Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- عضومجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: باید برنامه زمان بندی بهره برداری از راه آهن کرمانشاه به استحضارمردم رسیده شود چرا که آنقدرطی این ۴ ماه وعده و وعید دادیم مردم ناامید شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد صفری صبح امروز پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی استان که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی در استان کرمانشاه گفت: به دلیل اینکه مطالعات این طرح که فاز اول آن است هنوز مصوب نشده و با اشکالات کارشناسی مواجه است، لذا باید فاز دوم را انجام ندهیم و اول مرحله اول را طی کنیم و سپس سراغ مرحله دوم برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه نیز گفت: در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط سازمان برنامه و بودجه باید اجرا می شد و تاکنون منجر به اشتغال پایدار نشده است و برنامه عملی نیز برای اشتغال استان ندارد. لذا یک مقدار نیازمند حرکت بوده و باید برنامه زمانبندی آن نیز تعریف شود.

سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه صفر است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: در بحث جذب سرمایه برای پروژه‌هایی که نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی بوده، نیز طی سال‌های اخیر نزدیک به صفر بوده ایم.

وی ادامه داد: در خصوص تامین پروژه‌های نیمه کاره و رها شده در چند سال گذشته که از آن جمله می توان به کتابخانه مرکزی کرمانشاه، ساماندهی رودخانه قره‌سو، راه‌های روستایی، بهره برداری از سامانه گرمسیری، ایجاد طرح سبزه‌ای، اجرای سد پاتاق برای اسلام آباد غرب و دالاهو، سد بیستون، بهره برداری از آبشوران، بهره برداری از فاضلاب شهر کرمانشاه، اجرای فاضلاب در محله شریعتی کرمانشاه که وضعیت نامناسبی به ویژه زمستان دارد و اجرای فاضلاب در نقاط حاشیه‌ای شهر کرمانشاه اشاره کرد.

صفری افزود: تامین آب پایدار شهر کرمانشاه برای پیشگیری از کمبود آب با تامین مخازن کافی، آبرسانی روستایی، دریافت سهم اعتبار استان از ردیف‌های متمرکز و ملی، جهاد کشاورزی در کشت گلخانه ها و همچنین الگوی کشت مناسب را در طرح گرمسیری اجرا نکرده است، تاسیس رشته مهندسی کشاورزی کشت دیم، کشت محصولات صادرات محور با توجه به بازارچه های مرزی، استفاده از روش های نوین آبیاری و سیستم های هوشمند به جای روش های سنتی در کشاورزی از دیگر طرح‌های نیمه تمام در استان است.

برنامه زمانبندی راه‌آهن به مردم اعلام شود

وی تاکید کرد: باید برنامه زمان بندی بهره برداری از راه آهن کرمانشاه به استحضار مردم رسیده شود چرا که آنقدر طی این ۴ ماه وعده و وعید دادیم مردم ناامید شدند. امیدواریم که این موضوع اجرایی شود و اولین سفر را به مشهد مقدس برویم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت:  احداث آزاد راه کرمانشاه - بیستون، آسفالت ۱۰ کیلومتر جاده کوزران به تازه آباد و ثلاث باباجانی به بابا کوسه از دیگر موارد نیمه کار است که البته  بودجه در نظر گرفته شده هنوز تخصیص داده نشده است.

وی بر احداث بندر خشک در استان تاکید کرد و افزود: احداث بندر خشک کرمانشاه از دیگر موارد بوده که نیاز به حرکت جهادی و بسیجی در این راه است.

صفری بر رسیدگی به بافت فرسوده شهر کرمانشاه نیز تاکید کرد و ادامه داد: استان کرمانشاه رتبه اول بیکاری کشور را داراست اگر این طرح اجرایی شود حداقل ۱۰ درصد اشتغالزایی به دنبال خواهد داشت.

وی  اشاره‌ای نیز به موضوع ساماندهی سراب نیلوفر گفت: ساماندهی سراب نیلوفر که یک منطقه گردشگری است، با مشکلات جدی مواجه بوده و باید رفع شود.

آثار تاریخی در استان کرمانشاه مورد توجه نیست

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به آثار تاریخی استان توجه نمی شود، تاکید کرد: تکیه معاون الملک یکی از آثار ارزشمند استان است اما متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و این اثر تاریخی در حال تخریب و ریزش است.

وی افزود:  طاق بستان هم سالهاست به حال خود رها شده و با وجود اینکه در نظر بود ثبت جهانی شود، هنوز هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است. تل کابینی نیز که قرار بود ساخته شود با وجود انبار مسالح ساختمانی بر روی کوه، راکد مانده است.

موزه منطقه ای کرمانشاه از مطالبات اصلی است

صفری احداث موزه منطقه ای را از دیگر مطالبات عنوان کرد و افزود: بحث کمک به ورزش استان هم یک مقدار از جایگاه واقعی خود دور شده است و باید در این راستا اقدامات شایسته ای جهت بازگرداندن ورزش استان به جایگاه اصلی خود تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز است به آموزش و پرورش جهت ارتقاء علمی توجه شود، گفت:  باید تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی کرمانشاه نیز در دستور کار قرار بگیرد.

نتوانستیم راه حلی برای سراب نیلوفر پیدا کنیم

جلیل بالایی، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: طی سال گذشته در بحث اعتبارات تنها دستگاهی بودیم که حتی یک ریال اضافه کار نتوانستیم به نیروها پرداخت کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: این درحالی است که میانگین پرداخت اضافه کار برای نیروی سازمان میراث فرهنگی ۳۹ درصد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نسبت به موضوع اضافه کار به سازمان برنامه و بودجه کشور انتقاد کردیم در جواب گفتند که چون نیروها زیاد هستند ما نمیتوانیم کاری انجام دهیم.

بالایی اشاره ای به پروژه های نیمه تمام سال ۹۵  داشت و گفت: با توجه به اینکه برخی از این پروژه ها در سال گذشته استارت خورده است، اما با پیگیری ها و مکاتبات به عمل آمده با نمایندگان استان، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که به دلیل طولانی شدن این روند پروژه  حذف شد.

وی اظهار داشت: در خصوص سراب نیلوفر به دلیل اینکه در سنوات گذشته در محل اوقافی وقف خاص یعنی در تملک خصوصی دادگستری قرار دارد و حکم بر تعطیل کار در آنجا داده شد ما نتوانستیم راه حلی برای آن پیدا کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه

محمدامین کنجدی رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه با اشاره به سفر دور اول رئیس جمهور به کرمانشاه، گفت : در این سفر برای تعدادی از پروژه‌های ورزشی نیمه کاره و احداث چند پروژه جدید در کرمانشاه مصوباتی داشتیم. 

وی افزود: پروژه استخر قهرمانی یکی از این مصوبات بود. پروژه‌ای در دهکده المپیک کرمانشاه که سال ۱۳۸۶ کلنگ زنی شده، اما هنوز به سرانجام نرسیده است. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه پیشرفت فیزیکی کنونی این پروژه را ۷۴ درصد اعلام کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان حدود ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه داده شد، اما باتوجه به اینکه از گذشته دیون زیادی داشت، این اعتبار صرف پرداخت دیون پیمانکار شد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتباری که امسال قرار است به این پروژه اختصاص پیدا کند هنوز مشخص نیست، افزود: تکمیل پروژه استخر قهرمانی کرمانشاه در حال حاضر ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. 

به گفته این مسئول، شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی کشور مجری اجرای این پروژه و اداره کل ورزش و جوانان استان بهره بردار آن خواهد بود. 

کنجدی یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را پروژه سالن شش هزار نفری دهکده المپیک اعلام کرد و گفت: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است که سال ۱۳۹۱ کلنگ زنی شد و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی با بیان اینکه سال گذشته اعتبار چشمگیری به این پروژه اختصاص نیافت، عنوان کرد: مجموع اعتبار سال گذشته پروژه سالن شش هزار نفری ۶.۵ میلیارد تومان بود که بخشی از آن اسناد خزانه بود. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. 

وی یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را احداث دو پروژه پیست اتومبیلرانی و پیست سوارکاری عنوان کرد، افزود: از چند سال پیش احداث این دو پروژه در دستور کار استان قرار داشت و در سفر رئیس جمهور به تصویب رسید، با این وجود سال گذشته برای این دو پروژه اعتباری اختصاص نیافت، اما برای امسال حدود چهار میلیارد تومان به آنها اختصاص پیدا کرده و احتمالا عملیات اجرایی آنها تا حدود یک ماه دیگر آغاز خواهد شد. 

کنجدی یادآورشد: این دو پروژه که در محل دهکده المپیک احداث خواهند شد، حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

وی احداث ۲۰ زمین چمن مصنوعی در سطح استان را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و با تخصیص اعتبار مورد نیاز سال گذشته یازده زمین چمن را افتتاح و به بهره برداری رساندیم و برای ۹ پروژه باقی مانده نیز پیمانکار مشغول فعالیت است و در صورتی که اعتبارات به موقع تخصیص پیدا کند، ۹ زمین باقی مانده را نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسانیم. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه در ادامه از تکمیل و تجهیز پروژه‌های ورزشی نیمه کاره کرمانشاه نیز به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یاد کرد و گفت: برای این پروژه‌ها حدود ۵۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که هنوز تخصیص چندانی پیدا نکرده است. 

به گفته این مسئول، در صورت تخصیص اعتبار برخی از پروژه‌های ورزشی مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد همچون پیست دوچرخه سواری، پیست کانوپولو، زمین ساحلی، پیست اسکیت و آکادمی گلف در اولویت تکمیل قرار خواهد گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم