Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:23:20 GMT

اعزام 140 روحانی و راوی البرزی به موکب های اربعین

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۴۹۳۵

اعزام 140 روحانی و راوی البرزی به موکب های اربعین

کرج- ایرنا- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت که از این استان 140 روحانی، مبلغ، مبلغه و راوی برای استقرار در موکب های البرز در عراق اعزام می شوند.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در عراق از طرف استان البرز 36 موکب راه اندازی می شود، افزود: برای استقراردراین موکب ها 100 روحانی، مبلغ و مبلغه اعزام می شوند تا در طول ایام اربعین هم برای اقامه نماز جماعت در موکب ها مستقر باشند و هم پاسخگوی به سئوالات شرعی و شبهات دینی زایرین باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: همچنین 40 نفر راوی نیز اعزام می شود تا در کنار این افراد روایت گری واقعه عاشورا را در موکب ها داشته باشند.
وی گفت: در میان این راویان، افرادی هستند که به یکی از 3 زبان انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی مسلط هستند تا اگر زایری از دیگر کشورها به موکب ها مراجعه کند بتوانند از برنامه ها استفاده کنند.
مسعودی در ادامه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین را برعهده دارد، افزود: این کمیته تا کنون 6 جلسه برگزار کرده که ثمره این جلسات برگزاری همایشی برای خادمین و مسئولین موکب های اربعین بود.
وی بیان داشت: هدف اصلی از برگزاری این همایش که برای خادمین و مسئولان موکب های اربعین برگزار شد، آشناسازی این افراد و همچنین زایرین با فرهنگ مردم عراق است به طوریکه نکاتی را که در طی سال های گذشته به عنوان آسیب شناسایی کردیم به آن ها متذکر شویم و سعی کنیم با کمترین مشکل زایرین در ایام اربعین حسینی به این سفر معنوی حضور پیدا کنند و بهره لازم را ببرند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه تا قبل از اربعین حسینی یک همایش دیگر نیز برگزار خواهد شد، ادامه داد: بعضی از آسیب هایی که به دلیل عدم آشنایی مردم ما با فرهنگ مردم عراق در ایام اربعین به وجود آمده بود، احصاء شده، که در این همایش ها نکاتی را که زایرین برای جلوگیری از هرگونه مشکلی باید رعایت کنند، متذکر می شویم.
وی این تذکرات را در بعدهای اخلاقی، اجتماعی و سیاسی عنوان کرد و گفت: یکی از نکاتی که به زایرین تاکید می شود این است که به طور حتم با در دست داشتن ویزا به مرزها مراجعه و اقدام به خروج از مرز کنند تا با هیچگونه مشکلی مواجه نشوند.
مسعودی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شد قرار است تا نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی برای ایجاد امنیت پایدار در کشورمان و همچنین نیروهای امنیتی عراق در مرز خودشان در مرز مستقر باشند تا زایرین با ویزا عبور و مرور کنند که هیچگونه مشکل امنیتی برای هیچکدام از کشورها پیش نیاید.

***اجرای طرح نایب الشهدا (ع)
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز یکی از طرح های جدیدی که در ایام اربعین سال جاری قرار است انجام شود را طرح نایب الشهدا دانست و گفت: در اجرای این طرح قرار شده تا هر زایری نایب یکی از شهدا باشد.
وی افزود: برای اجرای این طرح عکس هر شهیدی به یک زایر داده می شود تا روی سینه شان نصب کنند و به عنوان آن شهید مدنظر در طول سفر اربعین برنامه زیارتی خودشان را انجام خواهند داد.
این مسئول، فلسفه اینکار را به یادداشتن تمام شهدا در این طول این سفر زیارتی دانست و بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت را که برگرفته از فرهنگ عاشورا بایستی در تمام ایام زنده نگه داریم.
وی گفت: برای تامین اقلام موکب ها تبلیغاتی در سطح استان شده تا هزینه های اینکار از طریق مردم تامین شود و در حد توان تلاش شد تا موکب های دایر شده با کمک ها و نذورات مردمی باشد و مردم پرتلاش و فعال وارد عرصه شده اند و امیدواریم ما هم بتوانیم در کنار مردم استان خدمتگزار لایقی برای زایرین حرم حسینی در ایام اربعین باشیم.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان

حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم به این دو قشر مهم جامعه، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.   او در بخشی از اظهارات خود  از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست. اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.   منبع: انتخاب tags # حسن روحانی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره