود زندگي مي‌داند که هرگز قابل پيش‌بيني نيست و درس‌هاي زيادي به انسان مي‌آموزد. اين مجري تشريح مي‌کند: براي مواجهه با چالش‌هاي زندگي بايد به علم و دانش مجهز شد و لحظه‌اي از کسب آن غفلت نکرد. اين راه حلي است که من براي چالش‌هاي سيماي خانواده هم از آن استفاده مي‌کنم و به کمک آن سعي دارم از تکرار و يکنواختي دور بمانم و به پيشواز چالش‌ها و مشکلاتش بروم.
وفاداري 20 ساله
هرمز شجاعي‌مهر بعد از همکاري با راديو و بخصوص برنامه خانواده راديو از حدود 20 سال پيش
به عنوان مجري با تلويزيون همکاري مي‌کند و در اين سال‌ها هميشه به برنامه «سيماي خانواده» وفادار مانده است. اين مجري پيشکسوت به خبرنگار ما مي‌گويد: پيشنهادهاي زيادي براي اجراي برنامه‌هاي مختلف داشته‌ام، از برنامه‌هاي ترکيبي تا مسابقه تلويزيوني، اما معتقدم صدا و تصويرم بايد هويت داشته باشد و ذهن مخاطب را به برنامه‌اي سوق دهد که درباره خانواده است.
آذر مهاجر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بهروز افخمی کارگردان پرحاشیه ایران به آنتن تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز :

سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی که در ایام چهل و دومین جشنواره فجر روی آنتن رفته بود؛ با وقفه‌ای کوتاه از فردا شب جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

در این دوره برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی و مهمان، میز «نقدسینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق و میز «نقدسینمای جهان» با حضور سید حمید قادری و آرش خوشخو و همچنین با پخش میان‌برنامه‌های متنوع روی آنتن می‌رود.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • بازگشت بهروز افخمی کارگردان پرحاشیه ایران به آنتن تلویزیون
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی هشتم اردیبهشت