Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز هیچ اقدامی جهت ثبت جهانی آثار باستانی طاقبستان انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه احمد صفری پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه هنوز هیچ اقدامی برای ثبت جهانی آثار باستانی طاقبستان انجام نشده است اظهار داشت: این محوطه تاریخی سال‌ها به حال خود رها شده و موضوع تله‌کابین نیز همچنان راکد باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اشکالات کارشناسی در فاز نخست طرح آمایش سرزمینی عنوان کرد: فاز نخست این طرح شامل مطالعات تاکنون به تصویب نرسیده است و باید در ابتدا ایرادات فاز نخست رفع شود و بعد از ان وارد فاز دوم شویم.

صفری با بیان اینکه برنامه عملی برای اشتغال استان از طرف سازمان برنامه و بودجه وجود ندارد گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که به عهده سازمان برنامه و بودجه است تاکنون سبب ایجاد اشتغال پایدار نشده و بنابراین باید برنامه زمان‌بندی برای آن تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه وجود ندارد بیان کرد: کتابخانه مرکزی کرمانشاه، ساماندهی رودخانه قره‌سو، راه‌های روستایی، بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ایجاد طرح سبزه‌ای، اجرای سد پاتاق برای اسلام‌آباد غرب و دالاهو، سد بیستون، بهره‌برداری از آبشوران و فاضلاب شهر کرمانشاه و اجرای فاضلاب در محله شریعتی کرمانشاه و نقاط حاشیه‌ای شهر از جمله طرح‌های نیمه‌‌تمام استان طی چند سال گذشته است.

صفری تأمین آب پایدار شهر کرمانشاه برای پیشگیری از کمبود آب از طریق تأمین مخازن کافی، آبرسانی روستایی و دریافت سهم اعتبار استان از ردیف‌های متمرکز و ملی از دیگر طرح‌های نیمه‌تمام استانی است افزود: عدم اجرای الگوی کشت مناسب در طرح گرمسیری، تأسیس رشته مهندسی کشاورزی کشت دیم، کشت محصولات صادرات محور با توجه به بازارچه‌های مرزی، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و سیستم‌های هوشمند به جای روش‌های سنتی در کشاورزی از دیگر طرح‌های نیمه تمام در بخش کشاورزی استان است.

وی با اشاره به وعده‌های مکرر مسئولان در بهره‌برداری از راه‌آهن کرمانشاه عنوان کرد: باید برنامه زمان‌بندی بهره‌برداری از راه‌آهن کرمانشاه به طور دقیق به مردم اعلام شود زیرا وعده‌های مکرر طی چهار سال گذشته سبب ناامیدی مردم می‌شود.

صفری با بیان اینکه ایجاد بندر خشک در استان کرمانشاه نیازمند حرکت جهادی است گفت: شهر کرمانشاه دارای بافت فرسوده است و در صورت توجه به رفع این مشکل با توجه به آمار بالای بیکاری استان 10 درصد اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی سراب نیلوفر به عنوان یک منطقه گردشگری است با مشکلات جدی روبه‌رو است افزود: آثار تاریخی در استان کرمانشاه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است به طوری که تکیه معاون‌الملک یکی از آثار ارزشمند استان است که با بی‌‌توجهی در حال تخریب است.

صفری با بیان اینکه حوزه ورزش استان با وجود ظرفیت‌های بسیار از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته است اظهار کرد: ارتقای علمی آموزش و پرورش استان و تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی کرمانشاه نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

R41380/P1377/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه کرمانشاه از تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ جهانشاه امامی، امروز (۱۰ اردیبهشت) در نشستی خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، با اشاره به تدارک برگزاری برنامه های متنوع برای این هفته در کرمانشاه، اظهار کرد: برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت در حال برگزاری است. 

وی افزود: ستادی برای برگزاری برنامه های این هفته در کرمانشاه تشکیل شده که طی آن ۳۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده است. 

مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه کرمانشاه برگزاری گردهمایی و نشست‌های بصیرتی در جهت ارتقاء سطح بینش دینی، سیاسی و عقیدتی کارکنان، تقدیر و تجلیل از همسران فرهنگی پاسدار، برگزاری حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت با موضوع شعار سال و تبیین اندیشه‌های شهید مطهری، سرکشی به بیش از ۳۰ مدرسه در سطح شهرستان و برگزاری نشست‌های تبیینی، دیدار با خانواده معظم شهدا، فضاسازی و آذین بندی مدارس، اجرای زنگ انشاء با عنوان تکریم مقام معلم، تقدیر از فرماندهان، مسئولین و اساتید و کارشناسان برتر عقیدتی سیاسی و ... را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد. 

حجت الاسلام مسلم کماسی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه ناحیه کرمانشاه نیز بااشاره به در پیش بودن سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری و آغاز هفته‌ معلم، اظهار کرد: شهید مطهری جزو اثرگذارترین شخصیت‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی و یار واقعی و پرورش یافته مکتب امام بود. عملش همراه با اخلاص بود و همین مسئله هم باعث شد تا برای همیشه ماندگار و اثر گذار باشد. دیدگاه‌های شهید مطهری پاسخگوی شبهات امروزی در حوزه‌های مختلف است. 

کماسی با تاکید براینکه معلمین ما باید شهید مطهری را به عنوان الگوی خود قرار دهند، گفت: در این ایام که سالروز شهادت استاد مطهری است، معلمین ما باید سبک زندگی ایشان را مرور کنند و نسبت به مسائل روز سیاسی آگاه باشند و انحرافات فکری عقیدتی و سیاسی را بشناسند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • هر اقدامی علیه ایران با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • محموله ۲۴۷ کیلویی حشیش در مشهد کشف شد
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است