Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اسبق کمیته ملی المپیک گفت: من نمی توانم از الان که چیزی مشخص نشده، بگویم که در انتخابات شرکت می کنم یا خیر.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مدیر باتجربه ورزش ایران که در ۲ دوره بین سال های ۶۵ تا ۶۷ و ۷۵ تا ۸۳ ریاست کمیته ملی المپیک را در کارنامه خود دارد، هنوز تصمیم قطعی برای حضور دوباره در عرصه انتخابات نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی هاشمی طبا که در سال ۹۶ یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری هم محسوب می شد، از حمایت بخشی از جامعه ورزش برای گرفتن سکان هدایت کمیته ملی المپیک برخوردار است. با این حال بلاتکلیفی عجیب در این کمیته و تلاش برخی افراد برای به تعویق انداختن انتخابات مصطفی هاشمی طبا  را هم دچار تردید کرده است.

 

بعد از صحبت های عجیب روز گذشته محمود خسروی وفا که از قطعی بودن برگزاری انتخابات کمیته در سال ۹۷ خبر داده بود(با وجود به اتمام رسیدن دوره ۴ ساله در تاریخ ۳۰ دیماه سال ۹۶)،‌ با رییس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک همکلام شدیم تا درباره مسائل قانونی ریاست بیشتر از ۴ سال کیومرث هاشمی در کمیته المپیک از او سوال کنیم.

 

در ادامه مشروح صحبت های مصطفی هاشمی طبا را می خوانید.

 

به صحبت های آقایان دقت نمی کنم

 

مصطفی هاشمی طبا – در جریان بحث های اخیر نیستم و نمی دانم آقایان چه موضوعی را درباره به تعویق افتادن انتخابات کمیته ملی المپیک مطرح کرده اند. خیلی دنبال این حرف ها نیستم و روی چنین بحث هایی دقت نمی کنم. نه در ورزش هستم که از چیزی باخبر باشم و نه فعلا علاقه ای دارم که از مسائل ریز کمیته المپیک باخبر شوم.

 

انتخابات باید سر موقع باشد

 

مصطفی هاشمی طبا  – من همیشه در حوزه ورزش معتقد بودم که مجامع انتخاباتی باید سر موقع برگزار شود. نباید کاری کرد که انتخابات عقب بیفتد چون باعث به هم ریختن برنامه ها می شود و به ورزش هم ضرر می رساند. باید در چارچوب قانون حرکت کنیم و برای اینکه قوانین و مقررات رعایت شود، باید انتخابات هم سر موقع باشد.

 

چه کسی مسئول نظارت بر کمیته است؟

 

مصطفی هاشمی طبا  – اینکه صحبت هایی پیش آمده که برخی دوست دارند انتخابات عقب بیفتد، اهمیت نظارت بر کار کمیته را بالا می برد. همه چیز طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک مشخص شده و باید طبق آن عمل شود؛ اما اگر مسئولان به قانون عمل نکنند، واقعا نمی دانم چه کسی باید روی کار آنها نظارت کند. به نظر نمی رسد که وزارت ورزش چنین اختیاری داشته باشد؛ اما بالاخره باید یک نهادی باشد که روی کار کمیته ملی المپیک نظارت کند.

 

ریاست بیش از ۴ سال تخلف است

 

مصطفی هاشمی طبا  – باید این را به یاد داشته باشیم که رییس کمیته ملی المپیک برای یک دوره ۴ ساله انتخاب می شود. این موضوع هم در اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران و هم در منشور المپیک وجود دارد. اگر ریاست یک فرد بیشتر از ۴ سال باشد، تخلف محسوب می شود و باید به آن رسیدگی شود. با این حال همانطور که گفتم مشخص نیست چه کسی مسئول رسیدگی به این ماجراست.

 

حضورم در انتخابات معلوم نیست

 

مصطفی هاشمی طبا  – هنوز نه به دار است و نه به بار. من نمی توانم از الان که چیزی مشخص نشده، بگویم که در انتخابات شرکت می کنم یا خیر. فعلا تصمیمی برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک نگرفتم و زمانی که ثبت نام از کاندیداها آغاز شد، این موضوع را اعلام می کنم.

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تا کمتر از سه ماه دیگر باید کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس شرکت کند و سپس بازی های داخل سالن آسیا و همچنین المپیک زمستانی را در سال جاری در پیش دارد، بودجه مدنظر این کمیته از سوی مجلس رد شده و کاهش یافته است.

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد کاهش بودجه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: "در مورد بودجه  رایزنی خوبی با سازمان برنامه ریزی بودجه داشتیم اما در  لایحه  بودجه که به مجلس رفت، ردیف اصلی بودجه ما که مربوط به رویدادهای بین المللی بود، حذف شد و  سازمان برنامه‌ریزی و بودجه تلاش کرد و قسمتی از آن عدد برگشت تا برای سه رویداد  مشکلی نداشته باشیم اما اگر آن عدد تغییر نمی کرد بودجه خوبی داشتیم. شاید الان بودجه رشد زیادی نداشته باشد اما باز هم در مجلس در حال بررسی است و اصلاحات اولیه صورت گرفته و منتظر رقم نهایی هستیم."

او در بخش بعدی این اتفاق را یک شوک بزرگ در سال المپیک می داند: "انتظار نبود در سال المپیک چنین اتفاقی برای بودجه کمیته ملی المپیک رخ دهد. شوک بزرگی در سال ۱۴۰۳ به کمیته ملی المپیک وارد شد. دلیل اینکه جلسه قبلی هیات اجرایی هم کنسل شد این بود که اعضای هیئت اجرایی، رئیس و من به عنوان دبیرکل با کمک سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در تلاش بودیم تا بخشی زیادی از اشکالاتی که در لایحه بودجه کمیته ملی المپیک بود را اصلاح کنیم. عدد ۳۸۰ میلیارد تومانی را سازمان برنامه‌ریزی و بودجه برای ما اصلاح کرد. قرار شد کمیسیون تلفیق و کمیسیون فرهنگی مجلس هم کمکی به ما داشته باشند و اگر این دو اتفاق رخ دهد عدد ۵۰۰ میلیارد تومانی که از ما کم کرده بودند حدودا برمی‌گردد. امیدوارم با این اصلاح و کمک مازادی که در مجلس می‌شود، این گره‌ها باز شود. امیدواریم این مشکل حل شود. سال گذشته تنها یک رویداد رسمی داشتیم اما امسال سه رویداد در پیش رو داریم. "

دیگر خبرها

  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است