Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب خمجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی امتداد نیوز،‌ در خصوص محدودیت سنی ایجاد شده در آیین نامه ابلاغی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌های ورزشی و مشکلی که برای کاندیداتوری مصطفی میرسلیم در فدراسیون غریق نجات پیش آمده، اظهار داشت: وزارت ورزش آیین نامه‌ای را به ما ابلاغ کرد است که طبق یکی از بندهای آن، حداقل سن برای ثبت‌نام کاندیداتوری ریاست فدراسیون‌ها 30 و حداکثر آن 70 سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین نامه مشخص نشده است که منظور از 70 سال، 70 سال تمام است یا 70 سال و 365 روز.

وی ادامه داد: چنین بندی در اساس‌نامه فدراسیون نجات غریق وجود ندارد، اما در آیین‌نامه وزارت ورزش گنجانده شده است. در هر صورت با خدماتی که مصطفی میرسلیم در فدراسیون غریق نجات انجام داده همه خواهان این هستند که او در پست خود باقی بماند. میرسلیم 70 سال و سه ماه سن دارد و مشخص نیست که طبق آیین نامه می‌تواند در انتخابات شرکت کند، یا خیر.

دبیر هیئت رئیسه فدراسیون نجات غریق در پاسخ به این پرسش که آیا با این وضعیت میرسلیم می‌توانست برای ریاست فدراسیون نجات غریق ثبت نام کند یا خیر، تصریح کرد:  اکنون یک عده برای ریاست فدراسیون غریق نجات ثبت نام کرده‌اند،‌ اما به میرسلیم گفته شده، او 70 سالش تمام است و نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند. فعلاً میرسلیم ثبت نام نکرده و در حال رایزنی هستند تا ببینند چه کاری می‌شود انجام داد.

خمجانی در ادامه درباره اینکه  ریاست مصطفی میرسلیم در مردادماه تمام شده است و اگر آن زمان انتخابات این فدراسیون برگزار می‌شد، او هم می‌توانست دوباره برای ریاست فدراسیون نجات غریق ثبت‌نام کند، خاطرنشان کرد:‌ ریاست میرسلیم در فدراسیون نجات غریق در تاریخ 12 مردادماه به پایان می‌رسید و طبق قانون باید 75 روز قبل از این تاریخ، ثبت نام برای دور جدید آغاز می‌شد. به همین خاطر میرسلیم در تاریخ 2 خردادماه به وزارت ورزش نامه زد که ریاست من رو به اتمام است و برای دور جدید انتخابات، ثبت نام را آغاز کنید، اما وزارت ورزش هیچ کاری در آن زمان انجام نداده است.

وی در مورد اینکه شایعاتی مبنی بر سیاسی بودن این تصمیم وزارت ورزش برای کنار گذاشتن میرسلیم از فدراسیون نجات غریق،‌ گفت: من اطلاعی در این خصوص ندارم و فقط از دید ورزش به این موضوع نگاه می‌کنم و اصلاً سیاسی نیستم.

دبیر هیئت رئیسه فدراسیون نجات غریق در باره‌ اینکه محمدرضا یزدانی‌خرم رئیس پیشین فدراسیون کشتی در نامه‌ای از وزیر ورزش درخواست کرده اجازه حضور دوباره میرسلیم در فدراسیون نجات غریق را دهد گفت: یزدانی‌خرم نامه‌ای به وزیر ورزش زده و درخواست کرده با توجه به خدماتی که میرسلیم در فدراسیون غریق نجات انجام داده، بهتر است او در پست خودش باقی بماند، اما هنوز  وزیر جوابی به این نامه نداده است.

خمجانی در پایان به تسنیم گفت:‌ باید نقیصه‌های آیین‌ نامه وزارت ورزش رفع شود، چون فدراسیون‌های ورزشی زیر نظر فدراسیون جهانی فعالیت می‌کنند و در آیین نامه فدراسیون جهانی هم،‌ محدودیت سنی وجود ندارد و همه با هر سنی که دارند در انتخابات شرکت می‌کنند و بر اساس رأی گیری رئیس فدراسیون انتخاب می‌شود. به نظرم باید ترتیب اثر داده شود و این قانون تغییر دهد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این به عنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام به عنوان نماینده هیئت رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم