Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت نیرو: بیش از 60 هزار میلیارد تومان بازار سرمایه گذاری در صنعت آب و فاضلاب کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ ستار محمودی در آیین اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران اظهار داشت: ایجاد کنسرسیوم‌هایی در داخل میان چندین شرکت داخلی می‌تواند باعث افزایش توانایی رقابت شرکت‌های داخلی از نظر توانایی و قدرت سرمایه و البته هم افزایی قابلیت‌ها در مقابل رقبای خارجی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: وجود بازاری 80 میلیونی در داخل و حدود 400 میلیون نفری در منطقه که عمدتاً تشنه محصولات بادوام با قیمت مناسب هستند، شرایط بسیار خوبی برای تکاپوی شرکت‌ها ما فراهم کرده است.
وی تأکید کرد: فرصت بیش از 60 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنعت آب و فاضلاب برای شرکت‌های داخلی ارزشمند است.
محمودی افزود: کمبود سرمایه در وزارت نیرو نباید باعث دلسردی شرکت‌های خصوصی جهت مشارکت در انجام پروژه‌ها شود چرا که به لطف خدا این دوره نیز گذراست.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شرکت‌های داخلی یاریگر وزارت نیرو و مجموعه‌های دولتی در زمینه اصلاح قوانین و آیین نامه توسعه سرمایه گذاری و فعالیت در این صنعت باشند.
وی گفت: نمایشگاه سیزدهم در مقایسه با نمایشگاه‌های گذشته از نظر کمی و از نظر کیفی و ارائه محصولات جدید در تراز بالاتری قرار داشت.
محمودی افزود: از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه‌ها ، فراهم کردن بستری برای آشنایی شرکت‌های داخلی و خارجی با جدیدترین دستاوردها و اشتراک گداشتن ایده‌های نو برای پیشرفت هر چه بیشتر این صنعت است.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه فناوری و ایده‌های بسیار خوبی در زمینه اتصالات لوله‌ها، تجهیزات اندازه گیری و تله متری
(اندازه گیری) و فرهنگ سازی در حوزه مدیریت مصرف به نمایش گذاشته شده بود.
سرپرست وزارت نیرو اضافه کرد: صنعتگران کشور مایه افتخار این کشور هستند چرا که در برهه‌های حساس همواره میدان دار اقتصاد کشور بودند و اجازه ندادند شهروندان کم و کاستی‌هایی در زمان‌های سخت از جمله جنگ یا زمان تحریم‌ها احساس کنند.
وی تأکید کرد: خوشبختانه عمده مواد مصرفی در صنعت آب و آب و فاضلاب تولید داخل است و تا حد زیادی به خودکفایی رسیده‌ایم اما این امر نباید ما را از توجه به تجارب و ایده‌های نو جهانی باز دارد.

رشد 15 درصدی نوآوری‌ها در نمایشگاه سیزدهم صنعت آب و تأسیسات
­مدیر کل دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت نیرو گفت: در نمایشگاه سیزدهم صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب شاهد رشد حدود 15 درصدی نوآوری ها بودیم.
 ماشااله تابع جماعت در آیین اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران اظهار داشت : نمایشگاه امسال، نمایشگاه بسیار پویاتر و فعال ترین رویداد از نظر برگزاری و هم از نظر تعداد بازدیدکنندگان بود.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه در شرایطی برگزار شد که آب امروز در کشور تبدیل به مسئله محوری شده است و «ابرچالش» کشور نام برده می شود.
تابع جماعت گفت: امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه ها و بکارگیری ایده ها و تجهیزات نو که در این نمایشگاه ها از سوی شرکت های داخلی و خارجی ارائه می شود، بر بخشی از چالش های حوزه آب در کشور پیروز شویم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نمایشگاه امسال استقبال خوبی از جانب شرکت های داخلی و خارجی صورت گرفته بود و شاهد حضور بیش از 420 شرکت از 22 کشور دنیا بودیم.
مدیر کل دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت نیرو گفت: همچنین بیش از 30 هزار مترمربع برای برپایی غرفه ها در اختیار شرکت ها قرار داده شد و از چند روز قبل از برگزاری نمایشگاه تبلیغات وسیعی در رسانه ها و تبلیغات محیطی در شهر تهران و کشور
صورت گرفته بود.
وی اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه 2 نشست عمومی، 7 کارگاه تخصصی در بخش آب و آب و فاضلاب و چندین نشست تخصصی در بخش های توسعه صادرات و حمایت از تولید داخل برگزار شد.

 معرفی برترین‌های سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب

 همزمان با پایان کار سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب، کمیته فنی، برترین های نمایشگاه سیزدهم را معرفی کرد.

 از میان 424 شرکت حاضر در نمایشگاه، 27 شرکت  به عنوان غرفه‌های برتر، 2 شرکت برای دریافت «نشان زرین»، و 5 شرکت برای اعطای «نشان شایسته‌ تقدیر عالی» انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ درباره جزئیات برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با رویکرد توجه به شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، اردیبهشت امسال و با محوریت پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۵۰ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند که رشد حدود ۳۰ درصدی داشته است. برگزاری رویداد‌های جانبی در این نمایشگاه از جمله رونمایی از دستاورد‌های جدید حوزه سلامت و برگزاری جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جمله دلایل اقبال شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه است.

دبیر نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳ درباره حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه هم گفت: تاکنون ۵۰ شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند. همچنین حضور هیات‌های مختلف خارجی علاوه بر آشنایی آنان با دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی، تسهیل کننده صادرات تجیهزات پزشکی نیز خواهد بود که این موضوع به ارزآوری این شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

خالقیان اشاره کرد: در دو دهه گذشته با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور توانسته ایم از یک کشور واردکننده تجهیزات پزشکی، به صادرکننده این تجهیزات تبدیل شویم، به نحوی که در حال حاضر تجهیزات پزشکی ساخت ایران علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشور‌های مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی صادر می‌شود.

دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با اشاره به تولید تجیهزات الکترونیک پزشکی، تجیهزات خاص اتاق عمل و وسایل بخش‌های نگهداری ویژه توسط شرکت‌های دانش بنیان گفت: در دوران همه گیری کرونا، تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله ضدعفونی کننده‌ها و دستگاه‌های تنفسی مانند ونتیلاتور توسط فناوران ایرانی ساخته شد و نیاز داخل کشور را تأمین کرد.

وی افرود: تجهیزات پزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارند و تجهیزات پزشکی ایرانی با کیفیت بالایی تولید می‌شوند. این موضوع، ایجاد بازار‌های صادراتی را تسهیل کرده است؛ به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از بیمارستان‌های ترکیه با تجیهزات ایرانی تجهیز شده است.

خالقیان در خصوص چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت گفت: جهت دهی حمایت‌های دولتی خصوصاً در موضوع ارز برای واردات مواد اولیه، تعدد تشکل‌های حوزه سلامت و مشکلات تعرفه گذاری از جمله چالش‌های حوزه سلامت است که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی، این چالش‌ها مرتفع شود.

وی در پایان افزود: بخش قابل توجهی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند و بر همین اساس، محوریت برگزاری نمایشگاه ایران هلث از سال ۱۴۰۳ به مدت سه دوره به پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین مرکز تجمع شرکت‌های حوزه سلامت اعطاء شده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث ۱۴۰۳) ۲۹ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است