Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از قم، محسن رضایی صبح امروز در یادواره  شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد با اشاره به جایگاه شهدا و رزمندگان اطلاعات اظهار داشت: عملیات اطلاعات سپاه جزو با ارزش‌ترین و مؤثرترین بخش‌های سپاه بوده و بسیاری از مخاطراتی پیرامون رزمندگان و نیروهای نظامی توسط این افراد مخلص از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در جنگ تحمیلی تمام ابعاد کشور درگیر بود و آغاز جنگ نیز در حالی رخ داد که کشور آمادگی آن را نداشت و عملیات اطلاعات سپاه نیز سابقه‌ای در این مورد نداشته و این بخش مهم سپاه از صفر کار خود را آغاز کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در جنگ تحمیلی عملیات، اطلاعات، مهندسی، توپخانه  و زرهی کار خود را از صفر شروع کردند که یکی از نیروهای مهم در آن زمان اطلاعات بود که نیروها و فرماندهان  اولیه آن تنها 2 سال آموزش‌های اطلاعاتی را گذرانده بودند.

وی ادامه داد: اطلاعات عملیات سپاه در بخش نیروی زمینی بسیار بااهمیت بود چرا که لازمه هر عملیات و اقدامی بود و مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات و تصمیم‌گیری در مورد عملیات با بخش اطلاعات مرتبط بود که بسیار با اهمیت بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر کار مشکل و حساس نیروهای اطلاعاتی عنوان کرد: کار اطلاعاتی بسیار مشکل، پیچیده و خطرآفرین بود و نیروهای اطلاعاتی در طول جنگ تحمیلی بار  سنگین تسهیل و راه گشایی در آغاز عملیات و برآورد لشگر و نیروهای دشمن را بر عهده داشتند که اطلاعات به‌دست‌آمده از آن‌ها بسیار با قیمت بود.

رضایی با اشاره به برخی نقش‌های مهم اطلاعات در دفاع مقدس تصریح کرد: برآورد و ایجاد راهبرد درست در جنگ از جمله اقدامات مهم اطلاعات عملیات بود.

وی با بیان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستاورد جنگ تحمیلی تأکید کرد: احیا و دستیابی به اقتدار ازدست‌رفته ایران در طول 400 سال گذشته بزرگ‌ترین دستاورد جنگ تحمیلی بوده که امروز سبب شده ایران در تمام زمینه‌ها سرآمد شود که پیروزی‌های نظامی، دستیابی به علوم و تکنولوژی‌های برتر ازجمله این پیروزی‌های نرم جنگ تحمیلی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان سخنان اخیر ترامپ تأکید کرد: یاس و عصبانیت ویژگی‌های اصلی مقامات آمریکای است چرا که آن‌ها شاهد نفوذ و پیشرفت ایران در منطقه و تنگ‌تر شدن حلقه‌های متحدان آمریکا در منطقه هستند که این موضوع سبب عصبانیت آن‌ها شده است.

وی یاس را یکی از ویژگی‌های مهم ترامپ در سخنان اخیر دانست و گفت: علت اینکه ترامپ از نام بردن خلیج‌ فارس امتناع می‌کند به خاطر یاس و ناامیدی آن‌ها از ملت ایران است که آن‌ها را سردرگم کرده است.

رضایی خاطرنشان کرد: ترامپ معتقد است اوباما در تعامل با ایران اشتباه کرده و ترامپ می‌خواهد وضعیت تحریم‌ها را بیشتر کرده و ارتباط خود را با متحدان منطقه‌ای نیز افزایش دهد، بنابراین نباید به‌صرف برائت ترامپ از برجام دل‌خوش باشیم، بلکه لازم است تا در مقابل اهداف پشت پرده و برنامه‌ریزی‌های آن‌ها برای بعد از برجام آگاه و آماده‌باشیم.

وی ابراز کرد: در تمام ابعاد و زمینه‌ها مقام معظم رهبری سیاست و خط‌مشی مشخص تعیین کرده که برای استقلال و عزت ملت باید به آن‌ها عمل کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حسن توافق برجام اثبات حقانیت ایران در انظار جهانی بود و امروز قاطبه ملت‌های دنیا، آمریکا را مخل نظم جهانی می‌دانند و در این زمینه حق را به ایران می‌دهند.

وی تأکید کرد: برخی افراد مدام اصرار می‌کردند که اگر رابطه ایران با آمریکا خوب شود ایران تبدیل به بهشت می‌شود، اما امروز دیگر این تهدیدها از بین رفته و فضای خوبی برای ما با اتکا به توان داخلی به وجود آمده است، چرا که مشکل اصلی اقتصاد کشور سرمایه و نیروی انسانی نیست بلکه نگاه‌های اشتباه در برخی مدیران خرد و کلان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: دشمن از دست ایران مأیوس و عصبانی شده اما ملت ایران متحد و باانگیزه است و بهترین فرصت را برای یک شکوفایی در زمینه‌های مختلف به وجود آورده و ملت ایران چنان سیلی به گوش ترامپ خواهد زد که به قبلی‌ها نزده بود.

وی تأکید کرد: آتش به اختیار امروز مصداق دارد و معنای آن یعنی پیشگامی و پیشبرد اهداف رهبری انقلاب در این دوران طلایی که برای ملت پیش‌آمده است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۴اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با سلام و درود به ارواح پاک شهدا خصوصا، شهدا و شهدای راه حق و حقیقت و بخصوص شهدای فلسطین و غزه که در این مدت بعد ازعملیات طوفان الاقصی یعنی ۱۵ مهر سال گذشته، رژیم اشغالگر قدس بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رساندند که ۴۰درصد از آن‌ها کودکان و مابقی از زنان و مردان بی‌‎پناه و مظلوم هستند که توسط جنایتکاران استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل به خاک و خون کشیده شدند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به لطف خداوند بعد از عملیات شگفت‌انگیز و موفقیت‌آمیز رزمندگان حماس و مردم غزه و مقاومت ۲۰۰ روزه تا امروز و عدم موفقیت و ناامیدشدن و حقارت رژیم اشغالگر قدس با حمایت همه جانبه آمریکا مدعی دروغین حقوق بشر با کمک‌های بسیار زیاد خود به ارتش شکست خورده رژیم اشغالگر به علت استیصال و درماندگی و سردرگمی نتانیاهو و فرماندهانش دچار اشتباه بزرگی شد که دستور حمله به کنسولگری ایران در سوریه را صادر کرد که موجب شهادت سرداران عزیزمان زاهدی و رحیمی و یارانش شدند.

وی تصریح کرد: این اقدام عجولانه طبق قانون کنوانسیون سال ۱۹۶۱ سازمان ملل تجاوز به کشور مربوطه یعنی ایران عزیز بود فلذا حق ایران اسلامی عزیز این بود که اقدامات متقابل با اعلام صریح فرمانده معظم کل قوا به مردم سراسر کشور باید عملی می‌شد و با اینکه به ظاهر چند روز به تاخیر افتاد به لطف خداوند بزرگ در ساعات اولیه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه سال جاری با نام وعده صادق و با رمز یا رسول‌الله خوشبختانه توانمندی بالای اعضای جبهه مقاومت هر روز بیشتردر عمل نشان داده می‌شود به طوری که پنتاگون فرماندهی کامل را در جهت مقابله کردن و خنثی نمودن عملیات وعده صادق با بکارگیری تمام توان خود از جمله ۶ ناو ضدموشک در دریای سرخ و سیستم موشکی عربستان و امارات و حتی عربستان و ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا پهپاد‌هایی را به پرواز درآوردند تا مانع دستیابی ایران به اهداف خود شوند.

کوثری افزود: این‌ها که با رعب و وحشت گوش جهانیان را کر کرده بودند که فضای سرزمین اشغالی را با گنبد آهنین پوشش مطمئن داده اند و هیچ موشکی نمی‌تواند از این گنبد عبور کند دیدیم و دیدند که نه تنها یکی دو موشک بلکه بنابر اخبار رسیده ده‌ها موشک ایران اسلامی از این گنبد عبور کرد و به اهداف موردنظر اصابت و اهداف خود را منهدم کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این عملیات آنچنان توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خصوصا نیروی هوافضای سپاه بزرگترین عملیات ترکیبی پهپادی و انواع و اقسام موشکی با فرماندهی فرمانده معظم کل قوا که در یکی دو سال گذشته روزنامه آمریکایی یو اس‌ای دی تو دی به نقل از اندیشکده آمریکن یوتد پرایز نوشته بودند بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته با اعتقاد دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بیان کرد: بله هدایت، رهبری و راهنمایی جبهه مقاومت با این انسان الهی مدیر و مدبر است که همه ما فدایی این ابرحریف به نام ولایت فقیه هستیم، فلذا سر عقل آیید و دچار اشتباه دیگری نشوید و از این جنایت‌ها، نسل‌کشی‌ها و تجاوز‌ها دست بردارد و سرزمین فلسطین را به خود مردم فلسطین واگذارکنید و الا از این به بعد بدانید که اگر اشتباه و خطایی کنید قطعا عملیاتی به مراتب بزرگتر، پیچیده‌تر و با سلاح‌های مخرب‌تر علیه شما انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تقدیر و تشکر از فرمانده محترم فراجا و نیرو‌های در میدان جهت مقابله با دختران و خانم‌های فریب‌خورده درباره موضوع حجاب و عفاف که در قالب طرح نور انجام وظیفه می‌کنند به همه عزیزان خداقوت می‌گوییم و انشالله که موفق و موید باشید و ما هم از شما عزیزان حمایت می‌کنیم.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • طوفان الاقصی و چهار اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی
  • کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه