Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@14:31:37 GMT

مهار آلودگی هوا با اخذ عوارض بنزین

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۴۰۴۲۴

مهار آلودگی هوا با اخذ عوارض بنزین

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر محمد علیخانی ، با اشاره به دو مشکل عمده تهران در بخش های ترافیک و آلودگی هوا اظهارداشت: بخشی از این مشکلات مربوط به تردد خودروهاست که عامل ۷۰ درصدی ترافیک و آلودگی در تهران هم به حساب می آید. بسته ای مدون از اقدامات اجرایی می تواند این مشکلات را حل کند.

محدودیت های ترافیکی چاره ترافیک تهران نیست

وی افزود: به عنوان مثال اقداماتی از جمله زوج و فرد، طرح ترافیک و اعمال محدودیت در مواقع اضطرار آلودگی هوا هر یک به عنوان مسکنی هستند که به تنهایی نمی تواند مشکل ترافیک و آلودگی هوا را به شکل اساسی حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به مشکلات تهران با دیدی کلان بنگریم، گفت: تهران، یک کلانشهر است که مشکلات آن نیز کلان بوده و نگاه به مشکلات باید در حد ملی باشد. لذا حل مشکلات آن صرفا از عهده نهادی مانند شهرداری تهران خارج است و نمی توان توقع داشت که شهرداری همه این مشکلات را حل کند.

تهران با مشکلات قدیمی اش بزرگ شده است

علیخانی زیرساخت تهران را بزرگترین عامل در نابسامانی هایی پایتخت عنوان کرد و گفت: زیرساخت تهران بر اساس اصول شهرسازی رشد نکرده است. تهران با همان مشکلاتی که از قدیم داشته، بزرگ شده است. علاوه بر این مشکلات دیگر کشور همچون اقتصاد بیمار و مهاجرت نیز بر مشکلات تهران تأثیر گذاشته که اگر به آن کلان نگاه کنیم، می بینیم شهرداری به تنهایی این مشکلات را به وجود نیاورده و شهرداری نمی تواند همه مشکلات را برطرف کند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه مشکلات تهران کلان است و خارج از حیطه و مسئولیت نهادی همچون شهرداری، بنابراین حل مشکلات را باید در یک چارچوب بالاتر و در سطح ملی جستجو کنیم. البته شهرداری تهران وظایفی دارد که آن وظایف را باید انجام دهد. از طرفی دنیا در مدیریت شهری، تجربه ای را انجام داده که ما باید از این تجارب استفاده کرده و نباید اشتباهات را تکرار کنیم.

پولی برای حل مشکل آلودگی هوا وجود ندارد/ منابع درآمدی پایدار تعریف شود

عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه پایتخت به یک مدیریت یکپارچه و هماهنگ نیاز دارد، گفت: شهرداری تهران به عنوان یک دولت محلی هنوز اختیار بسیاری از خدماتی که در شهر اتفاق می افتد را ندارد و یا نمی تواند دخالتی داشته باشد. در صورتی که در دنیا هر نوع خدماتی که در شهر ارائه می شود در حیطه مدیریت شهری و دولت محلی است.

علیخانی با اشاره به این که تهران به درآمدهای پایدار نیاز دارد تا با محدودیت هایی که وجود دارد بتواند مشکلات اساسی شهر را که ترافیک و آلودگی هواست برطرف کند گفت: کاهش آلودگی هوا و حل ترافیک به پول نیاز دارد. در گذشته پول وجود داشت اما نتوانستند کاری برای این دو مشکل تهران انجام دهند. در حال حاضر هم پولی وجود ندارد که باید منابع مالی تأمین شود و این منابع مالی به درآمد پایدار نیاز دارد.

روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تهران مصرف می شود

وی ادامه داد: قرار نیست در تهران تراکم فروشی و هولوگرام فروشی کنیم و در مقابل بدهی هایی که شهر تهران دارد باید درآمد پایدار ایجاد کنیم. یکی از روش هایی که می توان با آن درآمد ایجاد کرد اخذ عوارض از بنزین است. روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تهران مصرف می شود و دولت می تواند درصدی از فروش بنزین را به موضوع کاهش آلودگی هوا تخصیص دهد. شهرداری نیز باید این مساله را پیگیری کند.

706

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران محمد علیخانی ترافیک آلودگی بنزین

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از کارگاه پروژه دوگاز و تکمیل فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی حق‌بین در صدوهیجدهمین پویش امید و افتخار در آیین افتتاح پروژه تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری، گفت: شاید ابعاد این پروژه کوچک باشد؛ اما پیچیده و سنگین بود؛ به گونه‌ای که یک سال است که همکاران ما در کنار سنگین‌ترین ترافیک عبوری در حال فعالیت هستند و باید بگویم که در پیشبرد پروژه‌ها ابعاد پروژه مهم نیست؛ بلکه ما به نیاز شهروندان و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود، توجه می‌کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در منطقه ۲۱ پروژه بزرگ‌مقیاس زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: در نظر داریم ظرف شش ماه اول سال نسبت به تکمیل تقاطع فتح – باغستان اقدام کنیم ؛چرا که تأثیر زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به بزرگراه آزادگان دارد.

حق‌بین همچنین به تجهیز کارگاه پروژه دوگاز اشاره و اظهار کرد: این پروژه سال‌ها متوقف بود؛ اما امسال احداث آن را شروع می‌کنیم و امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شود تا موجب بازگشایی ترافیک در این محدوده شود.

به گزارش ایسنا، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران نیز بیان کرد: شاید این پروژه از نظر حجم و وسعت کوچک باشد؛ اما واقعیت این است که معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران با این پروژه حل شد.

وی با بیان این‌که افزایش دو به سه خط در لاین کندروی آزادگان باعث گشایش ترافیکی شده، به گونه‌ای که دیگر ترافیک چند کیلومتری در این محدوده نمی‌بینیم، اظهار کرد: ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان تحکیم بستر شد و با این تحکیم بستر اصولی چندین سال به عمر مفید این محدوده اضافه شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران اضافه کرد: در مسیر جنوب به شمال محدوده فتح به ابوسعید نیز به طول کیلومتر لاین کندرویی افتتاح شده است که موجب کاهش شدید ترافیک در این محدوده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق