Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:47:33 GMT

اهل سنت در آذربایجان غربی ۲هزار و ۲۰۰مسجد دارند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۱۸۵۳

اهل سنت در آذربایجان غربی ۲هزار و ۲۰۰مسجد دارند

تبریز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خبر داد: اهل سنت در آذربایجان غربی ۲۲۰۰مسجد دارند و تقریبا صددرصد این مساجد دارای روحانی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی بعد از ظهر امروز در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز درحال برگزاری است، بیان کرد: علمای دینی حق بزرگی به گردن ما دارند و اساسی‌ترین حق این است که اصل دین را حفظ می‌کنند و اجازه نمی‌دهند گذشت قرون دین را از اصل آن خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بحث انقلابی بودن حوزه‌های علمیه، مسئله‌ای مهم است و روایاتی هم که در دست داریم، به وضوح آن را نشان می‌دهند. مسیر حوزه‌ها باید همراه با نظام باشد لذا مدیران حوزه‌های علمیه باید به این موضوع بیش از پیش توجه کنند.

امام جمعه ارومیه در ادامه به تشریح وضعیت دینی استان آذربایجان غربی پرداخت و اعلام کرد: استان ما استانی است که ترکیب جمعیتی متفاوتی دارد. بیش از ۶۰درصد شیعه داریم و نزدیک به ۴۰درصد اهل سنت. مقداری مسیحی، یهودی، درویش و بهایی و... هم داریم.

وی ابراز کرد: درخواستم از جامعه مدرسین این است که برای اینکه در استان آذربایجان غربی مسئله تشیع و اهل بیت حفظ شود، عنایت ویژه و خاصی را به این استان داشته باشند.

وی همچنین با لحنی انتقادی تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی، اهل سنت بیش از ۲۲۰۰مسجد دارند و نزدیک به صددرصد این مساجد دارای روحانی هستند اما تنها ۲۰درصد از مساجد شیعه ما دارای روحانی هستند.

وی همچنین اشاره کرد: یکی از علل کمبود روحانی شیعه در آذربایجان غربی این است که طلاب اهل سنت کم‌تر درس می‌خوانند و زود وارد عرصه می‌شوند که وضعیت تحصیل طلاب شیعه کاملا برعکس است.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه در حوزه تبلیغ شیعه در استان ما اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است، گفت: اردوهای زیارتی که به کربلا برگزار می‌کنیم، توسط اهل سنت بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد که این موضوع برایمان خوش‌حال کننده است.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود بیان کرد: خواهشم از جامعه مدرسین این است که از مراجع بزرگ بخواهند یک هفته‌ای در استان ما حضور یابند. حضور آن بزرگواران باعث عوض شدن جو شهرها و استان می‌شود و استان یک جان جدید مذهبی و معنوی به خود بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در پایان ابراز کرد: از شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز درخواست دارم سالانه یک یا دو نشست در استان ما با حضور علمای اهل سنت و مسیحی و شیعه و... برگزار کنند که تاثیر بسیار مثبتی هم دارد و قطعا باعث برکات فراوان می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
 
وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • مراسم گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در خوی + تصاویر
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی