Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از ابهاماتی که برای افکار عمومی در مراسم تودیع و معارفه شهردار فلاورجان به وجود آمد میزان بدهی برجای مانده از دوره قبل است که شهردار سابق این مقدار را ناچیز اعلام کرد اما گمانه زنی ها خبر از بدهی های چند میلیاردی می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پلنا، چند روز قبل در حالی که انتظار می رفت مراسم تودیع و معارفه شهردار فلاورجان با حاشیه هایی همراه باشد اما این مراسم در آرامش برگزار شد و تنها به دلیل تعدد سخنران کار به جایی رسید که جمعیت حاضر کم کم سالن را ترک کردند و البته عده ای هم که منتظر حضورشان بودیم به جلسه نیامدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدای از تمام صحبت هایی که در این جلسه شد اما ابهامات فراوانی در صحبت های سخنرانان در خصوص بودجه و میزان بدهی های شهرداری فلاورجان وجود داشت تا آنجا که شهردار سابق فلاورجان یعنی امیر احمد زندآور با صحبت هایش آغازگر موجی از ابهامات بود.

وی پس از حضور پشت تریبون از پخش کلیپی که توسط روابط عمومی شهرداری تهیه شده بود انتقاد کرد و با از قصد دانستن این عمل اظهار کرد: باعث تاسف است که این کلیپ به گونه ای تهیه شده است که انگار در چهار سال گذشته هیچ فعالیتی در شهر فلاورجان انجام نشده است.

شهردار سابق فلاورجان با اشاره به برخی از خدمات خود ادامه داد: چهار سال قبل هرگاه می خواستیم وارد این شهر بشویم با مشکل روبرو بودیم و امروز مشکل ورودی ها و خروجی های شهر کاملا برطرف شده است و همچنین شهر از اتوبان ذوب آهن نمایان شده است.

زندآور این دوران را دوران طلایی شهر فلاورجان برشمرد و به بودجه ای که در زمان ورودش این شهرداری داشت و بودجه امروزی مضوب شده برای آن اشاره کرد و اظهار کرد: بودجه از ۴و نیم میلیارد تومان به ۱۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

اما نکته مهمی که زندآور به آن اشاره کرد میزان بدهی های شهرداری است که وی ادعا کرد: با بوجه ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیونی شهرداری فقط دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون بدهی دارد که دو میلیارد تومان آن موجود است.

البته این صحبت ها با واکنش نماینده شهرستان در خصوص افزایش بودجه همراه بود به طوری که موسوی در صحبت های خود با انتقاد غیر مستقیم ولی صریح اعلام کرد: بودجه شهرداری فلاورجان ۱۰ سال قبل کمتر از یک میلیارد بود و از این نظر در کشور رتبه ما قبل آخر را داشت و رتبه آخر نیز به شهر قهدریجان اختصاص داشت.

وی ادامه داد: فقط دو شهر ابریشم و ایمانشهر در آن سال ها از عوارض و ارزش افزوده استفاده می کردند و با پیگیری های انجام شده و اصلاح مواد ۳۸ و ۳۹ قانون عوارش آلاینده ها و مالیات بر ارزش افزوده امروز حتی روستاهای شهرستان نیز از این بودجه استفاده می کنند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی در ادامه کمی بی پرده تر و انتقاد مستقیم در حضور مردم اعلام کرد اینکه برخی ادعا می کنند در دوران قبل هیچ فعالیتی صورت نگرفته است و خود را منجی بدانند کمی دور از انصاف است و اگر بوجه های جانبی و عوارض آلاینده ها و ارزش افزوده به شهرستان فلاورجان سرازیر نمی شد امروز رتبه شهرداری ها این شهرستان در همان آخر قرار داشت.

سوای از تمام آنچه در این مراسم صورت گرفت در دو سه روز گذشته آنچه حاشیه ساز شده و کاربران در فضای مجازی به آن اشاره کرده اند بدهی های جاری شهرداری است که هنوز مشخص نیست به صورت دقیق چقدر است و برخی از بدهی سی میلیاردی صحبت می کنند و بعضی دیگر نیز به بیش از ۵ میلیارد تومان اشاره می کنند و کسی باور نمی کند شهرداری فلاورجان در حال حاضر فقط ۴۰۰ میلیون تومان بدهی از دوره قبل انباشته کرده باشد.

آیا حرف زندآور درست است یا نه این صحبتی است که بیشتر طرفداران زندآور به آن ادعا کرده اند و هیچکدام از آنها نیز نمی توان با اطمینان خاطر این صحبت را تایید کند و البته برخی ادعا می کنند شهردار جدید از بدهی هایی نزدیک ۵ میلیارد تومان و خزانه خالی صحبت کرده و صحبت های شهردار قبلی را تکذیب کرده است ولی چون تا کنون از هیچ مرجع رسمی این مطلب اعلام نشده است ما نیز به عنوان یک صحبت ضمنی آن را در این گزارش آورده ایم و در خصوص آن هیچگونه اظهار نظری تا مشخص شدن ماجرا نخواهیم داشت.

اما افکار عمومی شهرستان منتظر اولین واکنش رسمی شهرداری در این زمینه هستند تا بدون هیچگونه گمانه زنی و یا برداشت دوگانه اعلام شود که بدهی برجای مانده از دوره قبل شورا و شهردار چقدر است ولی آنچه که مشخص است این است که قطعا نه بدهی شهرداری آن حدود ۳۰ میلیارد تومانی است که در بین مردم پیچیده و نه به آن گل و بلبلی که زندآور ادعا کرده است.

نا گفته نماند هم اکنون زندآور در بین اذهان به عنوان یک شهردار موفق در عرصه عمرانی است و با نمایان شدن میزان دقیق بدهی می تواند این محبوبیت دو چندان شود و یا اینکه کاهش چشمگیری داشته باشد.

البته زندآور جدای از بحث عمرانی ادعا کرد که بیش از ۶۷ طرح عمرانی و فرهنگی انجام داده است که طرح های فرهنگی وی در فلاورجان به هیچ وجه ملموس نبوده است و شاید ادعای وی بر طرح هایی با ماهیت عمرانی است که می توان به مباحث فرهنگی هم ربط داد مانند اصلا و بازسازی گلزار شهدای شهر فلاورجان که این مساله را نمی توان از خدمات وی در زمینه فرهنگ دانست زیرا طرح بازسازی گلزارهای شهدا در کل کشور با بودجه مشخصی انجام شد که البته تمام دهیاری ها و شهرداری ها نان این طرح را خورده و بنام خود ثبت کردند.

به گزارش پلنا به نظر می رسد محسن نصری شهردار جدید فلاورجان علی رغم محبوبیت نسبی که در شهر دارد اگر میزان بدهی های شهرداری و موجودی خزانه اش را مشخص نکند نتواند به سادگی شهری مانند فلاورجان را مدیریت کند و البته این مطلب به انتخاب زیر دستان وی نیز ارتباط مستقیم دارد به طوری که خبر می رسد در برخی زمینه های وی تحت فشار است تا گزینه های تحمیلی را در پست های خاص قرار دهد و همین امر یعنی خارج شدن عنان میدیرت بزرگترین و حساس ترین شهر شهرستان فلاورجان.

گزارش: سیدسعید موسوی درآمدی
انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند از بازداشت شهردار مرند و چند نفر از کارکنان شهرداری با اتهامات مالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، یوسف ضیامهر اظهار کرد: موضوع تخلفات شهرداری مرند از چندین ماه قبل تحت رصد مراجع اطلاعاتی و امنیتی بود که با صدور دستورات قضائی لازم و با جمع‌آوری اسناد و مدارک و پیرو این دستورات بیش از ۱۰ نفر از جمله شهردار و معاون وی و چندین نفر از کارکنان شهرداری به اتهامات ارتشا و تضییع اموال دولتی و تبانی در معاملات دولتی و مشارکت و معاونت در این اتهامات، بازداشت و با صدور قرار تأمین مناسب روانه زندان شدند.

وی افزود: در بین متهمان از افراد عادی که با عوامل شهرداری همکاری و مساعدت داشتند نیز بازداشت شدند و تحقیقات از همه افراد در دادسرای مرکز استان و شهرستان مرند با جدیت ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند خاطرنشان کرد: نتایج رسیدگی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 751455

دیگر خبرها

  • شهردار شهر ربط معارفه شد
  • برگزاری جلسه تودیع و معارفه اعضای هیأت مدیره ایران ایر
  • شهردار این شهر بازداشت شد
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • شهردار مرند بازداشت شد
  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • ۴۸ محکوم متواری در فلاورجان دستگیر شدند